Gå til innhold

Økonomi - tips noen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av økonomitråden!

Vi er en moderne familie og nå vil vi begge finne en god økonomisk modell.

Kort sagt:

Han er selvstendig næringsdrivende og tjener ca 1.000000, jeg har fast jobb og tjener ca 500.000 i året. Vi har akkurat flyttet til hans hus og jeg skal leie ut min leilighet - ca 10.000 pr mnd. Vi har begge lån på våre boliger. Han har 4barn fra før, tre over 18 og en under. De to største har flyttet ut, men kommer ofte i helgene. Vi har ett felles barn. Hvordan ville dere løst det økonomisk?

Anonymous poster hash: db478...9c5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skriv opp alt som går inn, og alt om skal ut, så ser dere hva som er igjen da. Nøyaktig hva skal løses økonomisk? De faste utgiftene går som vanlig, er det det som er igjen du er usikker på? Må spesifisere litt mer her ;)

Anonymous poster hash: 68532...7c0
Skrevet

Hva er det å løse?

Hvis leieinntektene dekker omtrent utgiftene til leiligheten har dere over 1.5 mill inn i året. Hva er problemet?

Anonymous poster hash: f0ccf...0b0

Skrevet

Sorry - ser den var uklar!

Jeg skal seff betale på min leilighet - ca 8.500 i renter og faste utg., men vil også bidra til vår familie. Samtidig betaler han ett bidrag og det er hans hus. Strøm, kloakk - you know. Han sponser flere av barna innimellom. De store barna er mye innom og spiser selvsagt med oss. Vi koser oss med god mat - og det koster når vi er fem voksne. Jeg er ute etter fordelingsnøkkel, tips og triks på fornuftig fordeling av utgifter. 😄

Skrevet

Alt dere tjener inn på felles konto (inklusiv leieinntekter). Like mye i lommepenger til deg og mannen. Lommepenger til barna i forhold til hva lommepengene skal dekke og resten av utgiftene betales felles. Det som blir til overs spares felles.

Anonymous poster hash: f0ccf...0b0
Skrevet

Takk for svar!

Jeg er kanskje sær, men jeg synes det er litt rart at jeg skal sponse de av hans barn som er over 18. Det er feks tlf-regninger og slikt han sponse dem med. Jeg tjener ca halvparten av ham og synes det blir litt urettferdig. Flere innspill?

Skrevet

Dytt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...