Anonym bruker Skrevet 17. mars 2016 #1 Skrevet 17. mars 2016 Nivået på menneskenes evne til å diskutere saklig her inne vil jeg påstå er langt under nivået for hva man kan forvente av voksne mennesker. Og når det stilles spørsmål om lønn og utdannelse er det utrolig mange godt utdannede mennesker her inne med gode lønninger. Er klar over at ikke det nødvendigvis er de samme som svarer i samme tråd, men vi er ikke såååå mange daglige brukere her inne. Jeg får det ikke til å stemme at voksne mennesker som evner å gjennomføre lengre studier og har gode jobber synker ned på et pubertalt nivå når de kan diskutere anonymt. Eller er det slik mange voksne folk er i skjul? Barnslige, hissige uten evne til å respektere andre menneskers meninger? I så tilfelle er det skremmende. Anonymous poster hash: acc69...b9b
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2016 #2 Skrevet 17. mars 2016 Jeg kan bare svare for meg selv. Mange av diskusjonene her inne orker jeg ikke å delta i. Noen ganger starter jeg på et svar, men sletter det og tenker at det ikke er noen vits. Nå er min PhD i medisin, så jeg innrømmer glatt at jeg ikke er ekspert i samfunnsvitenskap eller alt annet. Krangling orker jeg ikke uansett, så kranglete tråder dropper jeg. Anonymous poster hash: 2752a...095
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2016 #3 Skrevet 17. mars 2016 Jeg kan bare svare for meg selv. Mange av diskusjonene her inne orker jeg ikke å delta i. Noen ganger starter jeg på et svar, men sletter det og tenker at det ikke er noen vits. Nå er min PhD i medisin, så jeg innrømmer glatt at jeg ikke er ekspert i samfunnsvitenskap eller alt annet. Krangling orker jeg ikke uansett, så kranglete tråder dropper jeg. Anonymous poster hash: 2752a...095 Det er kranglingen jeg tenker på. Navnkalling og stygge kommentarer på helt uskyldige spørsmål. Anonymous poster hash: acc69...b9b
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2016 #4 Skrevet 17. mars 2016 Jeg tror nok at de fleste her inne som har lang utdannelse ikke er de samme som er involvert i trådene som er på prepubertalt nivå. Du skriver at det ikke er såååå mange daglige brukere her inne, vel, jeg tror faktisk det en del 1000 personer innom hver dag. Så må du huske at man svarer gjerne på tråder hvor man føler at det er fint/greit å svare. De som ikke har utdannelse/lav utdannelse og/eller tjener lite, svarer sjeldent på slike type tråder. På samme måte vil du høyst sannsynlig ikke finne så mange av de med høy utdannelse og gode jobber i trådene som skjeller ut barnevernet eller har sin egen lille "nei til alle muslimer"-klagesang. Nå kan jeg bare svare ut i fra meg selv, men jeg har lang utdanning innenfor humaniorafag, og jeg holder meg langt unna krangletråder og folk som bare blir usaklige. Jeg har innsett at å forsøke å diskutere saklig med kunnskapsløse og intolerante mennesker er helt håpløst. De kan/vi ikke forstå uansett. Anonymous poster hash: 0150a...73c
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2016 #5 Skrevet 17. mars 2016 Nå trenger vi snart et eget forum som heter "generell klaging over andre brukere." Skjønner hva du sikter til. Men kritikk ut i det blå har liten misjon. Vil du se bedring så må du inn i den tråden du reagerer på. Disse "alle er så slemme og stygge i munnen"-trådene kommer ukentlig. Og de menneskene du prøver å irettesette leser dem ikke. Anonymous poster hash: b373c...4da
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2016 #6 Skrevet 17. mars 2016 Nå trenger vi snart et eget forum som heter "generell klaging over andre brukere." Skjønner hva du sikter til. Men kritikk ut i det blå har liten misjon. Vil du se bedring så må du inn i den tråden du reagerer på. Disse "alle er så slemme og stygge i munnen"-trådene kommer ukentlig. Og de menneskene du prøver å irettesette leser dem ikke. Anonymous poster hash: b373c...4da Har sett andre har forsøkt å irettesette og det fungerer jo ikke. Denne tråden var egentlig ment som en betraktning og fundering over mentaliteten her inne. Anonymous poster hash: 14e59...af2
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2016 #7 Skrevet 17. mars 2016 Nå trenger vi snart et eget forum som heter "generell klaging over andre brukere." Skjønner hva du sikter til. Men kritikk ut i det blå har liten misjon. Vil du se bedring så må du inn i den tråden du reagerer på. Disse "alle er så slemme og stygge i munnen"-trådene kommer ukentlig. Og de menneskene du prøver å irettesette leser dem ikke. Anonymous poster hash: b373c...4da Har sett andre har forsøkt å irettesette og det fungerer jo ikke. Denne tråden var egentlig ment som en betraktning og fundering over mentaliteten her inne. Anonymous poster hash: 14e59...af2 Prisverdig tanke. Men du er i veldig godt selskap. Anonymous poster hash: b373c...4da
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2016 #8 Skrevet 17. mars 2016 hvilken tråd reagerer du på? Er forøvrig enig med deg. Men jeg tror det finnes veldig forskjellige meninger blandt de som er utdannet også, men hvis noen mener noe som er "utforbi av boksen" MÅ de være uutdannet. Det syntes jeg blir helt feil. Anonymous poster hash: bbdb6...1ca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå