Gå til innhold

Gravid og utagering på arbeidsplassen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber i bolig for psykisk utviklingshemmede. Det er ikke mye utagering, men tingen et at det skjer med gjevne mellomrom. Er jo såklart livredd for slag i magen. Har Sålangt vært 200% sykemeldt. Etterhvert vil jeg nok være i form til å kunne jobbe litt, men hva gjør jeg ang de brukere som KAN utagere? Hvor påpasselig ville dere vært? Skal jeg kreve å ikke gå til dem pga utagering skjer en innimellom? Jeg har jobbet det over 1 år og aldri opplevd annet enn kloring mot meg før. Har en god tone og kunnskaper om hvordan avverge utagering, men et allikevel sårbar nå... Hva hadde dege gjort her?

Anonymous poster hash: ba4c4...5d2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haha 100% sykemeldt. Jeg er ikke tidligere deltager i paradice.

Skrevet

Jeg kjenner to stykker som er gravide og har sånne type jobber. (En med demente og en med vanskeligstilt ungdom som bor på institusjon). De fikk begge svangerskapspenger fra NAV. De hadde heller aldri opplevd noe større konfrontasjoner, men risikoen er jo der. Mener disse fikk hjelp fra jordmor til å ordne dette.

Anonymous poster hash: a48f2...7c0

Skrevet

Ville drøftet det med legen.

Har selv jobbet med både PU og psykisk syke ungdommer. Jeg opplevde kun vold på sistnevnte sted. Brukere er forskjellig, du kjenner dine best.

Anonymous poster hash: a59fd...d79

Skrevet

Hvis det er fare for at pasientene er utagerende og voldelige er det fare for fosterets liv og helse. Du bør derfor søke om svangerskapspenger sammen med fastlege eller jordmor. ☺

Anonymous poster hash: b9570...435

Skrevet

Hvis det er fare for at pasientene er utagerende og voldelige er det fare for fosterets liv og helse. Du bør derfor søke om svangerskapspenger sammen med fastlege eller jordmor. ☺

Og hadde jeg hatt din jobbsituasjon så hadde jeg garantert søkt om det. Jeg ville ikje tatt noen sjanser med babyen☺

Jeg har svangerskapspenger selv og det er kjempegreit, ville gjort det hvis jeg var det ☺

Skrevet

Jeg mistet etter et spark i magen på jobb. Snakk med legen din og søk svangerskapspenger.

Skrevet

Har det ikke kommet nye vurderinger nå som graderer risiko for vold? Mtp forsikringer?

Synes en tidligere kollega sa noe om at det var en risikovurdering av hver enkelt bruker. Husker ikke hvordan hun sa det ble rangert men det var en skala. Kanskje bare det er i tung psykiatri.

Hvis det er noe slikt på din arbeidsplass og samtlige brukere har høy score på vold så sier det seg jo selv at du ikke kan kobbe der.

Anonymous poster hash: a59fd...d79

Skrevet

Kan du ikke bare være på de brukerne som ikke er utagerende? Dette må det jo gå an å planlegge med sjefen.

Anonymous poster hash: eecd3...4a7

Skrevet

Kan du ikke bare være på de brukerne som ikke er utagerende? Dette må det jo gå an å planlegge med sjefen.

Er bare 4 brukere. så et redd det gir overbelasting på de jeg jobber med ... Men kan jo høre...

Skrevet

Er det mulighet for utagering så må alle ansatte kunne gripe inn og forhindre eskalering.

Hi, dere må få rutiner på plass for dette. På de fleste arbeidsplasser med fare for sikkerhet foreligger det klare rutiner om graviditet hos ansatte.

Anonymous poster hash: 3f054...9fb

Skrevet

Er det mulighet for utagering så må alle ansatte kunne gripe inn og forhindre eskalering.

Hi, dere må få rutiner på plass for dette. På de fleste arbeidsplasser med fare for sikkerhet foreligger det klare rutiner om graviditet hos ansatte.

Mangler hos oss kan du si. Mye utskiftning av personal og ledelse. Mye som ka. Forbedres. Vil ikke være teit liksom. Men, sikkerheten til barnet er jo viktigst. Vet det mest sannsynligvis ikje skjer noenting. Men, hva hvis?

Skrevet

Mangler hos oss kan du si. Mye utskiftning av personal og ledelse. Mye som ka. Forbedres. Vil ikke være teit liksom. Men, sikkerheten til barnet er jo viktigst. Vet det mest sannsynligvis ikje skjer noenting. Men, hva hvis?

Dersom dette er veldig usannsynlig ut fra de brukerne du har, så bør du jobbe som vanlig.

Du kan jo tenke hva-viss jeg krasjer i bilen på vei til jobb, hva-viss om jeg sklir i trappa osv. Man kan ikke sitte innendørs hele svangerskapet.

Skrevet

Hvis det blir overbelastning på de andre når du er på jobb så er det best at du får svangerskapspenger og er hjemme så de kanleie inn en vikar som ikke er gravid :) Er best å ikke ta sjanser. Jeg var selv gravid i uke 6 og fikk mange slag her og der og blant annet flere i magen av en autist, ble veldig redd og stresset. Fant ut et par dager etter at jeg var gravid og dagen etter endte det i en spontanabort. Har alltid lurt på om det var autisten sin feil, det trenger ikke være det siden fosteret var så lite og lå godt beskyttet bak skambeinet, men hvem vet? Han var veldig voldelig og vi jobbet med tvangsbruk men kollegaen min feiget ut og løp sin vei så jeg ble etterlatt alene hos autisten som var sinna og mye større enn meg.

Når man er gravid så skal man alltid være forsiktig og når fosteret er over skambenet fra ca uke 12 så er et slag mot magen nok for å ta livet av det :( Det skjedde med ei venninne av meg. Hun var allerede gravid når hun fikk seg en ny kjæreste som sa at han ville være stefar og liksom taklet det fint. Men en kveld han hadde vært på byen og kom full hjem så slo han henne en gang i magen fordi da ville han ikke være stefar lengre, barnet døde. Men det kan også gå bra, for før i tiden brydde man seg ikke så min mor som jobbet i psykiatrien måtte jobbe med meg i magen og ble sparket av en pasient, jeg overlevde. Tar du sjansen?

Anonymous poster hash: 75c53...aef

Skrevet

Dersom dette er veldig usannsynlig ut fra de brukerne du har, så bør du jobbe som vanlig.

Du kan jo tenke hva-viss jeg krasjer i bilen på vei til jobb, hva-viss om jeg sklir i trappa osv. Man kan ikke sitte innendørs hele svangerskapet.

De scenarioene kan virkelig ikke sammenlignes. Å jobbe med utagerende personer er en kalkulert risiko, mens en påkjørsel kan en aldri planlegge å unngå.

Arbeidsplasser med fare for utagering vil ikke ha gravide ansatte på jobb. Det er for alles beste.

Skrevet

De scenarioene kan virkelig ikke sammenlignes. Å jobbe med utagerende personer er en kalkulert risiko, mens en påkjørsel kan en aldri planlegge å unngå.

Arbeidsplasser med fare for utagering vil ikke ha gravide ansatte på jobb. Det er for alles beste.

Har jobbet det 1år før jeg ble gravid. Har bare blitt kjøpet i armen.. Men andre har blitt sparket og slått til blods. Dette skjer kanskje i en alvorlig grad hver 3 mnd. Men små spark og kloring hver uke.... Jeg må nok snakke med min sjef kjenner jeg...

Skrevet

Kan du ikke bare være på de brukerne som ikke er utagerende? Dette må det jo gå an å planlegge med sjefen.Anonymous poster hash: eecd3...4a7

Hi, dere må få rutiner på plass for dette. På de fleste arbeidsplasser med fare for sikkerhet foreligger det klare rutiner om graviditet hos ansatte. Anonymous poster hash: 3f054...9fb

Mangler hos oss kan du si. Mye utskiftning av personal og ledelse. Mye som ka. Forbedres. Vil ikke være teit liksom. Men, sikkerheten til barnet er jo viktigst. Vet det mest sannsynligvis ikje skjer noenting. Men, hva hvis?Anonymous poster hash: ba4c4...5d2

Du kan jo tenke hva-viss jeg krasjer i bilen på vei til jobb, hva-viss om jeg sklir i trappa osv. Man kan ikke sitte innendørs hele svangerskapet.Anonymous poster hash: eecd3...4a7

Arbeidsplasser med fare for utagering vil ikke ha gravide ansatte på jobb. Det er for alles beste. Anonymous poster hash: 3f054...9fb

Har jobbet det 1år før jeg ble gravid. Har bare blitt kjøpet i armen.. Men andre har blitt sparket og slått til blods. Dette skjer kanskje i en alvorlig grad hver 3 mnd. Men små spark og kloring hver uke.... Jeg må nok snakke med min sjef kjenner jeg... Anonymous poster hash: ba4c4...5d2
Neste gang kan det være DU som blir sparket!

Anonymous poster hash: 75c53...aef

Skrevet

Jeg hadde aldri gått på jobb. Jobbet med det samme, og alle gravide går ikke sykemeldt men på svangerskapspenger hos oss. Det stresset du går med på en sånn jobb, fordi du aldri vet om det skjer noe som kan være skadelig det er heller ikke bra! Tenk om, hva hvis... Du hadde aldri tilgitt deg selv.

Skrevet

Så lenge det er fare for barnet i magen har du krav på svangerskapspenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...