Gå til innhold

Min fars bryllup

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått nyss i at min far visstnok skal gifte seg til våren. Han har vært samboer i flere år (min mor er død). Sakte men sikkert har han kuttet ut meg og mine, til fordel for samboeren og hennes barn. Jeg/ vi har sett på hennes familie som min/vår familie. Men ene datteren etter den andre har kuttet oss ut, uten grunn. Sånn som ståa er nå, greier jeg ikke å stole på min stefamilie.

Så kommer dilemmaet: Vi er invitert, og har takket ja, til bryllup hos et vennepar. Min far og stemor har visstnok kapret samme dag. Her har vi ennå ikke fått invitasjon, men skal visstnok komme. Dette har jeg fra tanta mi, ikke min far.

Blir det helt feil om vi ikke går i min fars bryllup, og heller prioriterer vennene våre?!

Føler liksom jeg MÅ gå i min fars bryllup, men har mye mer LYST å gå i vennenes!!

Anonymous poster hash: 4511e...139

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde nok gått i min fars bryllup uansett.

Anonymous poster hash: 9d4fd...47d

Skrevet

Jeg tror jeg hadde tatt meg en prat med far og hans forlovede så fort som mulig og før bryllupet. Sagt det som det er rett ut, spurt dem om de mener å såre deg og dine og å prioritere kun hennes barn fremover også. Og så ville jeg spurt far direkte om det er hans valg å velge bort sin datter og sine barnebarn.

Og avhengig av hva som kom ut av en slik samtale så ville jeg tatt valg ang. bryllup.

Anonymous poster hash: 81f5e...749
Skrevet

Dere har takket ja til et annet, da er det greit mener jeg å droppe din fars bryllup.

Anonymous poster hash: bf725...abc

Skrevet

Jeg tror jeg hadde tatt meg en prat med far og hans forlovede så fort som mulig og før bryllupet. Sagt det som det er rett ut, spurt dem om de mener å såre deg og dine og å prioritere kun hennes barn fremover også. Og så ville jeg spurt far direkte om det er hans valg å velge bort sin datter og sine barnebarn.

Og avhengig av hva som kom ut av en slik samtale så ville jeg tatt valg ang. bryllup.

Konfronterte han i høst, der han responderte med at han syntes det var dårlig gjort av meg å gi ham dårlig samvittighet... Så den samtalen er allerede oppbrukt.

Han vet godt om dette bryllupet, jeg har sagt det til han. Det gjør at jeg heller litt mot vennenes bryllup...

Skrevet

Konfronterte han i høst, der han responderte med at han syntes det var dårlig gjort av meg å gi ham dårlig samvittighet... Så den samtalen er allerede oppbrukt.

Han vet godt om dette bryllupet, jeg har sagt det til han. Det gjør at jeg heller litt mot vennenes bryllup...

Hm, ja da er det egentlig ikke så mye du kan gjøre. Han høres egentlig ut som min far...

Da hadde jeg gått i mine venners bryllup. Og så ville jeg sagt at det er far/stemors valg fordi de nok en gang har vist at andre har høyere prioritet enn deg, din fars datter. De hadde ikke anstendighet til å fortelle selv om bryllupet, men lot dere høre om det via andre - men da hadde dere allerede takket ja til den andre invitasjonen. Hadde de selv vist at dere virkelig var ønsket og lot deg få vite som en av de første (noe som burde vært en selvfølge fremfor å få høre det av andre), da hadde dere gjerne valgt å komme, men ikke når han/hun viser så lite interesse for å ha dere i bryllupet.

Skrevet

Har du skrevet om han før? Han/de som prioriterer barna til den nye kjæresten til sønnen til stemor?

Jeg hadde valgt bryllup til venner siden dere ikke har fått innbydelse til din fars bryllup uansett.

Anonymous poster hash: 1318b...0cf

Gjest Antarctica
Skrevet

Hvis han vet om det kan han flytte sitt eget.

Skrevet

Har du skrevet om han før? Han/de som prioriterer barna til den nye kjæresten til sønnen til stemor?

Jeg hadde valgt bryllup til venner siden dere ikke har fått innbydelse til din fars bryllup uansett.

Det er nok meg, ja! Selv om jeg har forstått det slik at situasjonen nok ikke er unik... Har vært ganske frustrert til tider.

Ungene her i huset har helt sluttet å spør om å dra til besteforeldrene eller søskenbarn. Det er nok det tristeste...

Skrevet

Det er nok meg, ja! Selv om jeg har forstått det slik at situasjonen nok ikke er unik... Har vært ganske frustrert til tider.

Ungene her i huset har helt sluttet å spør om å dra til besteforeldrene eller søskenbarn. Det er nok det tristeste...

Har lagt merke til deg for jeg syns faren din sin oppførsel er uakseptabel! Det er måte på hva du skal finne deg i fra den kanten og jeg både håper og tror han vil få seg en oppvekker med tiden.

Helt ærlig, de er ikke noe å samle på med tanke på alle skuffelser som har vært og vil komme fremover.

Gå i bryllup til vennene dine og om det kommer spørsmål om hvorfor du velger de fremfor far og stemor så bare fortell sannheten. Det er jo en konsekvens av at dere blir nedprioritert gang på gang.

Skrevet

Ser nesten for meg at grunnen til at de har valgt samme dato er at dere skal velge deres venner sånn at de kan gå rundt å fortelle " alle " at du ikke engang kom I din fars bryllup. Så dermed er det liksom ikke din fars feil at dere liksom ikke har kontakt..

Skrevet

Ser nesten for meg at grunnen til at de har valgt samme dato er at dere skal velge deres venner sånn at de kan gå rundt å fortelle " alle " at du ikke engang kom I din fars bryllup. Så dermed er det liksom ikke din fars feil at dere liksom ikke har kontakt..

Enig! Er nok en veldig kalkulert avgjørelse å velge akkurat den datoen.

Anonymous poster hash: bb12d...eb0

Skrevet

Har din far skifter med dere søsken før han nå kan gifte seg? Om ikke har han ikke lov til å gifte seg.

Anonymous poster hash: e2787...108

Skrevet

Har din far skifter med dere søsken før han nå kan gifte seg? Om ikke har han ikke lov til å gifte seg.

HÆ? Hva mente du med dette? 

Skrevet

HÆ? Hva mente du med dette?

Om han sitter i uskifte etter sin første kone må han gjøre opp morsarven før han har lov til å gifte seg på nytt.

Skrevet

ok... Jeg er ikke hi altså bare forsto ikke hva du mente. 

Skrevet

Jeg vile prioritert mine venners bryllup. Jeg blir så sint av hvordan enkelte foreldre kan tilsidesette egne barn til fordel for nye stebarn.

Da min far skulle gifte seg på ny, fikk jeg og mine søsken beskjed om at de ikke skulle ha gjester, kun forlovere.

2 dager før bryllupet ringte min far og nevnte i en bisetning at de "plutselig" hadde sett at bryllupet ble lagt til den helgen de hadde samvær med mine stesøsken. Og siden de ikke hadde barnevakt, måtte de få være med. Det var bare en forsmak på hvordan resten av forholdet har utviklet seg.

Anonymous poster hash: afb4f...379
Skrevet

Da pappa giftet seg på nytt ble ikke hans 4 barn fra første ekteskap invitert engang, bare hennes tre barn fra første ekteskap.

De giftet seg på tinghuset og skulle bare ha en liten intim feiring på restaurant etterpå, så de ba bare hennes foreldre, søsken og barn, ingen av pappas.

Kanskje like greit, da slapp jeg ihvertfall føle at jeg "måtte" gå....

Anonymous poster hash: 6d279...a8d
Skrevet

Hvis samtale med din far ikke hjalp, ville jeg skrevet skrevet et brev som inneholdt mye av det du har skrevet her inne. Fortell om hvordan du føler det, hva du lurer på osv, uten å virke anklagene. Si at du gjerne vil ha skriftlig brev tilbake, siden temaet er så følelsesladd at det kan være vanskelig å fordøye utspillene til den andre parten. Når du mottar svar får du (forhåpntligvis) svart på hvitt hvordan din far ser for seg fremtide mellom dere to. Da kan du ta et valg, uten å brenne broer på grunnlag av uklare forhold.

Anonymous poster hash: fe5ae...d76
Gjest Antarctica
Skrevet

Hvis samtale med din far ikke hjalp, ville jeg skrevet skrevet et brev som inneholdt mye av det du har skrevet her inne. Fortell om hvordan du føler det, hva du lurer på osv, uten å virke anklagene. Si at du gjerne vil ha skriftlig brev tilbake, siden temaet er så følelsesladd at det kan være vanskelig å fordøye utspillene til den andre parten. Når du mottar svar får du (forhåpntligvis) svart på hvitt hvordan din far ser for seg fremtide mellom dere to. Da kan du ta et valg, uten å brenne broer på grunnlag av uklare forhold.

Anonymous poster hash: fe5ae...d76

Da er det også viktig å be om konkrete avtaler etterpå. Så ting følges opp i praksis etterpå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...