Anonym bruker Skrevet 17. mars 2016 #1 Skrevet 17. mars 2016 Si at det går bra! Bekymret for hvorvidt jeg skal få til å stå på beina. Enn om jeg ikke kommer meg til sykehuset engang? Er på krykke- og ligge mye-stadiet. Med de to fødslene før har det vært å dra inn på sjekk, dra hjem, dra inn igjen senere, og så få bli. Bor i nærheten. Føder fort, heldigvis. Men om jeg må inn mange ganger på sjekk så bruker jeg opp mobiliteten min lenge før jeg er i aktiv fødsel.. Anonymous poster hash: 907a2...395
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2016 #2 Skrevet 18. mars 2016 Jeg hadde kraftig bekkenløsning, var sengeliggende siste tiden. Men fødselen gikk veldig fint. Du kan vel be om å ikke bli sendt hjem. Her gikk det fort, så jeg ble ikke sendt hjem. Anonymous poster hash: 3d704...f9d
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2016 #3 Skrevet 18. mars 2016 Jeg var sykemeldt fra fjerde måned til babyen kom. Var bekymret for det samme. Hadde 36 timer lang fødsel og jeg både sto og gikk litt underveis 😊 Sleit litt etterpå et par mnd også, men var mye bedre når ungen kom ut. Nå er baby 4 mnd og jeg er helt smertefri 😊 Fødselen gikk også smertefritt, selv om jeg sleit med å bevege meg den siste tiden! Smertene fra riene er verre enn de fra bekkenet.. Anonymous poster hash: c60d7...32f
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2016 #4 Skrevet 18. mars 2016 Det går bra! Hadde kraftig bekkenløsning fra 12 uke, rullestol for å komme meg rundt i perioder osv. men kjente knapt smertene pga riene. Kom meg fint frem til fødestua, men beveget meg ikke ut av "fødesengen" når vi var der. Spente meg en del under fødsel pga bekkenet, men jordmor var veldig flink til å minne meg om å "slappe av" i bekkenet og skifte stilling så jeg ikke fikk spent meg så mye. Fødselen gikk fint Min store skrekk var også å bli sendt hjem.Var forberedt på å vente i gangen/bilen på sykehuset hvis jeg fikk beskjed om å komme tibake senere, men slapp heldigvis det. Hadde riktignok ventet i det lengste med å dra på sykehuset, så jeg var kommet ganske langt i fødselen når vi ankom. Anonymous poster hash: 85cc8...d30
Snøfnugget Skrevet 18. mars 2016 #5 Skrevet 18. mars 2016 Min erfaring var at det gjorde mye vondere i bekkenet å ligge på senga med riene. Jeg var derfor mye oppe å hang på prekestol og synes det var bedre for bekkenet. Det verste med min fødsel var å bli tvunget ned på rygg i senga mot slutten. Det var virkelig nesten vondere i bekkenet enn resten. Hadde heldigvis rask fødsel.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2016 #6 Skrevet 18. mars 2016 Jeg hadde mye bekkenplager i mine to forrige svangerskap, spesielt det siste. Men jeg kan ikke huske at det var noe som var et problem under fødslene... Nå med nr tre har jeg oppdaget at det jeg trodde var bekkenløsning har vært låsninger. Fått hjelp av kiropraktor, og har vært lite plaget. Nå har babyen festet seg godt nedi bekkenet, og det er mye mer stabilt. Har omtrent ikke plager lenger. Hvor i bekkenet er det smertene sitter? Kiropraktoren sa til meg at smerter på baksiden som regel skyldtes låsninger, mens foran i symfysen var relatert til løsning. Var hos manuellterapeut og fysio tidligere, og de greide ikke å avdekke låsningene. Veldig glad jeg fant en som kunne hjelpe. Ble avsporing dette her, men jeg tenker at det kanskje er flere som meg der ute, som går med plager det egentlig er mulig å behandle... Anonymous poster hash: e2a43...306
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2016 #7 Skrevet 18. mars 2016 Tusen takk for gode historier. Nå ble jeg litt lettet! Bor helt i nærheten av sykehuset. Har blitt sendt hjem igjen de to gangene før, for så å komme inn på føden igjen kort etter og motta en beklagelse på at jeg ikke fikk bli lagt inn straks ved første forsøk. Blir stressa av tanken på om jeg møter slike stramme jordmødre igjen.... I kombinasjon m bekkenløsnings-helvetet. Hi Anonymous poster hash: 907a2...395
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2016 #8 Skrevet 18. mars 2016 Tusen takk for gode historier. Nå ble jeg litt lettet! Bor helt i nærheten av sykehuset. Har blitt sendt hjem igjen de to gangene før, for så å komme inn på føden igjen kort etter og motta en beklagelse på at jeg ikke fikk bli lagt inn straks ved første forsøk. Blir stressa av tanken på om jeg møter slike stramme jordmødre igjen.... I kombinasjon m bekkenløsnings-helvetet. Hi Anonymous poster hash: 907a2...395 Dersom du bor nærme sykehuset, så ville jeg ventet litt ekstra lenge hjemme før jeg reiste inn på føden. Anonymous poster hash: 9c8b1...5e7
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2016 #9 Skrevet 18. mars 2016 Tusen takk for gode historier. Nå ble jeg litt lettet! Bor helt i nærheten av sykehuset. Har blitt sendt hjem igjen de to gangene før, for så å komme inn på føden igjen kort etter og motta en beklagelse på at jeg ikke fikk bli lagt inn straks ved første forsøk. Blir stressa av tanken på om jeg møter slike stramme jordmødre igjen.... I kombinasjon m bekkenløsnings-helvetet. Hi Anonymous poster hash: 907a2...395 Dersom du bor nærme sykehuset, så ville jeg ventet litt ekstra lenge hjemme før jeg reiste inn på føden. Anonymous poster hash: 9c8b1...5e7 Har vært praksis begge gangene. Og begge gangene har jordmødrene blitt stressa når jeg har kommet inn igjen, fordi jeg har vært for langt ut i fødselen til å bli sendt hjem igjen. Hi Anonymous poster hash: 907a2...395
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2016 #10 Skrevet 18. mars 2016 Tusen takk for gode historier. Nå ble jeg litt lettet! Bor helt i nærheten av sykehuset. Har blitt sendt hjem igjen de to gangene før, for så å komme inn på føden igjen kort etter og motta en beklagelse på at jeg ikke fikk bli lagt inn straks ved første forsøk. Blir stressa av tanken på om jeg møter slike stramme jordmødre igjen.... I kombinasjon m bekkenløsnings-helvetet. Hi Anonymous poster hash: 907a2...395 Dersom du bor nærme sykehuset, så ville jeg ventet litt ekstra lenge hjemme før jeg reiste inn på føden. Anonymous poster hash: 9c8b1...5e7 Det er ikke alle som følger standarden mtp fremgang på fødsel. Hender noen jordmødre er litt raske med å sende hjem. Jeg fikk beskjed om å dra hjem med 2 cm åpning. Men jeg nektet. Riene var for sterke. Når jeg var i aktiv fødsel, 4 cm, gikk det max en time, så var baby ute. Så det er ikke alle som kan vente med å dra til sykehuset selv om de ikke er i aktiv fase ennå... Anonymous poster hash: e2a43...306
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2016 #11 Skrevet 18. mars 2016 Anbefaler vannfødsel! Anonymous poster hash: 21969...e51
TPK Skrevet 18. mars 2016 #12 Skrevet 18. mars 2016 Du trenger jo ikke stå og føde? Kan bli kjørt i rullestol fra bilen og inn hvis det er for ille å gå.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2016 #13 Skrevet 18. mars 2016 Jeg lå helt bakoverlent i bilen på vei til føden. Vel fremme stoppet vi ved akuttmottaket for der hadde de rullestol som ventet på meg. Jeg hadde 3 cm da jeg kom inn, og det var ikke snakk om å sende meg hjem. Det var litt slitsomt å få gått på do, og få av meg bukse og slik, men ellers gikk det veldig fint. Jeg la meg i badekar, og det var så behagelig at jeg ble der resten av fødselen. Lykke til💜 Anonymous poster hash: aa600...050
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2016 #14 Skrevet 18. mars 2016 Det er bare positivt. Anonymous poster hash: f00ea...c5f
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2016 #15 Skrevet 18. mars 2016 Er ikke bekkenløsning en måte å forberede kroppen på fødsel på? Anonymous poster hash: 21a05...1c5
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2016 #16 Skrevet 18. mars 2016 Du kan føde liggende på siden uten nesten å ta bena fra hverandre om du har kraftig bekkenløsning. Da trekker du det ene benet opp (det øverste), lærte av jordmoren min og det gikk så fint så! pass på å bruke bekkenbelte rett etter fødsel og og pass på ekstra godt i starten, da er det gjerne veldig løst og vondt. Min erfraing var at jeg ble mye raskere bra da jeg tok mye hensyn i dagene etter fødsel. Anonymous poster hash: 98efc...10d
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2016 #17 Skrevet 18. mars 2016 Er ikke bekkenløsning en måte å forberede kroppen på fødsel på? Anonymous poster hash: 21a05...1c5 Jo, alle har bekkenløsning. Ikke alle har bekkenløsning med uutholdelige smerter, men en god del har faktisk det også. I dagligtale er det det man kaller bekkenløsning. Anonymous poster hash: 98efc...10d
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2016 #18 Skrevet 18. mars 2016 Er ikke bekkenløsning en måte å forberede kroppen på fødsel på? Anonymous poster hash: 21a05...1c5 Jo, alle har bekkenløsning. Ikke alle har bekkenløsning med uutholdelige smerter, men en god del har faktisk det også. I dagligtale er det det man kaller bekkenløsning. Anonymous poster hash: 98efc...10d Det var absolutt ikke meningen å bagatellisere smertene. Har sett kvinner med sterk bekkenløsning, og har absolutt stor medfølelse med alle som har det slik. Tenkte bare at akkurat i fødsel er det kanskje ikke en stor ulempe. Når hodet synker vil jo det også være med på å stabilisere bekkenet. Jeg har fem svangerskap/fødsler bak meg, og har vært svært heldig og har sluppet unna bekkenløsning. Ett av barna var derimot stort, og da han ble født både hørte og følte jeg bekkenet bli "knekt" opp. Det var grusomt vondt, og det tok et år før jeg kunne gå normalt igjen. Derfor tenkte jeg kanskje at selv om bekkenløsning kan være grusomt, er det kanskje en liten trøst dersom det gjør bekkenet klart for fødsel. Anonymous poster hash: 21a05...1c5
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2016 #19 Skrevet 18. mars 2016 Er ikke bekkenløsning en måte å forberede kroppen på fødsel på? Anonymous poster hash: 21a05...1c5 Jo, alle har bekkenløsning. Ikke alle har bekkenløsning med uutholdelige smerter, men en god del har faktisk det også. I dagligtale er det det man kaller bekkenløsning. Anonymous poster hash: 98efc...10d Det var absolutt ikke meningen å bagatellisere smertene. Har sett kvinner med sterk bekkenløsning, og har absolutt stor medfølelse med alle som har det slik. Tenkte bare at akkurat i fødsel er det kanskje ikke en stor ulempe. Når hodet synker vil jo det også være med på å stabilisere bekkenet. Jeg har fem svangerskap/fødsler bak meg, og har vært svært heldig og har sluppet unna bekkenløsning. Ett av barna var derimot stort, og da han ble født både hørte og følte jeg bekkenet bli "knekt" opp. Det var grusomt vondt, og det tok et år før jeg kunne gå normalt igjen. Derfor tenkte jeg kanskje at selv om bekkenløsning kan være grusomt, er det kanskje en liten trøst dersom det gjør bekkenet klart for fødsel. Anonymous poster hash: 21a05...1c5 Det kan godt bli bedre, men du kan like gjerne ende opp med ikke å klare å spre bena. Da er det godt å vite at du kan føde med samlede ben. Det er noen som får mindre smerter når hodet fester seg,mens andre føles som om de revner bare de tenker på å snu seg. Beklager om jeg misforsto deg☺ Jeg har bare så mange ganger opplevd å ikke bli tatt på alvor.. Anonymous poster hash: 98efc...10d
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2016 #20 Skrevet 18. mars 2016 Jeg hadde forferdelig bekkenløsning. Greide ikke å gå og ble satt igang pga. bekkenløsning. Merket ikke noe til bekkenløsningen under fødselen. Hadde nok med alt det andre Lå på siden og fødte, funka kjempebra! Lykke til! Anonymous poster hash: 744a4...2d4
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2016 #21 Skrevet 18. mars 2016 Har hatt/har bekkenløsning og det var ikke noe jeg la merke til under fødselen for å si det sånn 😉 Anonymous poster hash: a3115...6ce
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2016 #22 Skrevet 18. mars 2016 Er ikke bekkenløsning en måte å forberede kroppen på fødsel på? Anonymous poster hash: 21a05...1c5 Alle har bekkenløsning, det skal gjøre at bekkenet er løst og ledig for at ungen skal komme ut. De som har plager pga bekkenløsning har for løst bekken og får hovedsakelig smerter foran. De som har bekkenlåsning har for lite bevegelighet i bekkenet og har som regel smerter nederst i ryggen. Anonymous poster hash: 52633...b74
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2016 #23 Skrevet 18. mars 2016 Gjør det du kan for å unngå å bli tvunget på rygg med beina i bøyler! Så lenge ikke andre komplikasjoner krever denne stillingen, er det mye mer skånsomt for kroppen å feks føde liggende på siden! Anonymous poster hash: 8bdd3...455
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2016 #24 Skrevet 18. mars 2016 Er ikke bekkenløsning en måte å forberede kroppen på fødsel på? Anonymous poster hash: 21a05...1c5 Alle har bekkenløsning, det skal gjøre at bekkenet er løst og ledig for at ungen skal komme ut. De som har plager pga bekkenløsning har for løst bekken og får hovedsakelig smerter foran. De som har bekkenlåsning har for lite bevegelighet i bekkenet og har som regel smerter nederst i ryggen. Anonymous poster hash: 52633...b74 Løsning kan du like gjerne ha fremme som bak... Smerter over symfysebenet, på begge sider av halebenet bak og ikke minst i lysken. Anonymous poster hash: 98efc...10d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå