Anonym bruker Skrevet 17. mars 2016 #1 Skrevet 17. mars 2016 Opplever en ganske stor krise for tiden og er veldig langt nede. Jeg går på jobb og fungerer stort sett, men gråter en del når jeg "har mulighet", barna er lagt. Opplever at mannen trekker seg tilbake og er fraværende. Kunne trengt en god klem og samtale nå, men nå tv'en viktigere. Tenker tilbake og det har egentlig alltid vært sånn. Jeg har pga en tøff barndom en del lettere nedturer. Kanskje han bare er lei. Hvordan er deres menn når det kommer til å trøste, prate i slike situasjoner ? Er det en mannegreie ? Anonymous poster hash: b30d3...859
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2016 #2 Skrevet 17. mars 2016 Sånn er min å. Får beskjed om å ta meg sammen. Kom over det. Skikkelig deprimerende. Veldig grei på alle andre ting, men akkurat det der er trist. Jeg tuller mye og ordner meg problemer, men syns litt støtte i blant hadde vært ok. Anonymous poster hash: 3e6e6...a32
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2016 #3 Skrevet 17. mars 2016 Opplever en ganske stor krise for tiden og er veldig langt nede. Jeg går på jobb og fungerer stort sett, men gråter en del når jeg "har mulighet", barna er lagt. Opplever at mannen trekker seg tilbake og er fraværende. Kunne trengt en god klem og samtale nå, men nå tv'en viktigere. Tenker tilbake og det har egentlig alltid vært sånn. Jeg har pga en tøff barndom en del lettere nedturer. Kanskje han bare er lei. Hvordan er deres menn når det kommer til å trøste, prate i slike situasjoner ? Er det en mannegreie ? Anonymous poster hash: b30d3...859 Han var ikke så værst før. I løpet av småbarnstida har han såret meg flere ganger og jeg har mistet litt tillit til han. Viser derfor sjelden at jeg gråter og når jeg gjør så holder han seg litt på avstand, men spør hvordan det går. Som om jeg har noe smittsomt eller noe. Anonymous poster hash: c3cca...d36
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2016 #4 Skrevet 17. mars 2016 Mannen min trøster meg når jeg er lei meg. Det hender riktignok at jeg må komme til han og søke trøst, men han har aldri bedt meg om å ta meg sammen, eller noe lignende. Det hadde vært fælt. Anonymous poster hash: be208...940
Gjest Antarctica Skrevet 17. mars 2016 #5 Skrevet 17. mars 2016 Han trøster og klemmer og lager mat og finner fram rødvin. Og skjeller ut alle fra sofaen (hvis det er noen konkrete personer som gjør livet mitt surt.)
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2016 #6 Skrevet 17. mars 2016 Hvis jeg er lei meg/i dårlig humør så spør han om hva som er galt, så snakker vi litt, ligger gjerne på senga og snakker. Jeg gråter, han holder rundt meg. Når vi har snakket ferdig gjør han stort sett noe for å muntre meg opp. Går på butikken og kjøper "hvaa du vil", eller setter på en film han vet jeg liker. Noe sånt.. Anonymous poster hash: e872f...610
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2016 #7 Skrevet 17. mars 2016 Min kommer heldigvis og spør hva det er, og gir seg ikke før jeg har snakket ut om det. Men det er hvis jeg er lei meg. Hvis jeg klager over problemer bagatelliserer han ofte. Godt man har venninner og evt søsken/familie, så ikke alt står og faller på én person! Anonymous poster hash: 27315...d51
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2016 #8 Skrevet 17. mars 2016 Hvis jeg er lei meg/i dårlig humør så spør han om hva som er galt, så snakker vi litt, ligger gjerne på senga og snakker. Jeg gråter, han holder rundt meg. Når vi har snakket ferdig gjør han stort sett noe for å muntre meg opp. Går på butikken og kjøper "hvaa du vil", eller setter på en film han vet jeg liker. Noe sånt.. Anonymous poster hash: e872f...610 Samme her. I tillegg kan får han meg alltid til å le og om jeg er nedenfor over en periode, så forsøker han å avlaste ekstra slik at jeg kan slappe av, for eksempel legg meg inn på sengen med en bok og koble ut litt (han vet at det er det beste jeg kan gjøre når jeg er nedenfor/lei meg/sliten). Det viktigste er likevel klemmene og de oppmuntrende kommentarene. Anonymous poster hash: 2e719...6ed
Gjest Muji81 Skrevet 17. mars 2016 #9 Skrevet 17. mars 2016 Det jeg lurer på er hvordan DU er når du er lei deg. En ganske typisk kvinnetaktikk er å vente på at mannen skal forstå hva de skal gjøre. Meget mulig at han ikke vet hva du ønsker. Før du prøver å forandre han, hva med å se på om du kan gjøre noe annerledes. Stikkord: si at du ønsker en klem...
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2016 #10 Skrevet 17. mars 2016 Mange menn blir frustrerte når dama er nedfor, fordi de ikke vet helt hvordan de skal takle det. Det kan funke å fortelle dem det. Det hjalp her. Har nå en forståelsesfull og omsorgsfull mann. Jeg kunne si f.eks "Jeg er litt sliten og nedfor for tiden. Det er ikke din feil, selv om jeg ofte klager og syter til deg. Det er ikke noe du trenger å gjøre så mye med eller løse for meg. Jeg trenger bare at du lytter og viser litt medfølelse og anerkjenner at jeg er lei meg. Jeg blir bare mer lei meg når du skal bagatellisere at jeg er lei meg og ber meg om å ta meg sammen. Jeg vet jo at det ikke er verdens undergang, men noen ganger blir jeg bare veldig trist og trenger bare å få litt utløp for det. Og det er litt godt å få forståelse for at man ikke er på topp alltid." Slike samtaler har vi ofte hatt, og han blir ikke lenger frustrert fordi han nå vet hvordan han kan være til hjelp og støtte. Det beste er at han også har begynt å kommunisere sine behov tilbake slik at jeg også kan forstå han bedre. Kommunikasjon er nøkkelen Anonymous poster hash: 610c4...11e
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2016 #11 Skrevet 17. mars 2016 Han er verdens beste. Han er forståelsesfull, trøster, koser og klemmer. Gir meg rom og tid alene om jeg trenger det. Han gir meg mulighet til å prate ut om ting, lytter og prater med meg. Men nå sitter jeg ikke å sipper da, for da hadde jeg forstått om han trakk seg tilbake. Jeg blir mer innesluttet og avvisende. Jeg kan faktisk være så avvisende at jeg vet jeg sårer ham, men han får dratt meg ut av elendigheten likevel. Jeg har vært igjennom ekstremt mange prøvelser den siste tiden, har vært langt nede og slitt med å fungere. Uten mannen min sin støtte vet jeg ikke hva jeg skulle gjort. Jeg forstår faktisk ikke at han har holdt ut med meg.. Anonymous poster hash: 9312f...a6d
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2016 #12 Skrevet 17. mars 2016 Det jeg lurer på er hvordan DU er når du er lei deg. En ganske typisk kvinnetaktikk er å vente på at mannen skal forstå hva de skal gjøre. Meget mulig at han ikke vet hva du ønsker. Før du prøver å forandre han, hva med å se på om du kan gjøre noe annerledes. Stikkord: si at du ønsker en klem... Er nok en narsissistisk bitch, når jeg har disse nedturene. Mer enn nok med meg selv og mine tanker. Anonymous poster hash: b30d3...859
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2016 #13 Skrevet 17. mars 2016 Mange menn blir frustrerte når dama er nedfor, fordi de ikke vet helt hvordan de skal takle det. Det kan funke å fortelle dem det. Det hjalp her. Har nå en forståelsesfull og omsorgsfull mann. Jeg kunne si f.eks "Jeg er litt sliten og nedfor for tiden. Det er ikke din feil, selv om jeg ofte klager og syter til deg. Det er ikke noe du trenger å gjøre så mye med eller løse for meg. Jeg trenger bare at du lytter og viser litt medfølelse og anerkjenner at jeg er lei meg. Jeg blir bare mer lei meg når du skal bagatellisere at jeg er lei meg og ber meg om å ta meg sammen. Jeg vet jo at det ikke er verdens undergang, men noen ganger blir jeg bare veldig trist og trenger bare å få litt utløp for det. Og det er litt godt å få forståelse for at man ikke er på topp alltid." Slike samtaler har vi ofte hatt, og han blir ikke lenger frustrert fordi han nå vet hvordan han kan være til hjelp og støtte. Det beste er at han også har begynt å kommunisere sine behov tilbake slik at jeg også kan forstå han bedre. Kommunikasjon er nøkkelen Anonymous poster hash: 610c4...11e Kommunikasjon er nøkkelen, enig med deg. Skal prøve å bli flinkere til det. Anonymous poster hash: b30d3...859
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2016 #14 Skrevet 18. mars 2016 Han kommer bort og stryker meg på armen eller ryggen når jeg gråter. Så blir han hvis jeg klarer å prate eller gir meg rom til å hente meg inn igjen hvis jeg ikke er klar for å prate enda. 💙 han vet jeg liker å grine skikkelig alene først. Anonymous poster hash: 8d250...335
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2016 #15 Skrevet 18. mars 2016 Om jeg gråter åpenlyst, så er han der for meg på pletten. Trøster meg og kommer med de gode ordene som trengs. Men det er ikke alltid han ser det om jeg bare er nedfor eller inne i en dårlig periode. Jeg må liksom fortelle det til ham rett ut og da er han der for meg uansett. Jeg kan jo ikke forvente at han skal vite hvordan jeg har det uten at jeg har kommunisert det til han på en eller annen måte da. Han er ikke tankeleser. Det beste er å si det rett ut at nå har jeg det helt jævlig og det er pga det og det, så kan han være min vegg å lene seg til. Anonymous poster hash: 02548...5bd
Syngensang Skrevet 19. mars 2016 #16 Skrevet 19. mars 2016 Viss eg grine (sjelden det skjer) så kjem han og veit ikkje kva godt han skal gjere for meg. Ellers er han ikkje verdensmester på å sjå om eg er lei meg viss eg ikkje grin. Men om eg seier ifrå høyrer han etter og prøvar å hjelpe meg så godt han kan.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå