Gå til innhold

Ørebetennelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en datter som er 5 år gammel. Hun har siden mandag ettermiddag hatt vondt i ene øret. Hun har også hatt feber, men bare mellom 38-39C. Hun blir bedre når hun får paracet eller ibux. Men får veldig vondt igjen med en gang virkningen går ut. I dag har hun fått paracet/ibux fortløpende, så vet ikke om hun har hatt feber. Og hun er i god form når medisinen virker. Hun har ekstra vondt om natta

Men nå har hun hatt vondt i mange dager. Burde vi ta henne til lege i morgen? Eller vil de bare si at vi må vente til det går over av seg selv?

Anonymous poster hash: 0ecb9...02f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, etter 2-3 dager utwn bedring bør antibiotika vurderes

Anonymous poster hash: d416f...1d2

Skrevet

Et tips om nettene. Ikke la henne ligge nede, blir ekstra press da. Selv har jeg sittet utallige netter i sofaen med et av de tre øre-barna mine i armkroken. Da sitter vi og halv-sover, men øre gjør ikke like vondt så er verdt det. For noen holder det å bygge opp hodeenden i sega eller et par ekstra puter under hodet/overkropp.

God bedring!

Anonymous poster hash: 752c4...967

Skrevet

Jeg har en datter som er 5 år gammel. Hun har siden mandag ettermiddag hatt vondt i ene øret. Hun har også hatt feber, men bare mellom 38-39C. Hun blir bedre når hun får paracet eller ibux. Men får veldig vondt igjen med en gang virkningen går ut. I dag har hun fått paracet/ibux fortløpende, så vet ikke om hun har hatt feber. Og hun er i god form når medisinen virker. Hun har ekstra vondt om natta

Men nå har hun hatt vondt i mange dager. Burde vi ta henne til lege i morgen? Eller vil de bare si at vi må vente til det går over av seg selv?

http://nhi.no/pasienthandboka/sykdommer/ore-nese-hals/mellomorebetennelse-hos-barn-13565.html?page=2

Anonymous poster hash: 823e4...06a

Skrevet

For all del få antibiotika. Er ørebarn selv , og som voksen fått det tiibake. Har ørebetennelse nå og hørte Ingenting tii slutt :/ er nå på dag 4 av antibiotika og begynner å bli litt bedre . Det er skikkelig vondt å ha ørebetennelse :/

Anonymous poster hash: 0d66d...e9d

Skrevet

Tusen takk for svar.

Da ringer jeg lege i dag. I natt fikk hun enda vondere enn hun har hatt det før. Hun var hysterisk i nesten 45 min før medisinen virket.

Håper hun får noe som hjelper.

Hi

Skrevet

Oppdatering:

Var hos legen i dag. Hun var rød på begge ørene, men mest på høyre øre. Hun hadde også hovne mandler.

Hun hadde crp på 29,så fikk beskjed om å fortsette å gi paracet og ibux. Hun har fortsatt feber og vondt i øret.

Dere med barn som er plaget med ørebetennelser, hvor lenge kan det sitte i kroppen?

Hi

Skrevet

Oppdaterer igjen, da jeg selv liker å finne oppdateringer i tråder om jeg søker etter spesefikke ting;)

I dag tidlig ringte legen og sa at han hadde sett på prøvesvaret og sendt resept på penicillin til apoteket.

Det var hun på laben som hadde sagt til min mann at hun hadde crp på 27, og at det brukte de ikke å behandle.

Nå håper jeg at frøkna mi som har hatt øreverk i over en uke, endelig skal bli bra igjen.

Hi

Skrevet

*rettelse, crp var 29.

Hi

Skrevet

Ørebetennelse kan sitte i lenge. Hvis trommehinna ikke sprekker kan det ligge væske i mellomøret i flere uker etterpå, så du bør ha en etterkontroll hos lege etter 3-4 uker for å se at det tørker opp.

Nesespray kan hjelpe, for å åpne passasjen opp mot øret. Og ligge med hodet høyt. Ellers er paracet alfa og omega, ta tida og overlapp litt. Og ikke bli redd hvis trommehinna sprekker - det er ikke så dramatisk som det virker. Den gror sammen igjen 😊 men hvis det skjer bør du ta en ny sjekk hos lege. Du ser det på at det begynner å renne puss/væske ut av øret.

Skrevet

Tusen takk for gode tips:-)

Ja vi skal følge godt med.

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...