Anonym bruker Skrevet 17. mars 2016 #1 Skrevet 17. mars 2016 min sønn har fått plass fra høsten i en helt ny barnehage.. den er ikke ferdig bygget engang. Jeg tenker at det kan være både fordeler og ulemper med dette - men har noen noen konkrete erfaringer å dele? Anonymous poster hash: bd0f0...fc8
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2016 #2 Skrevet 17. mars 2016 Jeg har vært med å starte opp en helt ny barnehage. Det er bare ulemper, ingen fordeler. Personalet er ikke samkjørt, ofte ungt personal evt folk som ikke trivdes på gammel arbeidsplass. Rutiner er ikke samkjørt, alle barn må ha tilvenning og det er mye kaos i starten pga både voksne og barn er nye. Ofte er ikke bygget helt ferdig, ting kommer ikke som bestilt, uteområdet er gjerne avgrenset og mangler ting. Ofte slutter flere i personalet pga det ikke ble slik de hadde tenkt. Osv Jeg ville valgt en etablert barnehage med ganske stabilt personal, fremfor en ny barnehage. Anonymous poster hash: 670e8...bba
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2016 #3 Skrevet 17. mars 2016 Jeg har vært med å starte opp en helt ny barnehage. Det er bare ulemper, ingen fordeler. Personalet er ikke samkjørt, ofte ungt personal evt folk som ikke trivdes på gammel arbeidsplass. Rutiner er ikke samkjørt, alle barn må ha tilvenning og det er mye kaos i starten pga både voksne og barn er nye. Ofte er ikke bygget helt ferdig, ting kommer ikke som bestilt, uteområdet er gjerne avgrenset og mangler ting. Ofte slutter flere i personalet pga det ikke ble slik de hadde tenkt. Osv Jeg ville valgt en etablert barnehage med ganske stabilt personal, fremfor en ny barnehage. Anonymous poster hash: 670e8...bba Enig med deg. Har og vært med å starte opp en stor barnehage. Det var totalt kaos og rene galskapen. Unger og ansatte sluttet like fort som de begynte, sykemeldingene haglet og foreldrene var rasende og fortvilte. Det tok i hvert fall 2 år før barnehagen kom ordentlig på fote, og nå er det en god barnehage med et godt rykte og stabilt personale. Grunnen til at det gikk så galt her var at eierene skulle detalstyre, uten at de noensinne hadde satt sine bein i en barnehage før. Anonymous poster hash: 1473d...b55
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2016 #4 Skrevet 17. mars 2016 Oy, her var samboer med å startet opp en barnehage. Sett bort i fra bagateller så gikk alt på skinner. Mulig lederne var bedre til å planlegge, lytte og samarbeide her. Dette er en barnehage som fikk godt rykte fra dag 1. Anonymous poster hash: 4f30e...9f0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå