Anonym bruker Skrevet 18. mars 2016 #1 Skrevet 18. mars 2016 Lurer på: hva skjer om man blir sykemeldt i oppsatt ferie? Er det vanskelig å få ferien tilbake ved senere anledning, dvs forlenge permisjonen med denne uken heller? Sommerferie 2017 vil bli en forlengelse av min permisjon, må jeg gi beskjed nå om hvor mange uker jeg ønsker å bruke av neste års ferie? Eller kan vi ta det underveis i permisjonen? Vil spare hvertfall en uke til planleggingsdager/ferie. Så lurer jeg på om jeg har forstått rett at permisjon med 80% utbetalt penger er 59 uker tilsammen for mor og far, og om dette tilsvarer 13,6 mnd? Håper noen orker svare meg. Anonymous poster hash: 8f713...cca
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2016 #2 Skrevet 18. mars 2016 Lurer på: hva skjer om man blir sykemeldt i oppsatt ferie? Er det vanskelig å få ferien tilbake ved senere anledning, dvs forlenge permisjonen med denne uken heller? Sommerferie 2017 vil bli en forlengelse av min permisjon, må jeg gi beskjed nå om hvor mange uker jeg ønsker å bruke av neste års ferie? Eller kan vi ta det underveis i permisjonen? Vil spare hvertfall en uke til planleggingsdager/ferie. Så lurer jeg på om jeg har forstått rett at permisjon med 80% utbetalt penger er 59 uker tilsammen for mor og far, og om dette tilsvarer 13,6 mnd? Håper noen orker svare meg. Anonymous poster hash: 8f713...cca Om jeg bruker 4 uker ferie fra i år og 4 uker neste år inn i permen , blir det 15,6 mnd permisjon ikke sant? Anonymous poster hash: 8f713...cca
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2016 #3 Skrevet 18. mars 2016 Nav godtar bare lovbestemt ferie midt i permisjonen, altså drøye 4 uker. Så i ditt tilfelle ville jeg bakt 4 uker ferie inn i permisjonen nå i 2016, f.eks utpå høsten en gang, også ville jeg tatt neste års ferie rett etter permisjonen. Hvor mye ferie du tar rett etter permisjonen og før du begynner jobbe igjen er mellom deg og arbeidsgiver så det trenger du ikke informere nav om, bare avtale med arbeidsgiver på den tiden du pleier avtale ferie med arbeidsgiver (antagelig i begynnelsen av 2017) Bare husk at om du skal ta din ferie før far skal ta sin fedrekvote må dere huske å søke utsettelse på fedrvekvoten, om han ikke tar den rett etter din permisjon eller søker utsettelse mister han den. Anonymous poster hash: b2001...abf
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2016 #4 Skrevet 18. mars 2016 Lurer på: hva skjer om man blir sykemeldt i oppsatt ferie? Er det vanskelig å få ferien tilbake ved senere anledning, dvs forlenge permisjonen med denne uken heller? Sommerferie 2017 vil bli en forlengelse av min permisjon, må jeg gi beskjed nå om hvor mange uker jeg ønsker å bruke av neste års ferie? Eller kan vi ta det underveis i permisjonen? Vil spare hvertfall en uke til planleggingsdager/ferie. Så lurer jeg på om jeg har forstått rett at permisjon med 80% utbetalt penger er 59 uker tilsammen for mor og far, og om dette tilsvarer 13,6 mnd? Håper noen orker svare meg. Anonymous poster hash: 8f713...cca Hvis du blir sykemeldt i ferien kan du kreve å få avvikle den senere. Du kan få overført inntil 4 uker + 1 dag av ferien til neste år. Litt usikker på hvordan plikten er for å varsle arbeidsgiver om ferie, det kommer kanskje litt an på arbeidsplassen. Hvis far ikke skal ta ut sin pappapermisjon rett etter foreldrepermisjonen må dere varsle Nav om dette innen din siste permisjonsdag. 59 uker tilsammen for deg og far med 80% lønn er riktig. Det tilsvarer 13,6 mnd. Anonymous poster hash: ba7fc...1f5
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2016 #5 Skrevet 18. mars 2016 Nav godtar bare lovbestemt ferie midt i permisjonen, altså drøye 4 uker. Så i ditt tilfelle ville jeg bakt 4 uker ferie inn i permisjonen nå i 2016, f.eks utpå høsten en gang, også ville jeg tatt neste års ferie rett etter permisjonen. Hvor mye ferie du tar rett etter permisjonen og før du begynner jobbe igjen er mellom deg og arbeidsgiver så det trenger du ikke informere nav om, bare avtale med arbeidsgiver på den tiden du pleier avtale ferie med arbeidsgiver (antagelig i begynnelsen av 2017) Bare husk at om du skal ta din ferie før far skal ta sin fedrekvote må dere huske å søke utsettelse på fedrvekvoten, om han ikke tar den rett etter din permisjon eller søker utsettelse mister han den. Anonymous poster hash: b2001...abf Hadde du bare tatt den ene uken som er igjen nå i sommer da? Jeg føder i slutten av august. Kanskje greit å ta litt tid før fødsel? Slutten av juni/beg av juli? Beklager jeg høres helt rar ut, trenger bare andres tanker. Anonymous poster hash: 8f713...cca
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2016 #6 Skrevet 18. mars 2016 Nav godtar bare lovbestemt ferie midt i permisjonen, altså drøye 4 uker. Så i ditt tilfelle ville jeg bakt 4 uker ferie inn i permisjonen nå i 2016, f.eks utpå høsten en gang, også ville jeg tatt neste års ferie rett etter permisjonen. Hvor mye ferie du tar rett etter permisjonen og før du begynner jobbe igjen er mellom deg og arbeidsgiver så det trenger du ikke informere nav om, bare avtale med arbeidsgiver på den tiden du pleier avtale ferie med arbeidsgiver (antagelig i begynnelsen av 2017) Bare husk at om du skal ta din ferie før far skal ta sin fedrekvote må dere huske å søke utsettelse på fedrvekvoten, om han ikke tar den rett etter din permisjon eller søker utsettelse mister han den. Anonymous poster hash: b2001...abf Hadde du bare tatt den ene uken som er igjen nå i sommer da? Jeg føder i slutten av august. Kanskje greit å ta litt tid før fødsel? Slutten av juni/beg av juli? Beklager jeg høres helt rar ut, trenger bare andres tanker. Anonymous poster hash: 8f713...cca Ja, det ville jeg gjort, tatt den femte ferieuken tidlig på sommeren nå. Om jeg ikke husker feil har du et barn fra før også, ta en uke ferie med det barnet i juni da vel, kos dere litt før babyen kommer. Anonymous poster hash: b2001...abf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå