Gå til innhold

Mannen være med på ultralyd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han synes tydeligvis ikke det er så viktig å være med. Jeg er litt skuffet, har ikke lyst til å dra alene. Hva tenker dere? Var deres mann med?

Anonymous poster hash: 6c111...fde

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han synes tydeligvis ikke det er så viktig å være med. Jeg er litt skuffet, har ikke lyst til å dra alene. Hva tenker dere? Var deres mann med?

For oss var det en selvfølge at han var med.

Dette er første sjanse for mannen din å "se" babyen. Synes han ikke det er stort?

Dra han med, så skal du se han blir rørt når han får se babyen som sparker inni der :)

Anonymous poster hash: e0859...22a

Skrevet

Jeg hadde 3 stk i mitt første svangerskap, der mannen var med på første ul nåe vi fikk vite hva det var. Min mor var med på den 2 da hun jobber oå sykehuset.

Nå i andre svangerskap skal jeg ogaå ha 3 ul og mannen blir med på første

Anonymous poster hash: 479e8...d73

Skrevet

Har hatt fire ultralyder hittil i svangerskapet, og skal ha en ny i morgen. Mannen har vært med på alle, og blir med i morgen også.

Får mange ultralyder pga komplikasjoner i første svangerskap.

Anonymous poster hash: 321dd...49b

Skrevet

Ja, har 4 barn og mannen var med på ultralydene, selvfølgelig.

Unntaket er fjerde svangerskapet hvor jeg hadde ultralyd på hver kontroll, da var han bare med på første i uke 8 og ordinære i uke 17/18.

Anonymous poster hash: 33dd5...200
Gjest Antarctica
Skrevet

Syns du skal forklare ham at det er viktig for deg.

Og det man må huske: UL er for å avdekke skader og sykdommer. Hvis det (Gud forbyde) skulle være noe galt med babyen, er det vel best at han var der sammen med deg? Det er da en situasjon du ikke skal måtte håndtere alene.

Skrevet

Vi har to barn fra før, så det er ikke første gangen. Men det er første gang i dette svangerskapet, og han vil heller prioritere kurs med jobb :-(

HI

Gjest Antarctica
Skrevet

Vi har to barn fra før, så det er ikke første gangen. Men det er første gang i dette svangerskapet, og han vil heller prioritere kurs med jobb :-(

HI

Likevel er det nå tøft for deg hvis du skulle få en ubehagelig beskjed?

Skrevet

Kjenner til skuffelsen.

Jeg skal på min 4 ul til fredag er da i uke 32. Mannen har vært med på 1, den i uke 20. Han vil vist ikke ta seg fri fra jobb. På spørsmål om han ikke vil se ho igjen på ul får jeg til svar at han får jo se ho når ho kommer. Så da må jeg reise alene da. Og flere blir det fremover pga jeg har fått svangerskaps diabetes 😕

Anonymous poster hash: be752...291

Skrevet

Kjenner til skuffelsen.

Jeg skal på min 4 ul til fredag er da i uke 32. Mannen har vært med på 1, den i uke 20. Han vil vist ikke ta seg fri fra jobb. På spørsmål om han ikke vil se ho igjen på ul får jeg til svar at han får jo se ho når ho kommer. Så da må jeg reise alene da. Og flere blir det fremover pga jeg har fått svangerskaps diabetes 😕

Anonymous poster hash: be752...291

Det ville jeg faktisk ikke ha tatt såååå tungt, altså. At han er med ên gang kan man forvente, men ikke at han skal komme hver gang hvis det bare er for å "se babyen". Ultralydbilder er ikke akkurat nusselige og rørende.

Anonymous poster hash: aaf09...188

Skrevet

Vet ikke om jeg hadde blitt skuffa men her sa mannen at han måtte være med for dette var spessielt (første barnet) og da hadde vi med begge kommende bestemødre. Mannen var med på alt som hadde med svangerskapet å gjøre til og med alle hs kontrollene med barnet har han vært med på 😊

Jeg finner det veldig betryggende da jeg er litt redd får å dra ut av huset alene ☺

Skrevet

Uff, noen av disse mennene skjønner jo ingenting!

Jeg hadde vært skuffet om mannen ikke ble med på ordinær UL, fordi det er viktig at han kan være der sammen med meg om jeg får dårlige nyheter.

Utover det så skjønner jeg på en måte at disse mennene ikke alltid er så flinke til å relatere seg til det som foregår under en graviditet. Heldigvis har det liten betydning for hvor engasjerte de blir når babyen kommer ut.

Du får forklare at du trenger ham der, både for å dele opplevelser, og for å kunne støtte deg om det skulle vise seg at noe ikke er som det skal. Det er for seint å angre seg etterpå å tenke at han skulle vært der.

Håper du får ham til å snu!

Anonymous poster hash: 19a9d...fb7

Skrevet

Veldig skuffet om han ikke hadde ønsket å være med på ordinær UL, men resten av ultralydene tok jeg alene. Hadde ingen tanker eller forventinger om at han skulle være med på de.

Anonymous poster hash: 17424...ddf

Skrevet

HI

Mulighet til og bytte time da? Slik at han kan være med?

Anonymous poster hash: 87b23...283

Skrevet

Ville blitt veldig skuffet hvis mannen valgte å ikke bli med på ordinær ultralyd hvis jeg kun hadde hatt den ene ultralyden i løpet av svangerskapet (eller en tidlig ul i tillegg). Det synes jeg det er det minste de kan gjøre! Ofte får en jo vite kjønn og det blir jo satt termin på OUL. Du får si at han må stille opp!

Jeg er ofte på ultralyd alene selv, men jeg er på sykehuset for ultralyd og kontroll hver 4 uke foreløpig og etter uke 26 blir det annenhver uke. Så mannen kan ikke ta seg fri alltid men han er med innimellom ☺

Anonymous poster hash: a01bb...b10

Skrevet

Hos oss har det vært en selvfølge.

Ultralyd er jo ikke for å se baby, finne kjønn etc, men for å avdekke evnt skader. Tenk om det er noe galt, og du er hellt alene?

Anonymous poster hash: 483fe...12f

Skrevet

Jeg tenkte først dette var deres første barn. Mannen min visste ikke helt hva han skulle med seg selv første gangen vi var på UL. Legen spøkte med han og sa "jeg skal ikke røre deg". Han måtte overtales da men ble veldig glad og lettet etter UL. Men i ditt tilfelle kan jeg ikke gi råd. Det er det tredje barnet deres,det er ikke det samme som med første da alt er nytt og han kanskje mener at han er se barnet før eller siden. Jeg forstår deg veldig godt men ser jo at menn er ikke så mye interessert om hber eneste detalj som oss kvinner er.

Anonymous poster hash: b5cbc...8a4

Skrevet

gubben var med på barn en og to, på nr tre, så jobbet han. syns det var helt greit. han fikk jo se bildene etterpå. og var fornøyd med det. han sa han kunne bli med om jeg ville, men jeg bryr meg strengtatt ikke. bare han er med på fødselen, er det som er viktig.

Anonymous poster hash: 5d3f3...a42
Skrevet

På oul? Ja en selvfølge han er med. Får jo se om alt er greit, kjønn Osv.. Er jo to om dette her...

Anonymous poster hash: c2114...9c8

Gjest Muji81
Skrevet

Jeg ville sagt at jeg ønsket han var med til første ultralyd. Måtte jeg tatt flere ville det vært mindre viktig (med mindre det var snakk om mulig dårlig prognose)

Skrevet

HI

Kanskje kurset er veldig viktig? Kan hende han er pålagt av sjefen å ta dette kurset?

Hva med å flytte dato for ul, så det ikke kolliderer med kurset?

Anonymous poster hash: 0aa06...c4c

Skrevet

Jeg synes du skal snakke med mannen din og forklare at dette er viktig for deg. Tilby deg å ringe sykehuset og få byttet time, slik at han ikke trenger å gå glipp av kurset. Som Pashla sier, en ultralydundersøkelse er ikke for kos. Du kan risikerer (håper ikke det skjer!) å få en tøff beskjed og da trenger du ham der.

Min mann har vært med på oul i alle mine svangerskap, og for oss var det en selvfølge. Men selvsagt kan han havne i skvis mellom jobben og deg, og det kan hende at dette er vanskelig for ham også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...