Anonym bruker Skrevet 17. mars 2016 #1 Skrevet 17. mars 2016 Til ungene? De som er store nok til å bestemme selv, får de velge kaviar som pålegg til både frokost og kvelds hvis de vil det? Anonymous poster hash: 71d3d...c7d
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2016 #3 Skrevet 17. mars 2016 Aldri vært en problemstilling. De kan ha perioder- på samme måte som meg- med favorittpålegg, men har aldri lagt begrensninger. Anonymous poster hash: 228e3...a14
TPK Skrevet 17. mars 2016 #4 Skrevet 17. mars 2016 De velger det så sjelden at det har ikke vært et tema. Men ja,det er jo veldig salt. Får holde med en brødskive for dagen tenker jeg.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2016 #5 Skrevet 17. mars 2016 Ikke vært en problemstilling her heller, men vi spiser det jevnlig, men ikke i store mengder. Hvor mye salt er det i disse tubene da. Vi bruker Mills Anonymous poster hash: d7343...922
Gjest Antarctica Skrevet 17. mars 2016 #6 Skrevet 17. mars 2016 Mine er temaspisere. De har hatt perioder med de rareste ting. Sylteagurk, rekeost, snøfrisk, makrell, kaviar, leverpostei, sardiner, kaviar med majones, ost med kaviar, ost med skinke, spekepølse, spekepølse med majones, leverpostei med sylteagurk, makrell med sylteagurk, makrell med majones, skinke med majones, skinke med sennep, ost med spekepølse, leverpostei med spekepølse ...
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2016 #7 Skrevet 17. mars 2016 Mine er temaspisere. De har hatt perioder med de rareste ting. Sylteagurk, rekeost, snøfrisk, makrell, kaviar, leverpostei, sardiner, kaviar med majones, ost med kaviar, ost med skinke, spekepølse, spekepølse med majones, leverpostei med sylteagurk, makrell med sylteagurk, makrell med majones, skinke med majones, skinke med sennep, ost med spekepølse, leverpostei med spekepølse ... Det der hadde overhode ikke noe med innlegget til HI å gjøre. Ikke spes interessant info for oss andre mao. Anonymous poster hash: d7343...922
Gjest Antarctica Skrevet 17. mars 2016 #8 Skrevet 17. mars 2016 Mine er temaspisere. De har hatt perioder med de rareste ting. Sylteagurk, rekeost, snøfrisk, makrell, kaviar, leverpostei, sardiner, kaviar med majones, ost med kaviar, ost med skinke, spekepølse, spekepølse med majones, leverpostei med sylteagurk, makrell med sylteagurk, makrell med majones, skinke med majones, skinke med sennep, ost med spekepølse, leverpostei med spekepølse ...Det der hadde overhode ikke noe med innlegget til HI å gjøre. Ikke spes interessant info for oss andre mao. Anonymous poster hash: d7343...922 Hvis du ikke ser relevansen ber jeg selvsagt om unnskyldning. Skal forenkle det litt: Dette er en PERIODE. Perioder og diller VARIERER. Til syvende og sist har ungene sikkert klart å jobbe seg gjennom mange ULIKE næringsstoffer. Derfor er begrensning SJELDEN vits i. Bedre?
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2016 #9 Skrevet 17. mars 2016 Njaa, hadde nok ikke latt ungene spise kaviar til morgen og kvelds over en lengre periode. Årsaken er vel at det har vært lite forskning på PCB nivåer og andre miljøgifter i rogn som benyttes til konsum. Videre blir grenseverdiene for satt på basis av hvor mye man gjennomsnittleg spiser av et produkt (EU sine retningslinjer), jeg vil tro at det i gjennomsnitt blir spist ganske lite kaviar dermed vil grenseverdiene være høyere enn for andre produkter det blir spist mer av (som gulost). Anonymous poster hash: 7fb9d...d04
Gjest Darwinia:-) Skrevet 17. mars 2016 #10 Skrevet 17. mars 2016 Herregud, er kaviar OGSÅ galt nå? Gir opp og gir ungene tørt brød fra nå av😜
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2016 #11 Skrevet 17. mars 2016 Herregud, er kaviar OGSÅ galt nå? Gir opp og gir ungene tørt brød fra nå av Det er ingen som har sagt det er galt. Anonymous poster hash: 71d3d...c7d
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2016 #12 Skrevet 17. mars 2016 Høres ut som mange har et veldig strengt forhold til mat her inne. Ikke salt på brødskiva, ikke sukker i fløtekake osv. Hva med å leve litt? Anonymous poster hash: 00a0c...b63
Gjest Darwinia:-) Skrevet 17. mars 2016 #13 Skrevet 17. mars 2016 Herregud, er kaviar OGSÅ galt nå? Gir opp og gir ungene tørt brød fra nå av Det er ingen som har sagt det er galt. Anonymous poster hash: 71d3d...c7d Jeg regner med at saltinnhold, PCB og miljøgifter ikke er trukket frem som positive ting😛
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2016 #14 Skrevet 17. mars 2016 Alt med måte. Kaviar er digg! Mills sin da, Kavli sin smaker høgg Anonymous poster hash: d7343...922
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2016 #15 Skrevet 17. mars 2016 Mine er temaspisere. De har hatt perioder med de rareste ting. Sylteagurk, rekeost, snøfrisk, makrell, kaviar, leverpostei, sardiner, kaviar med majones, ost med kaviar, ost med skinke, spekepølse, spekepølse med majones, leverpostei med sylteagurk, makrell med sylteagurk, makrell med majones, skinke med majones, skinke med sennep, ost med spekepølse, leverpostei med spekepølse ... Var dette rart? Min spiser falukorv med brunost! Anonymous poster hash: c4aee...f7d
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2016 #16 Skrevet 17. mars 2016 Mine er temaspisere. De har hatt perioder med de rareste ting. Sylteagurk, rekeost, snøfrisk, makrell, kaviar, leverpostei, sardiner, kaviar med majones, ost med kaviar, ost med skinke, spekepølse, spekepølse med majones, leverpostei med sylteagurk, makrell med sylteagurk, makrell med majones, skinke med majones, skinke med sennep, ost med spekepølse, leverpostei med spekepølse ... Var dette rart? Min spiser falukorv med brunost! Anonymous poster hash: c4aee...f7d Ha ha, samme tenkte jeg:) Anonymous poster hash: d7343...922
Gjest Antarctica Skrevet 17. mars 2016 #17 Skrevet 17. mars 2016 Mine er temaspisere. De har hatt perioder med de rareste ting. Sylteagurk, rekeost, snøfrisk, makrell, kaviar, leverpostei, sardiner, kaviar med majones, ost med kaviar, ost med skinke, spekepølse, spekepølse med majones, leverpostei med sylteagurk, makrell med sylteagurk, makrell med majones, skinke med majones, skinke med sennep, ost med spekepølse, leverpostei med spekepølse ...Var dette rart? Min spiser falukorv med brunost! Anonymous poster hash: c4aee...f7d Ha ha, samme tenkte jeg:) Anonymous poster hash: d7343...922 Herlig, det må prøves 😀 En kjenning av meg spiser peanøttsmør med kaviar, da. Det er over min grense...
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2016 #18 Skrevet 17. mars 2016 Herregud, er kaviar OGSÅ galt nå? Gir opp og gir ungene tørt brød fra nå av Det er ingen som har sagt det er galt. Anonymous poster hash: 71d3d...c7d Jeg regner med at saltinnhold, PCB og miljøgifter ikke er trukket frem som positive ting Det var jeg som skrev om PCB og miljøgifter. Man får i seg en eller annen form for "gift" i de aller fleste matvarer, men disse giftene er helt ufarlige i små mengder. Det er når man spiser unormalt mye av samme ting at konsentrasjonen kan bli for høy ( men for svært mange matvarer er grenseverdien satt så høy at man er trygg selv om man spiser unormalt mye). Når det gjelder kaviar er det lite dokumentasjon på PCB, miljøgifter og tungmetaller. Har sikkert vært lite forskning siden forbruket per person er så lite at det ikke utgjør en trussel. Anonymous poster hash: 7fb9d...d04
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå