Anonym bruker Skrevet 18. mars 2016 #1 Skrevet 18. mars 2016 Jeg ønsker at jeg visste hvor farlig borrelia er. Jeg ante virkelig ikke. Dvs, jeg trodde vel at man fikk antibiotika og ble frisk. Jeg hadde selvsagt hørt om tilfellene som dro til utlandet etc, men det gjaldt jo få tilfeller og gjerne de som faktisk ikke fikk påvist borrelia her hjemme. Vel, der tok jeg feil. Det er helt horribelt hvordan man blir møtt i det norske helsevesenet når man har borrelia. Litt mer langtkommen borrelia enn når man får den røde ringen. Jeg kom til sykehuset med en syk gutt som ikke klarte å være på skolen mer. Han hadde positive prøver på borrelia, og legen mente at det var en tidligere infeksjon som sønnen nå var frisk av. Med den konklusjonen avskrev han borrelia som mulig årsak for sykdommen. Hadde han hatt planer om andre undersøkelser hadde det kanskje vært greit, men det hadde han heller ikke. Altså var sønnen med et pennestrøk "frisk" enda han i aller høyeste grad var syk og bare ble sykere dessuten. "Psykosomatisk" er beskjeden man får. Jeg fikk mast meg til ab. Og det hjalp. Sønnen ble bittelitt bedre. Men man får bare for tre uker og da han sluttet på dem ble han enda dårligere enn før han begynte på det. Kroppen rekker akkurat å begynne med bakteriedrepingen før man plutselig slutter på medisinene igjen. Nå sitter vi her da. Sønnen dårligere enn noen gang og leger som ikke kommer til å gjøre noe videre. Borrelia er ufattelig skummelt og farlig!! Anonymous poster hash: 5d97a...9e8
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2016 #2 Skrevet 18. mars 2016 Nå er det jo ikke sikkert du sitter på fasiten om behandling av borrelia da. Det mest sannsynlig er vel at de som blir langvarig syke etter en slik infeksjon har utviklet postviralt utmattelsessyndrom, altså en forbigående utmattelsestilstand, og det hjelper ikke antibiotika på. De fleste som får denne reaksjonen på infeksjonen blir friske innen et års tid, og tester har vist at av de som får langvarig antibiotikabehandling og de som ikke får det blir omtrent akkurat like mange prosent friske... Noen blir aldri friske, da får de en ME diagnose som har blitt kronisk. Men er enig med deg, det er en skummel infeksjon. Kompisen til sønnen min ble veldig syk av det 6 år gammel. Han fikk intravenøs antibiotika i 2-3 uker, men var redusert i nesten et år. Særlig immunforsvaret ble dårlig i tiden etterpå, han ble smittet av alt som var av infeksjoner, forkjølelser, omgangssyke osv, det ene tok det andre i lang tid før han var like sterkt og motstandsdyktig som før infeksjonen. Anonymous poster hash: ad4d8...848
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2016 #3 Skrevet 18. mars 2016 Nei, jeg sitter dessverre ikke på noen fasit. Hadde jeg bare gjort det så hadde ting vært så mye bedre. Frustrasjonen min er først og fremst rettet mot hvor alene man er i dette. Man får ab i noen uker, men ingen følger opp hvordan det har gått, hvordan det går nå eller vil undersøke videre. Alt avsluttes med at det sikkert er psykosomatisk. Men forøvrig - han du kjenner, han gjorde ikke noe mer enn den kuren? Anonymous poster hash: 5d97a...9e8
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2016 #4 Skrevet 18. mars 2016 Nei, jeg sitter dessverre ikke på noen fasit. Hadde jeg bare gjort det så hadde ting vært så mye bedre. Frustrasjonen min er først og fremst rettet mot hvor alene man er i dette. Man får ab i noen uker, men ingen følger opp hvordan det har gått, hvordan det går nå eller vil undersøke videre. Alt avsluttes med at det sikkert er psykosomatisk. Men forøvrig - han du kjenner, han gjorde ikke noe mer enn den kuren? Anonymous poster hash: 5d97a...9e8 Nei, de gjorde ikke noe mer etter at den kuren var over. Helt frisk nå da, har gått 1,5 år. I følge barnelegen på sykehuset her ble nær sagt 100% friske. De som får varige problemer er voksne, han hadde aldri hørt om barn som fikk varige mén. God bedring til gutten din. Anonymous poster hash: ad4d8...848
Solfaktor Skrevet 18. mars 2016 #5 Skrevet 18. mars 2016 Be om henvisning til barneavdeling. Lykke til, HI!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå