Anonym bruker Skrevet 18. mars 2016 #1 Skrevet 18. mars 2016 Samboeren min er ekstremt lite hjelpsom og hadde jeg kunnet hadde jeg kastet han ut.Dessverre måtte han da bodd på gata (har ikke familie og venner i Norge) og inntil økonomien hans bedrer seg blir ikke det aktuelt. Problemet er at nå har vi akkurat fått barn nr.2 og nå har samboer ansvaret for å få storesøster i barnehagen. Dette klarer han ikke, idag måtte han levere før 9 pga turdag og hsn ligger fremdeles å sover. Jeg har sagt fra til barnehagen om at samboer har fått dette ansvaret og at hun derfor kan bli levert i hytt og pine. De har godtatt dette og vil ta kontakt med meg om det blir ett stort problem. Dette er første uken han har skullet levere i barnehagen og han leverer ikje før 11. Så idag må storesøster bli hjemme fordi han ikke rakk levere før turen. Storesøster har det kjempegøy i barnehagen og er mye mer aktiv der enn hjemme med en far som ligger pp sofaen... Når det gjelder alt av husarbeid, handymanarbeid osv, så gjør jeg ALT. Ja selv nå som jeg har 5 dager gammel baby. Jeg skal kaste ut mannen så fort han kan leie sin egen leilighet, og det vil skje iløpet av året. Men hva kan jeg gjøre i mellomtiden. For det er uakseptabelt med ett tredje barn på lasset. Anonymous poster hash: 2f396...be5
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2016 #2 Skrevet 18. mars 2016 Du får i det minste sørge for at datteren din kommer seg i barnehagen så hun når turdagen (som hun kanskje har gledet seg til?) Og så kaster du ut samboeren umiddelbart, så får han søke nødhjelp hos NAV. Anonymous poster hash: b75e6...964
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2016 #3 Skrevet 18. mars 2016 Hvorfor vekket du han ikke slik at han kunne sett til baby, å du fikk storesøster i bhg.? Evt. tok med baby? Nå sier ikke jeg at det er greit slik han gjør. Det er det absolutt ikke. Men at du er med på å la dette gå utover storesøster forundrer meg. At bhg. går med på at hun leveres i hytt og pine er også rart. Stakar barn! En brikke i deres spill! Anonymous poster hash: 0752d...cfe
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2016 #4 Skrevet 18. mars 2016 Gjør det noe om han bor på gata da?! Eller må reise hjem? Du kommer jo ikke til å merke noe til det uansett, du er jo alenemor allerede! Nei, gjør barna en stor tjeneste, og kast han ut nå! Du vil jo og få det bedre med å bare få han ut nå, enn å gå å vente på å få sjansen, og irritere deg mer og mer. Anonymous poster hash: c703c...b5e
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2016 #5 Skrevet 18. mars 2016 Først og fremst sørger du for at jenta kommer seg i barnehagen når hun skal, og at dere ikke bruker henne som en brekkstang til å,få ting som dere vil. Klarer han ikke å stå opp? Neivel, da får han få baby inn i sengen til seg mens du får jenta i barnehagen. At han er udugelig og du tiltaksløs skal og må ikke gå ut over barna. Anonymous poster hash: 78071...fd3
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2016 #6 Skrevet 18. mars 2016 Først og fremst sørger du for at jenta kommer seg i barnehagen når hun skal, og at dere ikke bruker henne som en brekkstang til å,få ting som dere vil. Klarer han ikke å stå opp? Neivel, da får han få baby inn i sengen til seg mens du får jenta i barnehagen. At han er udugelig og du tiltaksløs skal og må ikke gå ut over barna. Anonymous poster hash: 78071...fd3 Åh, så tøff du er! Klare å slenge litt dritt til en dame som fikk barn for fem dager siden og kalle henen tiltaksløs? Du er nok en skikkelig solstråle. Anonymous poster hash: 5d963...031
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2016 #7 Skrevet 18. mars 2016 Først og fremst sørger du for at jenta kommer seg i barnehagen når hun skal, og at dere ikke bruker henne som en brekkstang til å,få ting som dere vil.Klarer han ikke å stå opp? Neivel, da får han få baby inn i sengen til seg mens du får jenta i barnehagen.At han er udugelig og du tiltaksløs skal og må ikke gå ut over barna.Anonymous poster hash: 78071...fd3 Åh, så tøff du er! Klare å slenge litt dritt til en dame som fikk barn for fem dager siden og kalle henen tiltaksløs? Du er nok en skikkelig solstråle. Anonymous poster hash: 5d963...031 Så mannen ble udugelig for fem dager siden? Da syns jeg hun skal gi han litt slækk og et spark i baken. Men hvis han har vært udugelig lenge (som man kan få inntrykk av i hi), så syns jeg virkelig at det er ille at eldste barnet blir brukt som et våpen av foreldrene. Og solstråle? Du bør kanskje se litt på deg selv i samme slengen! Anonymous poster hash: 78071...fd3
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2016 #8 Skrevet 18. mars 2016 Hadde en mann som var sånn. Hans oppgave var å levere i bhg. Var det eneste han gjorde hjemme og med barna omtrent. Jeg gjorde klar barna og rett før de skulle gå måtte jeg mase for å få han til å stå opp. Endte med at han fikk raserianfall hver gang. Både på meg og barna. En av grunnene til at han er en eks nå. Syntes du burde kaste ham ut ja. Han kommer nok til å klare seg så fort han ikke har noe annet valg. Kan være en oppvekker for deg. Når det er sagt så er det lettere å si det en å gjøre det. Men tror ikke dette blir noe bedre. Anonymous poster hash: 8f9ec...c15
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2016 #9 Skrevet 18. mars 2016 Jeg kommer selvfølgelig til å levere henne i barnehagen selv, og hadde datteren min hatt det forferdelig fordi hun ble levert sent så hadde jeg ikke gjort det. I barnehagen sier de at hun går lett inn i lek uavhengig av når hun blir levert, og vi har derfor hatt en del lange koselige morgener med god frokost og lek når jeg var sykemeldt i svangerskapet. Hun er bare 2 år så hun vet ikke at det er turdag på fredager, det har hun ikke skjønt enda. Men jeg vet jo at hun liker turer så derfor jeg blir så irritert. Jeg har jo sørget for at hun har blitt levert i barnehagen hver dag fram til fødsel. Dette er første uken og om jeg hadde tatt ansvaret i dag hadde han aldri lært. Nå lærte han ikke uansett så jeg må jo ta det ansvaret etter påske. Og hun blir aldri levert senere enn 11 da blir hun hjemne, og jeg lar da ikke ungen min gå for lut og kaldt vann så hun har det fint. Mannen får ikke hjelp av Nav, da blir han bedt om å flytte til hjemlandet. Han er flink med barna sine etter 12 på dagen, men det holder ikje. Samtidig klarer jeg ikke kaste hsn ut da det går utover jentene mine som da vil se faren sin noen få ganger i året. Han er flink med barna etter 12 som sagt men en dritt mot meg. Måtte bare få ut litt frustrasjon, så får jeg bare gjøre det beste ut av situasjonrn til mannens økonomi bedrer seg. HI Anonymous poster hash: 2f396...be5
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2016 #10 Skrevet 18. mars 2016 Gjør det noe om han bor på gata da?! Eller må reise hjem? Du kommer jo ikke til å merke noe til det uansett, du er jo alenemor allerede! Nei, gjør barna en stor tjeneste, og kast han ut nå! Du vil jo og få det bedre med å bare få han ut nå, enn å gå å vente på å få sjansen, og irritere deg mer og mer. Anonymous poster hash: c703c...b5e Jeg klarer meg fint alene, det er jentene mine det går utover som ikke får se faren sin, han er jo flink med dem ellers. Tar dem med ut og leker. Men jeg er alenemor ja og det hadde vært lettere for meg uten han hjemme. Hi Anonymous poster hash: 2f396...be5
Gjest Antarctica Skrevet 18. mars 2016 #11 Skrevet 18. mars 2016 Er det ditt problem hvor han havner...? En voksen mann?
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2016 #12 Skrevet 18. mars 2016 Høres ut som han enten er 16 år eller ruser seg. At du gidder HI. Anonymous poster hash: a12e8...cb8
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2016 #13 Skrevet 18. mars 2016 Dette vil slite deg ut. Ja, det vil gå utover ungene at han blir kastet ut av landet. Betyr det så mye? Ungene lider allerede under hans mangel på iniativ og tiltakslyst. Det er heller ikke sunt å vokse opp med en forelder som ikke er voksen. Anonymous poster hash: 2f57c...b49
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2016 #14 Skrevet 18. mars 2016 Hvorfor valgte du få barn med han her egentlig? Du ligger som du reder sier jeg bare Dessverre må barna dine lide for dine dårlige avgjørelser. Anonymous poster hash: c53fa...91a
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2016 #15 Skrevet 18. mars 2016 Se fire år inn i fremtiden, HI, hva ser du da? At din samboer har fått seg jobb, klarer seg selv og tar barna halv tid eller annenhver onsdag og noen helger? En mann som ikke klarer å stå opp før 12 er vel neppe en som klarer å fikse seg en jobb om han ikke må... Og særlig om han får nyss i at du bare venter på nettopp dette slik at du kan gå fra han. Da tenker jeg han virkelig står på for å bli økonomisk uavhengig. Nei, tror ikke det.. Hør heller litt på noen av oss som har mer livserfaring her inne. Menn som ikke tar ansvar, kommer ikke til å ta mer ansvar om de ikke MÅ. Du kommer ikke til å gå fra denne mannen før du blir så lei av han at du praktisk talt spyr når du ser han, og da har han ødelagt alle dine gode følelser, forventninger om å ha støtte, tillit til at du fortjener bedre og ungene dine er så store at omveltningen med å flytte fra han er mye større enn i dag. Gå heller nå. Anonymous poster hash: 15b54...a45
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2016 #16 Skrevet 18. mars 2016 Med en sånn mann hadde jeg faktisk gått inn på soverommet, åpnet gardinene og tatt med meg dynene ut av rommet. Da MÅ han faktisk ut av sengen, og hvis han blir liggende får du ta tak i en fot og slepe han på gulvet. Forklar ham at dersom han ikke får til å stå opp selv trenger han tydeligvis hjelp til det. Anonymous poster hash: 0206c...48d
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2016 #17 Skrevet 18. mars 2016 Det høres ut som mannen din blir sendt ut av landet snart uansett NAV eller ikke synes jeg. Støtter meg på hun over som synes du skal se fire år frem tid... Anonymous poster hash: 72f20...3e9
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2016 #18 Skrevet 18. mars 2016 Skal han ikke opp og på jobb? Hvorfor vekker du han ikke? (Jada han burde tatt ansvar selv) Hvorfor i all verden har du fått ti barn med denne gutten? Anonymous poster hash: 4d697...285
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå