Anonym bruker Skrevet 16. mars 2016 #1 Skrevet 16. mars 2016 12 åringen vår er svært lite krevende, og er glad og fornøyd bare han har klær å ha på. Men så har han kommet med et forsiktig ønske om en Norrøna jakke nå til våren. Denne i grønt : https://www.norrona.com/nb-NO/Products/8500-14/3440/falketind-gore-tex-jacket-jr/ Forsåvidt greit, men så har Bergans en omtrent identisk jakke til halve prisen : http://nettbutikk.bergans.no/kl%C3%A6r/jakker/Skall1/Ervik-Youth-Jkt-Timothy-Navy-DkTim152-12-172041-p0001336314 Viste den til gutten, og han var jo enig i at de er veldig like og at det er ok å kjøpe den billigste. Men så lurer jeg på om han sier det for å ikke være krevende, siden han ser at det er mye penger... Det er jo Norrøna han har ønsket seg. Kompisen har dette merket, og jeg ser jo at det er et kult merke. Har helt grei økonomi og både vi og barna har det vi trenger. Men 3000 kr på en jakke er likevel dyrt synes jeg. Minste kan arve, så sånn sett blir jo noe slikt brukt godt. Hva hadde du gjort ? (Og ja, jeg vet at dette er en i-landsproblemstilling) Anonymous poster hash: 02124...cb8
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2016 #2 Skrevet 16. mars 2016 Jeg synes 3000 for en jakke til en 12-åring er galskap uansett. Og i hvert fall når en nesten identisk jakke er til halve prisen! Anonymous poster hash: 8afe5...1b1
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2016 #3 Skrevet 16. mars 2016 Jeg hadde kjøpt Bergans.. Hvertfall om dette skal være en vanlig bruksjakke, og ikke en jakke til turer osv.. Hva om den blir mistet, eller stjelt.. Han har og godt av å lære man ikke alltid trenger det dyreste, man må se an behovet man har.. Anonymous poster hash: 491e2...e0b
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2016 #4 Skrevet 16. mars 2016 Om du har råd, kjøp Norrøna! Kvaliteten er helt fantastisk. Bergans slites så lett i armene synes jeg. Anonymous poster hash: 684c0...056
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2016 #5 Skrevet 16. mars 2016 Litt på siden, men jentene mine har hatt Norrøna skolesekker i sikkert fire år nå. Utrolig kvalitet, uslitelige! Anonymous poster hash: 5cfe3...0fe
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2016 #6 Skrevet 16. mars 2016 Hadde aldri betalt så mye penger for en jakke til en 12'åring. Der gjelder "her og nå", og vips etter 3 mnd er det noe nytt og jakka blir hengende i skapet. Det så ikke ut som en skikkelig god teknisk jakke heller.. Så ut som en tynn "regnjakke". Eneste jakkene jeg er villig til å betale mye penger for er skikkelig vinterjakker og muligens en god høstjakke som både er varm og vanntett. Anonymous poster hash: a941b...b63
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2016 #7 Skrevet 16. mars 2016 Jeg synes 3000 for en jakke til en 12-åring er galskap uansett. Og i hvert fall når en nesten identisk jakke er til halve prisen! Anonymous poster hash: 8afe5...1b1 Jeg er forsåvidt enig. Men så husker jeg hvor inderlig jeg ønsket meg en Levisbukse da jeg var på den alderen. Min far hadde null forståelse for å bruke 600 kr på en olabukse, som man kunne få tre av til samme prisen om man ikke kjøpte det merket. Hi Anonymous poster hash: 02124...cb8
*Miss Marple* Skrevet 16. mars 2016 #8 Skrevet 16. mars 2016 Det er mye penger, men min erfaring er at om ungene får noe de virkelig ønsker seg blir det brukt mye, men når de får det som er nesten likt og mer fornuftig blir det ofte hengendes i skapet. Så jeg hadde nok kjøpt jakken så lenge sønnen var så grei som din. Det skal svare seg å være grei gutt (med det mener jeg at sutring og masing ikke bidrar til å åpne lommeboken mer enn nødvendig)
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2016 #9 Skrevet 16. mars 2016 Det er mye penger, men min erfaring er at om ungene får noe de virkelig ønsker seg blir det brukt mye, men når de får det som er nesten likt og mer fornuftig blir det ofte hengendes i skapet. Så jeg hadde nok kjøpt jakken så lenge sønnen var så grei som din. Det skal svare seg å være grei gutt (med det mener jeg at sutring og masing ikke bidrar til å åpne lommeboken mer enn nødvendig) Hm ja. Og han har faktisk aldri mistet/glemt et plagg eller eiendel. Nesten i overkant påpasselig. Hi Anonymous poster hash: 02124...cb8
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2016 #10 Skrevet 16. mars 2016 Norrøna-jakka er finere enn Bergans sin. Informer i alle fall tydelig at det i tilfelle er denne ene jakka han får, og at den kun blir erstattet av en helt billig en hvis han roter den bort eller ødelegger den. Anonymous poster hash: 0cab5...f8d
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2016 #11 Skrevet 16. mars 2016 Om du har råd, kjøp Norrøna! Kvaliteten er helt fantastisk. Bergans slites så lett i armene synes jeg. Anonymous poster hash: 684c0...056 Og jeg har helt motsatt erfaring, angrer på at jeg kjøpte Norrøna. Anonymous poster hash: a60e8...f2e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå