Anonym bruker Skrevet 16. mars 2016 #1 Skrevet 16. mars 2016 Først vil jeg si at jeg på ingen måte støtter ABB og det han har gjort (og fremdeles gjør), men jeg har nettopp lest en lang artikkel om oppveksten hans, og tror jeg har fått en bedre forståelse for hvorfor han har blitt så syk/gal som han er. Det var rett og slett trist lesing. http://www.tv2.no/nyheter/8142855/ Anonymous poster hash: 17131...7c0
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2016 #2 Skrevet 16. mars 2016 Enig, det er veldig trist Anonymous poster hash: 4079f...8af
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2016 #3 Skrevet 16. mars 2016 Jeg er også enig. Hadde man lest denne historien uten å vite hvem det dreide seg om, hadde nok alle reagert med sjokk og fortvilelse. Har sterk medfølelse for barnet ABB. Anonymous poster hash: b8206...5be
MissZanta Skrevet 16. mars 2016 #4 Skrevet 16. mars 2016 Er jo veldig tydelig at han blr utsatt for grov omsorgssvikt fra sin mor og et stort svik av barnevernet, men det er fortsatt ingen unnskyldning for hva han gjorde 22.juli.
TinaK 1990 Skrevet 16. mars 2016 #5 Skrevet 16. mars 2016 Likevel ingen unnskyldning for å drepe 77 barn/ungdom og voksne, skade hundrevis og påføre overlevende og pårørende smerte og traumer for resten av livet.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2016 #6 Skrevet 16. mars 2016 Likevel ingen unnskyldning for å drepe 77 barn/ungdom og voksne, skade hundrevis og påføre overlevende og pårørende smerte og traumer for resten av livet. Det er da ingen som påstår at det er en unnskyldning! Men det er en ganske så plausibel forklaring. Anonymous poster hash: b8206...5be
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2016 #7 Skrevet 16. mars 2016 Det viser i hvert fall at man ikke skal la være å melde om man ser at barn ikke har det bra i hjemmet. Og at man heller ikke skal gi seg hvis det ikke skjer noen endring i hjemmet etter man har meldt til bv. Ingen tvil om at han ble utsatt for alvorlig omsorgssvikt - og et klassisk eksempel på at den som hadde ansvaret ikke har noe som helst i nærheten av selvinnsikt :/ Og selvinnsikt er jo heller ikke noe han har utviklet. Empati fikk han kanskje aldri mulighet til å utvikle. Hans barndom kan forklare mekanismene i ham som gjorde ham i stand til å gjøre det han gjorde. Men uansett kan det han gjorde aldri, aldri unnskyldes. Jeg håper det blir brukt som et sterkt eksempel på flere aktuelle utdanninger. Anonymous poster hash: e1c46...d1d
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2016 #8 Skrevet 17. mars 2016 Det viser i hvert fall at man ikke skal la være å melde om man ser at barn ikke har det bra i hjemmet. Og at man heller ikke skal gi seg hvis det ikke skjer noen endring i hjemmet etter man har meldt til bv. Ingen tvil om at han ble utsatt for alvorlig omsorgssvikt - og et klassisk eksempel på at den som hadde ansvaret ikke har noe som helst i nærheten av selvinnsikt :/Og selvinnsikt er jo heller ikke noe han har utviklet. Empati fikk han kanskje aldri mulighet til å utvikle. Hans barndom kan forklare mekanismene i ham som gjorde ham i stand til å gjøre det han gjorde. Men uansett kan det han gjorde aldri, aldri unnskyldes. Jeg håper det blir brukt som et sterkt eksempel på flere aktuelle utdanninger. Anonymous poster hash: e1c46...d1d Veldig enig i dette. Det viser så altfor tydelig hva som kan skje om barnevernet ikke griper inn når det er nødvendig. Jeg har ingen sympati med den narsissistiske og grusomme voksne Breivik, men gråter for barnet Breivik. Anonymous poster hash: 17131...7c0
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2016 #9 Skrevet 17. mars 2016 Dette var grusomt trist ja:-( stakkars barn. Anonymous poster hash: 51393...e37
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2016 #10 Skrevet 17. mars 2016 Uten at jeg helt vet lovligheten av dette som publiseres, så er det bra at det kommer frem. Det gir en forklaring på hvordan noen kan bli så forstyrret uten at det nødvendigvis er uttalte psykiske lidelser med i bildet. Jeg for min del håper denne advokaten som skrev brev til barnevernet lever fortsatt og tenker over hva han gjorde! Anonymous poster hash: 9e1c6...d3b
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2016 #11 Skrevet 17. mars 2016 Uten at jeg helt vet lovligheten av dette som publiseres, så er det bra at det kommer frem. Det gir en forklaring på hvordan noen kan bli så forstyrret uten at det nødvendigvis er uttalte psykiske lidelser med i bildet. Jeg for min del håper denne advokaten som skrev brev til barnevernet lever fortsatt og tenker over hva han gjorde!Anonymous poster hash: 9e1c6...d3b Har tenkt det samme, men tviler på det, siden dette er 30 år siden, og advokaten snakker om sine 30 år med erfaring. Anonymous poster hash: 17131...7c0
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2016 #12 Skrevet 17. mars 2016 Uten at jeg helt vet lovligheten av dette som publiseres, så er det bra at det kommer frem. Det gir en forklaring på hvordan noen kan bli så forstyrret uten at det nødvendigvis er uttalte psykiske lidelser med i bildet. Jeg for min del håper denne advokaten som skrev brev til barnevernet lever fortsatt og tenker over hva han gjorde! Anonymous poster hash: 9e1c6...d3b Ikke minst kan det ha en preventiv effekt, det er viktig at folk er klar over hva omsorgssvikt faktisk (potensielt) kan føre til.. Forferdelig trist lesing. Anonymous poster hash: 3c00f...d6d
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2016 #13 Skrevet 17. mars 2016 Det er jo en tragedie, både det som skjedde den gangen og det som skjedde i 2011... Anonymous poster hash: 8b309...647
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2016 #14 Skrevet 17. mars 2016 Det viser i hvert fall at man ikke skal la være å melde om man ser at barn ikke har det bra i hjemmet. Og at man heller ikke skal gi seg hvis det ikke skjer noen endring i hjemmet etter man har meldt til bv. Ingen tvil om at han ble utsatt for alvorlig omsorgssvikt - og et klassisk eksempel på at den som hadde ansvaret ikke har noe som helst i nærheten av selvinnsikt :/Og selvinnsikt er jo heller ikke noe han har utviklet. Empati fikk han kanskje aldri mulighet til å utvikle. Hans barndom kan forklare mekanismene i ham som gjorde ham i stand til å gjøre det han gjorde. Men uansett kan det han gjorde aldri, aldri unnskyldes. Jeg håper det blir brukt som et sterkt eksempel på flere aktuelle utdanninger. Anonymous poster hash: e1c46...d1d Veldig enig i dette. Det viser så altfor tydelig hva som kan skje om barnevernet ikke griper inn når det er nødvendig. Jeg har ingen sympati med den narsissistiske og grusomme voksne Breivik, men gråter for barnet Breivik. Anonymous poster hash: 17131...7c0 Men naboene meldte jo flere ganger. Barnevernet var inne, men gjorde en utrolig slett jobb, og gav blaffen i hva sakkyndige uttalte. Ellers enig. Selvfølgelig gjør man som disse naboene gjorde og melder slike saker. Anonymous poster hash: 157e4...a3a
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2016 #15 Skrevet 17. mars 2016 Uten at jeg helt vet lovligheten av dette som publiseres, så er det bra at det kommer frem. Det gir en forklaring på hvordan noen kan bli så forstyrret uten at det nødvendigvis er uttalte psykiske lidelser med i bildet. Jeg for min del håper denne advokaten som skrev brev til barnevernet lever fortsatt og tenker over hva han gjorde! Anonymous poster hash: 9e1c6...d3b Den advokaten hadde i alle fall svart belte i hersketeknikk. For ei klyse. Anonymous poster hash: 157e4...a3a
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2016 #16 Skrevet 17. mars 2016 Det er en tragedie. Tenk så mye annerledes ting kunne ha vært om hans far fikk omsorgen. Lurer egentlig litt på hvilken advokat Breivik Sr. benyttet seg av. Han er en suksessfull, kompetent mann som helt sikkert hadde råd til de beste til å tale hans sak. Anonymous poster hash: 72d6d...d84
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2016 #17 Skrevet 17. mars 2016 Ingen er født ondskapsfulle! Han har hatt en forferdelig oppvekst med sin syke mor.. Kanskje dette kunne vært unngått om barnevernet hadde fungert den gangen. Anonymous poster hash: aa9a9...122
Marriet Skrevet 17. mars 2016 #18 Skrevet 17. mars 2016 Her er det jo snakk om tre generasjoners psykisk sykdom. En tragedie fra start til slutt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå