Anonym bruker Skrevet 17. mars 2016 #1 Skrevet 17. mars 2016 Jeg blir ordentlig matt! Å uttrykke at man er bekymret eller urolig er ikke det samme som å være hysterisk! En person som er hysterisk har gjerne mistet bakkekontakten og kontrollen over seg selv. De har gjerne en dramatisk adferd og har en overveldende frykt, noe jeg mener ikke forekommer hos de aller fleste som blir kalt hysteriske her inne! Det er svært nedlatende å kalle folk hysteriske. Det uttrykker at man mener personen har en sterkt overdrevet reaksjon som ikke er berettiget i det hele tatt. Men det er normalt å ha litt ulik terskel for når man kjenner at man er bekymret. Enkelte blir kanskje litt for raskt bekymret, uten at det gjør dem hysteriske likevel! De trenger kanskje bare en liten bekreftelse på at de kan ta det med ro! Vær så snill og tenk deg om før du bruker dette ordet. Det går an å svare et innlegg på en ordentlig måte som hjelper vedkommende fremfor å fornærme! Anonymous poster hash: 58f18...e67
Gjest Antarctica Skrevet 17. mars 2016 #2 Skrevet 17. mars 2016 Du mener når de lurer på om to daglige skiver med kaviar er for mye? Eller når de lurer på om en kjenning virkelig kan sende treåringen på hytta med bestemor? Når de lurer på hvordan man fester barna til togsetene? Eller lurer på om det virkelig er ok at besteforeldre tar et glass vin om kvelden når de sitter barnevakt? Mange av spørsmålene her mangler bakkekontakt, spør du meg.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2016 #3 Skrevet 17. mars 2016 Helt enig! Det er et veldig misbrukt ord her inne. Anonymous poster hash: 5f1b7...8ac
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2016 #4 Skrevet 17. mars 2016 Du mener når de lurer på om to daglige skiver med kaviar er for mye? Eller når de lurer på om en kjenning virkelig kan sende treåringen på hytta med bestemor? Når de lurer på hvordan man fester barna til togsetene? Eller lurer på om det virkelig er ok at besteforeldre tar et glass vin om kvelden når de sitter barnevakt? Mange av spørsmålene her mangler bakkekontakt, spør du meg. Nei, jeg tenkte ikke først og fremst på sånne spørsmål. Men det er uansett unødvendig å si at noen er hysteriske. Har 3 eksempler fra i dag: En mor ønsket å gi sin 1 åring en litt sunnere bursdagskake og blir kalt hysterisk. En annen tok røntgenbilder hos tannlegen i 1. trimester og ble urolig for om dette kunne ha påvirket fosteret. Ble kalt hysterisk. En mor er bekymret for sitt syke barn pga at det er påvist hjernehinnebetennelse i regionen. Ble kalt hysterisk. Greit, ingen av disse tilfellene var noe å engste seg veldig over, men jeg kan ikke på noen måte se at disse har opptrådt hysterisk... Anonymous poster hash: 58f18...e67
Gjest Antarctica Skrevet 17. mars 2016 #5 Skrevet 17. mars 2016 Du mener når de lurer på om to daglige skiver med kaviar er for mye? Eller når de lurer på om en kjenning virkelig kan sende treåringen på hytta med bestemor? Når de lurer på hvordan man fester barna til togsetene? Eller lurer på om det virkelig er ok at besteforeldre tar et glass vin om kvelden når de sitter barnevakt? Mange av spørsmålene her mangler bakkekontakt, spør du meg. Nei, jeg tenkte ikke først og fremst på sånne spørsmål. Men det er uansett unødvendig å si at noen er hysteriske. Har 3 eksempler fra i dag: En mor ønsket å gi sin 1 åring en litt sunnere bursdagskake og blir kalt hysterisk. En annen tok røntgenbilder hos tannlegen i 1. trimester og ble urolig for om dette kunne ha påvirket fosteret. Ble kalt hysterisk. En mor er bekymret for sitt syke barn pga at det er påvist hjernehinnebetennelse i regionen. Ble kalt hysterisk. Greit, ingen av disse tilfellene var noe å engste seg veldig over, men jeg kan ikke på noen måte se at disse har opptrådt hysterisk... Anonymous poster hash: 58f18...e67 Hun med hjernehinnebetennelsen var i overkant av normalområdet etter mitt syn. Barnet hadde ikke en gang feber. Vet ikke om det kan kalles hysteri, men det er i alle fall å male fanden på veggen.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2016 #6 Skrevet 17. mars 2016 Du mener når de lurer på om to daglige skiver med kaviar er for mye? Eller når de lurer på om en kjenning virkelig kan sende treåringen på hytta med bestemor? Når de lurer på hvordan man fester barna til togsetene? Eller lurer på om det virkelig er ok at besteforeldre tar et glass vin om kvelden når de sitter barnevakt? Mange av spørsmålene her mangler bakkekontakt, spør du meg. Nei, jeg tenkte ikke først og fremst på sånne spørsmål. Men det er uansett unødvendig å si at noen er hysteriske. Har 3 eksempler fra i dag: En mor ønsket å gi sin 1 åring en litt sunnere bursdagskake og blir kalt hysterisk. En annen tok røntgenbilder hos tannlegen i 1. trimester og ble urolig for om dette kunne ha påvirket fosteret. Ble kalt hysterisk. En mor er bekymret for sitt syke barn pga at det er påvist hjernehinnebetennelse i regionen. Ble kalt hysterisk. Greit, ingen av disse tilfellene var noe å engste seg veldig over, men jeg kan ikke på noen måte se at disse har opptrådt hysterisk... Anonymous poster hash: 58f18...e67 Dette ER hysterisk.Kanskje ikke eksempler på den foreldete medisinske termen, men som et utrykk for det enorme misforholdet mellom "problem" og reaksjon, så er det absolutt et passende ord å bruke både titt og ofte her inne. Anonymous poster hash: edf6b...8e1
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2016 #7 Skrevet 17. mars 2016 Du mener når de lurer på om to daglige skiver med kaviar er for mye? Eller når de lurer på om en kjenning virkelig kan sende treåringen på hytta med bestemor? Når de lurer på hvordan man fester barna til togsetene? Eller lurer på om det virkelig er ok at besteforeldre tar et glass vin om kvelden når de sitter barnevakt? Mange av spørsmålene her mangler bakkekontakt, spør du meg. Nei, jeg tenkte ikke først og fremst på sånne spørsmål. Men det er uansett unødvendig å si at noen er hysteriske. Har 3 eksempler fra i dag: En mor ønsket å gi sin 1 åring en litt sunnere bursdagskake og blir kalt hysterisk. En annen tok røntgenbilder hos tannlegen i 1. trimester og ble urolig for om dette kunne ha påvirket fosteret. Ble kalt hysterisk. En mor er bekymret for sitt syke barn pga at det er påvist hjernehinnebetennelse i regionen. Ble kalt hysterisk. Greit, ingen av disse tilfellene var noe å engste seg veldig over, men jeg kan ikke på noen måte se at disse har opptrådt hysterisk... Anonymous poster hash: 58f18...e67 Hun med hjernehinnebetennelsen var i overkant av normalområdet etter mitt syn. Barnet hadde ikke en gang feber. Vet ikke om det kan kalles hysteri, men det er i alle fall å male fanden på veggen. Hun uttrykte sin bekymring og spurte om råd. Sannsynligvis visste hun nok at hun ikke trengte å være bekymret, men trengte bare en liten bekreftelse. Det hender innimellom at fantasien løper litt løpsk for en mor. Man kan uroe seg over mye rart. Men så lenge hun ikke ringte ambulanse og løp rundt og skrek og hylte, så ser jeg ikke helt hysterien i det... Anonymous poster hash: 58f18...e67
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2016 #8 Skrevet 17. mars 2016 Du mener når de lurer på om to daglige skiver med kaviar er for mye? Eller når de lurer på om en kjenning virkelig kan sende treåringen på hytta med bestemor? Når de lurer på hvordan man fester barna til togsetene? Eller lurer på om det virkelig er ok at besteforeldre tar et glass vin om kvelden når de sitter barnevakt? Mange av spørsmålene her mangler bakkekontakt, spør du meg. Nei, jeg tenkte ikke først og fremst på sånne spørsmål. Men det er uansett unødvendig å si at noen er hysteriske. Har 3 eksempler fra i dag: En mor ønsket å gi sin 1 åring en litt sunnere bursdagskake og blir kalt hysterisk. En annen tok røntgenbilder hos tannlegen i 1. trimester og ble urolig for om dette kunne ha påvirket fosteret. Ble kalt hysterisk. En mor er bekymret for sitt syke barn pga at det er påvist hjernehinnebetennelse i regionen. Ble kalt hysterisk. Greit, ingen av disse tilfellene var noe å engste seg veldig over, men jeg kan ikke på noen måte se at disse har opptrådt hysterisk... Anonymous poster hash: 58f18...e67 Dette ER hysterisk.Kanskje ikke eksempler på den foreldete medisinske termen, men som et utrykk for det enorme misforholdet mellom "problem" og reaksjon, så er det absolutt et passende ord å bruke både titt og ofte her inne. Anonymous poster hash: edf6b...8e1 Reaksjonene har ikke vært hysteriske. Det å uttrykke en bekymring er ikke det samme som å reagere dramatisk. Ofte kommer jo bekymringene av uvitenhet, og da må det jo være lov å spørre om råd...? For ikke å snakke om alle de som har tatt et valg om kosthold eller lignende for seg og barna. Blir kalt hysteriske fordi de velger å styre unna kunstig søtning, redusere på sukker og salt, ikke gir barna saft hver dag... Det er heller ikke hysteri. De som velger å ikke spise spekemat, ikke tar paracet, ikke drikker kaffe under svangerskapet, de er heller ikke hysteriske. Men blir ofte kalt det. Man må kunne få ta de valgene man selv føler er riktige uten at andre skal dra hysteri-kortet med en gang! Anonymous poster hash: 58f18...e67
Iiiiik Skrevet 17. mars 2016 #9 Skrevet 17. mars 2016 Jeg er forsåvidt enig med deg i at folk bruker ordet "hysterisk" for fort her inne. På samme måte som "bitter" og "misunnelig" slenges ut altfor ofte. Samtidig er det ikke noen allmenn norm for når man synes en reaksjon er hysterisk. Det kan ikke være din norm som bestemmer når det er berettiget. Ikke min heller for den del. Jeg synes det sier mest om dem som bruker slike betegnelser når de er uenige med andre.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2016 #10 Skrevet 17. mars 2016 Jeg er forsåvidt enig med deg i at folk bruker ordet "hysterisk" for fort her inne. På samme måte som "bitter" og "misunnelig" slenges ut altfor ofte. Samtidig er det ikke noen allmenn norm for når man synes en reaksjon er hysterisk. Det kan ikke være din norm som bestemmer når det er berettiget. Ikke min heller for den del. Jeg synes det sier mest om dem som bruker slike betegnelser når de er uenige med andre. Ordet hysteri har en definisjon. Noe uklar muligens, men den er nok til at man enkelt burde greie å skille mellom overdramatisk reaksjon og det å gi uttrykk for en bekymring... Det skal veldig lite til før man blir hysteristemplet her inne. Jeg kjenner meg bare så lei av hvor ofte det blir brukt, og hvordan det trykker andre ned. Det er så respektløst og unødvendig. Men jeg er vel bare "hysterisk" jeg også, som henger meg opp i sånt Anonymous poster hash: 58f18...e67
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2016 #11 Skrevet 17. mars 2016 Av og til er det like greit å kalle en spade for en spade Anonymous poster hash: b469c...44e
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2016 #12 Skrevet 17. mars 2016 Av og til er det like greit å kalle en spade for en spade Anonymous poster hash: b469c...44e Ja, men det er jo ikke det dere gjør. Dere kaller en spade for en gravemaskin... Anonymous poster hash: 58f18...e67
Iiiiik Skrevet 18. mars 2016 #13 Skrevet 18. mars 2016 Jeg er forsåvidt enig med deg i at folk bruker ordet "hysterisk" for fort her inne. På samme måte som "bitter" og "misunnelig" slenges ut altfor ofte. Samtidig er det ikke noen allmenn norm for når man synes en reaksjon er hysterisk. Det kan ikke være din norm som bestemmer når det er berettiget. Ikke min heller for den del. Jeg synes det sier mest om dem som bruker slike betegnelser når de er uenige med andre. Ordet hysteri har en definisjon. Noe uklar muligens, men den er nok til at man enkelt burde greie å skille mellom overdramatisk reaksjon og det å gi uttrykk for en bekymring... Det skal veldig lite til før man blir hysteristemplet her inne. Jeg kjenner meg bare så lei av hvor ofte det blir brukt, og hvordan det trykker andre ned. Det er så respektløst og unødvendig. Men jeg er vel bare "hysterisk" jeg også, som henger meg opp i sånt Anonymous poster hash: 58f18...e67 Ja, det har en betydning. Opprinnelig er det jo avledet av det greske ordet for livmor, og det var tenkt at kvinner hadde dårlig regulering av følelsene sine nettopp fordi de hadde en livmor, og at de derfor ble oppjaget mer enn det situasjoner eller livet generelt tilsa. I dag handler vel definisjonen om en skjønnsvurdering, om overdreven engstelse for noe eller følelsesmessige voldsomheter. Altså en skjønnsmessig vurdering av om reaksjon og situasjon står i samsvar med hverandre. En selv vil jo stort sett aldri synes at man reagerer for voldsomt, ergo må noen andre vurdere. Og der var jeg tilbake til mitt forrige innlegg - det er ikke opp til deg eller meg å definere hva andre opplever som hysterisk.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2016 #14 Skrevet 18. mars 2016 Du mener når de lurer på om to daglige skiver med kaviar er for mye? Eller når de lurer på om en kjenning virkelig kan sende treåringen på hytta med bestemor? Når de lurer på hvordan man fester barna til togsetene? Eller lurer på om det virkelig er ok at besteforeldre tar et glass vin om kvelden når de sitter barnevakt? Mange av spørsmålene her mangler bakkekontakt, spør du meg. Og alle dine svar... Anonymous poster hash: cf713...10e
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2016 #15 Skrevet 18. mars 2016 Jeg er forsåvidt enig med deg i at folk bruker ordet "hysterisk" for fort her inne. På samme måte som "bitter" og "misunnelig" slenges ut altfor ofte. Samtidig er det ikke noen allmenn norm for når man synes en reaksjon er hysterisk. Det kan ikke være din norm som bestemmer når det er berettiget. Ikke min heller for den del. Jeg synes det sier mest om dem som bruker slike betegnelser når de er uenige med andre.Ordet hysteri har en definisjon. Noe uklar muligens, men den er nok til at man enkelt burde greie å skille mellom overdramatisk reaksjon og det å gi uttrykk for en bekymring... Det skal veldig lite til før man blir hysteristemplet her inne. Jeg kjenner meg bare så lei av hvor ofte det blir brukt, og hvordan det trykker andre ned. Det er så respektløst og unødvendig. Men jeg er vel bare "hysterisk" jeg også, som henger meg opp i sånt Anonymous poster hash: 58f18...e67 Ja, det har en betydning. Opprinnelig er det jo avledet av det greske ordet for livmor, og det var tenkt at kvinner hadde dårlig regulering av følelsene sine nettopp fordi de hadde en livmor, og at de derfor ble oppjaget mer enn det situasjoner eller livet generelt tilsa. I dag handler vel definisjonen om en skjønnsvurdering, om overdreven engstelse for noe eller følelsesmessige voldsomheter. Altså en skjønnsmessig vurdering av om reaksjon og situasjon står i samsvar med hverandre. En selv vil jo stort sett aldri synes at man reagerer for voldsomt, ergo må noen andre vurdere. Og der var jeg tilbake til mitt forrige innlegg - det er ikke opp til deg eller meg å definere hva andre opplever som hysterisk. Jeg skal si meg enig til en viss grad. Det er greit at andre må vurdere, men det kan jo ikke være sånn at hvem som helst bare kan konstatere at noen er hysteriske likevel... Det bør jo gjøres på et litt sterkere grunnlag enn tilfeldig synsing. Spesielt når det er snakk om et så sterkt begrep. Man kan jo gjerne mene at det er unødvendig frykt, men å stemple vedkommende som hysterisk av den grunn er litt voldsomt... Anonymous poster hash: 58f18...e67
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2016 #16 Skrevet 18. mars 2016 Jeg er veldig enig! Plager meg at man bruker dette for meg sterke og nedsettende begrepet så lett. Det er jo rett og slett en hersketeknikk. Anonymous poster hash: 341c8...c03
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2016 #17 Skrevet 18. mars 2016 Du mener når de lurer på om to daglige skiver med kaviar er for mye? Eller når de lurer på om en kjenning virkelig kan sende treåringen på hytta med bestemor? Når de lurer på hvordan man fester barna til togsetene? Eller lurer på om det virkelig er ok at besteforeldre tar et glass vin om kvelden når de sitter barnevakt? Mange av spørsmålene her mangler bakkekontakt, spør du meg. Enig. Men det er ikke hysteri. Det er jo bare dumskap. Er det mulig å ha barn og lure på slike ting tenker jeg. Og når folk er usikker på hva de skal kle på ungene. Anonymous poster hash: f8dc9...2ea
Iiiiik Skrevet 18. mars 2016 #18 Skrevet 18. mars 2016 Jeg er forsåvidt enig med deg i at folk bruker ordet "hysterisk" for fort her inne. På samme måte som "bitter" og "misunnelig" slenges ut altfor ofte. Samtidig er det ikke noen allmenn norm for når man synes en reaksjon er hysterisk. Det kan ikke være din norm som bestemmer når det er berettiget. Ikke min heller for den del. Jeg synes det sier mest om dem som bruker slike betegnelser når de er uenige med andre.Ordet hysteri har en definisjon. Noe uklar muligens, men den er nok til at man enkelt burde greie å skille mellom overdramatisk reaksjon og det å gi uttrykk for en bekymring... Det skal veldig lite til før man blir hysteristemplet her inne. Jeg kjenner meg bare så lei av hvor ofte det blir brukt, og hvordan det trykker andre ned. Det er så respektløst og unødvendig. Men jeg er vel bare "hysterisk" jeg også, som henger meg opp i sånt Anonymous poster hash: 58f18...e67 Ja, det har en betydning. Opprinnelig er det jo avledet av det greske ordet for livmor, og det var tenkt at kvinner hadde dårlig regulering av følelsene sine nettopp fordi de hadde en livmor, og at de derfor ble oppjaget mer enn det situasjoner eller livet generelt tilsa. I dag handler vel definisjonen om en skjønnsvurdering, om overdreven engstelse for noe eller følelsesmessige voldsomheter. Altså en skjønnsmessig vurdering av om reaksjon og situasjon står i samsvar med hverandre. En selv vil jo stort sett aldri synes at man reagerer for voldsomt, ergo må noen andre vurdere. Og der var jeg tilbake til mitt forrige innlegg - det er ikke opp til deg eller meg å definere hva andre opplever som hysterisk. Jeg skal si meg enig til en viss grad. Det er greit at andre må vurdere, men det kan jo ikke være sånn at hvem som helst bare kan konstatere at noen er hysteriske likevel... Det bør jo gjøres på et litt sterkere grunnlag enn tilfeldig synsing. Spesielt når det er snakk om et så sterkt begrep. Man kan jo gjerne mene at det er unødvendig frykt, men å stemple vedkommende som hysterisk av den grunn er litt voldsomt... Anonymous poster hash: 58f18...e67 Jeg er på et vis enig, men samtidig er det jo en paradoksal diskusjon når du samtidig vil påpeke at andre vurderer slemt eller feil. Jeg velger å tenke at de som slenger rundt seg med hysterisk, bitter, misunnelig osv mangler gode argumenter. Sier mest om dem.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2016 #19 Skrevet 18. mars 2016 Jeg vil tro at de som virkelig bryr seg om dette føler seg truffet selv. Anonymous poster hash: 6b0ee...5f9
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2016 #20 Skrevet 18. mars 2016 Jeg er forsåvidt enig med deg i at folk bruker ordet "hysterisk" for fort her inne. På samme måte som "bitter" og "misunnelig" slenges ut altfor ofte. Samtidig er det ikke noen allmenn norm for når man synes en reaksjon er hysterisk. Det kan ikke være din norm som bestemmer når det er berettiget. Ikke min heller for den del. Jeg synes det sier mest om dem som bruker slike betegnelser når de er uenige med andre.Ordet hysteri har en definisjon. Noe uklar muligens, men den er nok til at man enkelt burde greie å skille mellom overdramatisk reaksjon og det å gi uttrykk for en bekymring... Det skal veldig lite til før man blir hysteristemplet her inne. Jeg kjenner meg bare så lei av hvor ofte det blir brukt, og hvordan det trykker andre ned. Det er så respektløst og unødvendig. Men jeg er vel bare "hysterisk" jeg også, som henger meg opp i sånt Anonymous poster hash: 58f18...e67 Ja, det har en betydning. Opprinnelig er det jo avledet av det greske ordet for livmor, og det var tenkt at kvinner hadde dårlig regulering av følelsene sine nettopp fordi de hadde en livmor, og at de derfor ble oppjaget mer enn det situasjoner eller livet generelt tilsa. I dag handler vel definisjonen om en skjønnsvurdering, om overdreven engstelse for noe eller følelsesmessige voldsomheter. Altså en skjønnsmessig vurdering av om reaksjon og situasjon står i samsvar med hverandre. En selv vil jo stort sett aldri synes at man reagerer for voldsomt, ergo må noen andre vurdere. Og der var jeg tilbake til mitt forrige innlegg - det er ikke opp til deg eller meg å definere hva andre opplever som hysterisk. Jeg skal si meg enig til en viss grad. Det er greit at andre må vurdere, men det kan jo ikke være sånn at hvem som helst bare kan konstatere at noen er hysteriske likevel... Det bør jo gjøres på et litt sterkere grunnlag enn tilfeldig synsing. Spesielt når det er snakk om et så sterkt begrep. Man kan jo gjerne mene at det er unødvendig frykt, men å stemple vedkommende som hysterisk av den grunn er litt voldsomt... Anonymous poster hash: 58f18...e67 Jeg er på et vis enig, men samtidig er det jo en paradoksal diskusjon når du samtidig vil påpeke at andre vurderer slemt eller feil. Jeg velger å tenke at de som slenger rundt seg med hysterisk, bitter, misunnelig osv mangler gode argumenter. Sier mest om dem. Så vi er nesten enige Jeg vil egentlig bare at folk tenker seg om før de roper hysteri. Det er sikkert mulig å enten komme med et konstruktivt svar, eller bare la være å kommentere om man synes spørsmål blir for dumme. Anonymous poster hash: 58f18...e67
Luksusdyret Skrevet 18. mars 2016 #21 Skrevet 18. mars 2016 Du mener når de lurer på om to daglige skiver med kaviar er for mye? Eller når de lurer på om en kjenning virkelig kan sende treåringen på hytta med bestemor? Når de lurer på hvordan man fester barna til togsetene? Eller lurer på om det virkelig er ok at besteforeldre tar et glass vin om kvelden når de sitter barnevakt? Mange av spørsmålene her mangler bakkekontakt, spør du meg. Nei, jeg tenkte ikke først og fremst på sånne spørsmål. Men det er uansett unødvendig å si at noen er hysteriske. Har 3 eksempler fra i dag: En mor ønsket å gi sin 1 åring en litt sunnere bursdagskake og blir kalt hysterisk. En annen tok røntgenbilder hos tannlegen i 1. trimester og ble urolig for om dette kunne ha påvirket fosteret. Ble kalt hysterisk. En mor er bekymret for sitt syke barn pga at det er påvist hjernehinnebetennelse i regionen. Ble kalt hysterisk. Greit, ingen av disse tilfellene var noe å engste seg veldig over, men jeg kan ikke på noen måte se at disse har opptrådt hysterisk... Anonymous poster hash: 58f18...e67 Hysterisk, hjernevaska, bulimisk, jeg vet ikke. Men å lage "sunne" kaker som smaker gørr er hysterisk. Hva skjedde med å gi mindre kakestykker da? La nå ungen kose seg i bursdag! Lag en mindre kake. Men ikke begynn med lavkarbokaker og diverse annet, det er hysteri. Sukker er ikke lik døden, noe 75 % av forumet her gir uttrykk for. Det er også hysteri å jogge 1 mil for å forbrenne en hvetebolle. Det er hysteri å holde et friskt barn inne i 5 minusgrader fordi det er "for kaldt". Mye som er hysteri her inne, etter min mening.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2016 #22 Skrevet 18. mars 2016 Du mener når de lurer på om to daglige skiver med kaviar er for mye? Eller når de lurer på om en kjenning virkelig kan sende treåringen på hytta med bestemor? Når de lurer på hvordan man fester barna til togsetene? Eller lurer på om det virkelig er ok at besteforeldre tar et glass vin om kvelden når de sitter barnevakt? Mange av spørsmålene her mangler bakkekontakt, spør du meg. Nei, jeg tenkte ikke først og fremst på sånne spørsmål. Men det er uansett unødvendig å si at noen er hysteriske. Har 3 eksempler fra i dag: En mor ønsket å gi sin 1 åring en litt sunnere bursdagskake og blir kalt hysterisk. En annen tok røntgenbilder hos tannlegen i 1. trimester og ble urolig for om dette kunne ha påvirket fosteret. Ble kalt hysterisk. En mor er bekymret for sitt syke barn pga at det er påvist hjernehinnebetennelse i regionen. Ble kalt hysterisk. Greit, ingen av disse tilfellene var noe å engste seg veldig over, men jeg kan ikke på noen måte se at disse har opptrådt hysterisk... Anonymous poster hash: 58f18...e67 Hysterisk, hjernevaska, bulimisk, jeg vet ikke. Men å lage "sunne" kaker som smaker gørr er hysterisk. Hva skjedde med å gi mindre kakestykker da? La nå ungen kose seg i bursdag! Lag en mindre kake. Men ikke begynn med lavkarbokaker og diverse annet, det er hysteri. Sukker er ikke lik døden, noe 75 % av forumet her gir uttrykk for. Det er også hysteri å jogge 1 mil for å forbrenne en hvetebolle. Det er hysteri å holde et friskt barn inne i 5 minusgrader fordi det er "for kaldt". Mye som er hysteri her inne, etter min mening. Du får gjerne mene hva du vil. Det betyr ikke at du har rett til å gi folk diagnoser... Selv om noen tar andre valg enn deg, som er litt mer radikale, så er det ikke nødvendigvis hysteri. Man tar de valgene man tar ut fra sine egne forutsetninger. Noen gir brus og saft til barna daglig. Jeg synes det er unødvendig, og gir mine barn vann til hverdags. Sikkert noen som mener det er hysterisk også. Men jeg vil tro det er et ganske vanlig valg. Som sagt er mange valg og bekymringer basert på for lite kunnskap om temaet. Da vil det jo hjelpe å få uttrykke sin bekymring slik at de kan få bekreftet at det ikke er noen reel fare. Andre er kanskje fullt klar over at valgene de tar er litt strengere enn andres. F.eks får ikke mine barn brus med aspartam, selv om de er over 3 år og aspartam ikke sies å være skadelig i normale doser. Sikkert mye annet de kan få i seg som er verre. Så da er jeg nok hysterisk i manges øyne. Men min magefølelse sier at dette er riktig avgjørelse for både meg og mine barn og helt uproblematisk å gjennomføre. Men om jeg hadde flydd i taket og kjeftet opp andre som ga mine barn eller sine egne aspartambrus, og laget et voldsomt drama og vesen ut av det, grått og hylt, ringt lege for å være redd for at barna skulle bli syke, så hadde jeg vært mer enig i at oppførselen hadde vært hysterisk. Anonymous poster hash: 58f18...e67
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2016 #23 Skrevet 18. mars 2016 Enig med deg, HI! Kan man ikke svare på en hyggeligere og mindre nedlatende måte? Man kan vel bare berolige eller fortelle om erfaringer på en fin måte? Mange her liker å tråkke på folk, om de ligger nede eller ei. Vet ikke hvorfor det er så stas, føler de seg bedre selv? Lurer på om alle disse er like bråkjekke i den virkelige verden. Synes det er litt greiere med de som ikke skriver nick, for flere av de ser man svarer hardt til alle, så da trenger folk i alle fall ikke å ta det personlig. Jeg er ganske trygg på meg selv og hva jeg gjør, så bryr meg fint lite om slike kommentarer selv. Men vet om flere som har dårlig selvtillit og er veldig redde for å gjøre noe feil i foreldrerollen. Får litt vondt når jeg tenker på at slike kan sitte bak disse spørsmålene, og så får de sånne ufine, frekke svar. Håper alle kan vare himle med øynene over de unødvendige kommentarene, og heller ta til seg råd og tips som er saklige. Husk at man kanskje ikke vil gjøre det samme som folk med slike holdninger. Hvis de oppdrar barna sine til å bli som de bør vi andre gjøre noe annet! Og: det er bedre å ringe legekontoret/legevakten en gang for mye. Anonymous poster hash: f1cf2...65c
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2016 #24 Skrevet 18. mars 2016 Enig med deg, HI! Kan man ikke svare på en hyggeligere og mindre nedlatende måte? Man kan vel bare berolige eller fortelle om erfaringer på en fin måte? Mange her liker å tråkke på folk, om de ligger nede eller ei. Vet ikke hvorfor det er så stas, føler de seg bedre selv? Lurer på om alle disse er like bråkjekke i den virkelige verden. Synes det er litt greiere med de som ikke skriver nick, for flere av de ser man svarer hardt til alle, så da trenger folk i alle fall ikke å ta det personlig. Jeg er ganske trygg på meg selv og hva jeg gjør, så bryr meg fint lite om slike kommentarer selv. Men vet om flere som har dårlig selvtillit og er veldig redde for å gjøre noe feil i foreldrerollen. Får litt vondt når jeg tenker på at slike kan sitte bak disse spørsmålene, og så får de sånne ufine, frekke svar. Håper alle kan vare himle med øynene over de unødvendige kommentarene, og heller ta til seg råd og tips som er saklige. Husk at man kanskje ikke vil gjøre det samme som folk med slike holdninger. Hvis de oppdrar barna sine til å bli som de bør vi andre gjøre noe annet! Og: det er bedre å ringe legekontoret/legevakten en gang for mye. Anonymous poster hash: f1cf2...65c *med de som skriver under nick Anonymous poster hash: f1cf2...65c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå