Anonym bruker Skrevet 17. mars 2016 #1 Skrevet 17. mars 2016 Når ble det oppdaget? Har en på 10 mnd. som har vært utrolig urolig siden han hadde øreverk 3 mnd. gammel. Har sjekket ørene hans flere ganger etterpå, men bare hos fastlegen. Men han tar seg mye opp til ørene, sover fryktelig dårlig selv om han er trøtt. Korte dupper på dagtid og ofte oppvåkningen på kveld/natt (hvert 30. min. på kvelden og kanskje 1 gang i timen hele natta). Da våkner han med skrik. Ser han gjerne vil sove men blir forstyrret. Nå har vi omsider blitt henvist til barnelege. Etter mye mas fra meg 😳 Men jeg ser at noe plager han. Men usikker på om vi heller burde blitt henvist til ØNH. Men en barnelege kan kanskje sjekke ørene bedre enn en fastlege? Det jeg lurte på da. Hvordan var ditt barn som hadde problemer med ørene før det ble oppdaget? Anonymous poster hash: e9a27...33a
Violeta Skrevet 17. mars 2016 #2 Skrevet 17. mars 2016 Mitt barn fikk dren som 2,5-åring. Han har vært urolig mtp søvn hele livet, sovet kort og urolig, vært veldig vanskelig å legge både på kveld (2-3 timer med legging) og på dag (2 timer trilling for 15 min søvn). Våknet 10 ganger per natt fram til 1 år og måtte ammes i søvn. Litt bedre fra 1-2 år, men 5 oppvåkninger var normalt. Syk første gang som 13 dager, og stort sett hver måned. Det ble oppdaget da han var 2 år, da hadde han hatt ørebetennelse så og si konstant fra mars til høsten. 3 kurer i løpet av noen få mnd. Jeg ville gått på for å til ØNH ja!
Ikkesåallerværst Skrevet 17. mars 2016 #3 Skrevet 17. mars 2016 Barnet mitt var som du beskriver. Vi var masse hos fastlege og på legevakt og det ble sagt at han var "rød i ørene". Nesten aldri væske. Fikk etterhvert henvisning til ØNH (tror faktisk det var helsestasjonen som henviste) da han var ca ett år. Gikk der i nesten to år før vi fikk mast oss til dren. Han hadde sjelden væske i øret og ingen språkvansker, brukte ikke mye antibiotika. Etterhvert begynte vi å gå til lege hver gang han hadde episoder med skriketokter på natten hvor han gråt og vsr urolig i 1-3 timer. Da fikk vi dokumentert påbegynnende væske i øret flere ganger, og brukte dette som argument, pluss atferden hans. Han var sint og hissig hjemme og i bhg. Etter dren fikk vi en ny unge ganske raskt. Skrikingen på natta er helt borte, han har sluttet å rope når han snakker og er mer tålmodig og jevn i humøret. Han sover oftere hele natta, enn at han våkner. Fikk for lit siden ved en tilfeldighet høre på legevakta at han har mange arr på trommehinna etter ørebetennelser, noe ØNH legen aldri har sagt...
Violeta Skrevet 17. mars 2016 #4 Skrevet 17. mars 2016 Vår hadde forresten nedsatt hørsel i ca 6 mnd før han fikk dren. Sa "hæ?" Hele tiden og ligger litt bak med språk. Så veldig greit å få det sjekket tidlig og få noe gjort før det fører til eventuell forsinkelse med språket.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2016 #5 Skrevet 17. mars 2016 Tusen takk for svarene! Han snur seg bra etter lyder osv. Har kun hatt denne ene betennelsen. Men han har trange øreganger så legen får ikke sett ordentlig vet jeg. Ja da får jeg høre om ikke ØNH er plassen vi heller burde gå. Stakar liten. Ikke lett når man ikke kan si hva det er som er galt 😟 Anonymous poster hash: e9a27...33a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå