Gå til innhold

Høflighet - barnebesøk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet mitt på 5 år har i flere anledninger blitt bedt hjem til en venn. Jeg føler jeg må invitere dette barnet hjem til oss, men føler jeg aldri har overskudd til besøk (jeg har veldig mye for tiden med masteroppgave, jobb og barn).

Er det uhøflig av meg å la være å be barnet på besøk tilbake? Jeg syns jo selv det er behagelig å få noen timer "avlastning", kanskje denne moren ønsker det samme tilbake?

Anonymous poster hash: 725dc...c84

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er dårlig aldri å invitere tilbake. Som oftest er det ikke mye ekstra jobb heller. Du må jo se etter ditt eget barn.

Anonymous poster hash: 76af0...231
Skrevet

Ville nok invitert tilbake. De er 5 år så de klarer vel å aktivisere seg selv?

Jeg synes det er avlastning i seg selv når barna har besøk jeg. Da får jeg putle på med mitt i fred. Men hvis du er av den typen som føler du må arrangere noe ved besøk, typ baking o.l., så skjønner jeg at du synes det er stress ;)

Skrevet

To femåringer klarer mye alene. Her merker jeg det knapt når femåringen har med venner, utover å dekke på en ekstra tallerken og dra frem en ekstra stol. Koselig å bli kjent med vennene han snakker om fra bhg. Sikkert kjekt for barnet ditt også å kunne vise frem rommet sitt og lekene sine. Man kan tro de er små, men h*n legger nok merke til det hvis h*n aldri får ha med noen hjem.

Anonymous poster hash: 57901...1d5

Skrevet

Barm i den alderen synes ofte det er utrolig stas å få med besøk hjem fra barnehagen, så jeg ville nok ha "anstrengt" meg litt og invitert hjem en dag etter bhg. Lek, middag, litt lek og barnetv:) Passelig å hente rundt 18-18:30 og da er det bare snakk om et par tre timer. Synes oftest det er "avlastning" når de har med venner hjem:) Og som hun over sier, veldig koselig å bli kjent med vennene fra barnehagen:) Hvis du absolutt ikke orker, hadde jeg vært ærlig og sagt det til foreldrene til barnet og ev. "lovet" å invitere når oppgaven er levert.

Anonymous poster hash: 802f4...93b
Skrevet

Barnet mitt på 5 år har i flere anledninger blitt bedt hjem til en venn. Jeg føler jeg må invitere dette barnet hjem til oss, men føler jeg aldri har overskudd til besøk (jeg har veldig mye for tiden med masteroppgave, jobb og barn).

Er det uhøflig av meg å la være å be barnet på besøk tilbake? Jeg syns jo selv det er behagelig å få noen timer "avlastning", kanskje denne moren ønsker det samme tilbake?

Anonymous poster hash: 725dc...c84

Det er frekt å ikke invitere tilbake

Anonymous poster hash: dbdbc...553

Skrevet

Et par timer èn ettermiddag klarer du!! Det vil garantert bety masse for både barnet og foreldrene. I "verste fall" kan du la dem se på film og spise popcorn og frukt (eller lignende..). Synes selv det er så leit og kjipt med foreldre som aldri inviterer tilbake. Alle har det hektisk/strevsomt, men jeg tenker mitt..

Anonymous poster hash: a079e...a30

Skrevet

Synes du er uhøflig og egoistisk.

Alle med små barn og jobb/studie føler seg vel slitne.

Anonymous poster hash: fc269...daf

Skrevet

Jeg har en ME lignende sykdom og er åpen om dette til foreldre. Sånn er det bare hos oss, de må gjerne invitere, men er klar over at det veldig sjeldent blir invitasjon tilbake. Jeg har også flere barn, så enda et blir som regel for mye.

Anonymous poster hash: 5fa50...bad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...