Gå til innhold

Noe vits i å kontakte lege igjen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et småbarn 2 år, med feber nå siden lørdag. var til lege tirsdag pga mye hoste, og litt blodtilblandet oppspytt å så ville skjekke at det ikke var lungebetennelse. Fine lyder over lungene. Rask titt i ører og svelg vidte at alt var fint. Crp kun på 11.

Symptomene har bare fortsatt og er nå 5 døgn siden symptomdebut.

Men ungen har våte bleier, får i seg litt å spise. Er sutrete og litt mer slapp, men ikke mer enn normalt med feber. Vi får ned feberen greit med paracet. Har perioder hun synger og leker også men er jo selvfølgelig redusert. Hun had ikke hatt feber så lenge før så usikker på om/når kontakte lege igjen. Er det virus er det jo ikke så mye annet å gjøre enn å sørge for væske og febernedsettende liksom.

Men så går vi jo helga i møte nå. Usikker på om jeg burde ringe legekontoret i morgen for ny vurdering elle bare fortsette å se det ann?

Dumt å ta opp tiden til andre som trenger det mer.

Anonymous poster hash: a245c...5de

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden det ikke er forverring og dere får ned feberen med paracet så hadde jeg ikke ringt legen. Heller ringt legevakten om hun blir verre i helgen. Legen vil bare spørre om hun er verre og det er hun ikke. Barn kan ha stabil feber i flere dager.

Anonymous poster hash: 0d416...4c0

Skrevet

Hvis hun er over 2 år og sliter med slimhoste, ville jeg gitt henne Bisolvn mikstur 3 ganger daglig i minst 3 dager.

Anonymous poster hash: e118f...387

Skrevet

Ville ikke tatt barnet til legen. Man går til legen ved forverring, evt hvis barnet ikke blir bedre etter en uke, halvannen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...