Gå til innhold

Hvorfor blir det egentlig priskrig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer oppriktig, hva er hensikten med det, når enkelte varer selges med stort tap?

Anonymous poster hash: 8ef04...9db

Videoannonse
Annonse
Gjest Antarctica
Skrevet

Fordi du går inn i butikken og ender med å kjøpe masse andre ting samtidig. Lokketilbud.

Skrevet

Fordi du går inn i butikken og ender med å kjøpe masse andre ting samtidig. Lokketilbud.

Jepp, lokketilbud. Samme som alle butikker har hver uke i deres kundeavis. Det er jo derfor det er tilbud i det store og hele, de vil ha deg inn i butikken og ta hele handelen din der. Og om du først i butikken vil de at du skal plukke med deg de knallgode tilbudene på veien når du ser de.

Når det gjelder akkurat disse priskrigene det har vært så snakk om, så går jo folk av hengslene. Det de ikke vet eller ikke tenker på er  at det faktisk er "priskrig" på enkelte produkter hele tiden. Alltid er det produkter som presses langt ned i pris, ofte pga pristester, men den vanlige mannen i gata følger ikke med. Jeg har jobbet i butikk i flere år og dermed fått fulgt med på prisendringer, samtidig som jeg også er veldig prisbevisst når jeg handler. 

Enkelte ting som folk nå hamstrer over en lav sko har faktisk hatt svært lav pris fra hvertfall januar/februar, men når folk leser på nett at bakepapir og melkerull er på priskrig så stormer de til butikkene. At smågodtet kommer på tilbud til påske er jo heller ingen sjokk. 

Det er kun omfanget og at nå stormer folk til butikkene som egentlig er anderledes enn tidligere, at butikker har tilbud er ingen nyhet.

Anonymous poster hash: 161c3...222

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...