Anonym bruker Skrevet 16. mars 2016 #1 Skrevet 16. mars 2016 Vi er prøvere og veldig "grønne" på dette område. Lurer litt på hva oddsen er? Vi har brukt el test. Anonymous poster hash: 2d261...2d2
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2016 #2 Skrevet 16. mars 2016 Tror man statistisk sett har ca 25% sjanse for å bli gravid når man har sex uten prevensjon, så det er ganske mye som skal klaffe. Men har dere sex på eggløsning, mannen har en god dose svømmere i satsen sin den dagen, egget du har sluppet er friskt, sammensmeltingen mellom egg og sædcelle går bra, egget deler seg som det skal og det ikke er noen "defekter" så det utvikler seg til et levedyktig foster, det fester seg greit i livmoren og ikke havner på galt sted, ja da tester du positivt om 14 dager Anonymous poster hash: ce936...c69
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2016 #3 Skrevet 16. mars 2016 Sex og flaks. Anonymous poster hash: 06411...369
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2016 #4 Skrevet 16. mars 2016 For min del: 1. Få en lege til å erklære deg steril, slutt på prevensjon. 2. Dra til lege igjen, få beskjed om at det egentlig skulle vært umulig for meg å bli gravid, bli erklært steril igjen, Ignorer legen som erklærte deg steril, begynn på minipille etter fødsel, vente på menstruasjon som aldri kommer. 3. Ikke stole på minipille, bytte til p-pille etter fødsel nr. 2. Drite i å dra tilbake til lege for å undersøke eggstokkene. Vente på menstruasjon som heller ikke denne gang kommer. Sånn fungerte det for meg hvertfall. Tre barn, ingen tvillinger. 22 mnd mellom yngste og eldste. Anonymous poster hash: 9b293...c71
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2016 #5 Skrevet 16. mars 2016 Les deg opp på kvinnens menssyklus. Temp gjerne for å lære din egen syklus + el-tester. En el-test viser at en el-løsning er på gang (men ikke nødvendigvis at den er gjennomført), en stigning i kroppstemperatur vil vise at el faktisk er gjennomført. Finn ut hvor hvordan din syklus er. Er den stabil, hvor mange dager har du mellom el og første mensdag (antall dager mellom eggløsning og første mensdag er nesten alltid det samme hos deg, men dager fra første mensdag til el kan variere om syklusen ikke er stabil). Lær hvordan syklusen fungerer og lær din egen syklus. Det er et godt hjelpemiddel. Men ikke bli for opphengt i det heller! Sædcellene kan leve opp til en uke i kvinnen, så sex før el er lurt slik at sædcellene har svømt frem og ligger klar når du får el. Husk at de valg du og mannen tar med helsen deres nå også medvirker til ikke bare hvor raskt dere blir gravide, men også helsen din under svangerskapet og babyens helse resten av livet! Så kutt røyk, snus, for mye alkohol, ha et sunt kosthold, vær fysisk aktiv og sjekk at dere har nok D-vit. nå etter vinteren. Dette gjelder både deg og mannen. Du må huske at du skal ta folat før du blir gravid, og at du også bør ta økt dose med D-vit. og også ta omega3 før, under og etter svangerskapet. Ellers var det første som slo meg da jeg så overskriften din: Ha sex! Anonymous poster hash: 0b056...051
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2016 #6 Skrevet 16. mars 2016 For min del: 1. Få en lege til å erklære deg steril, slutt på prevensjon. 2. Dra til lege igjen, få beskjed om at det egentlig skulle vært umulig for meg å bli gravid, bli erklært steril igjen, Ignorer legen som erklærte deg steril, begynn på minipille etter fødsel, vente på menstruasjon som aldri kommer. 3. Ikke stole på minipille, bytte til p-pille etter fødsel nr. 2. Drite i å dra tilbake til lege for å undersøke eggstokkene. Vente på menstruasjon som heller ikke denne gang kommer. Sånn fungerte det for meg hvertfall. Tre barn, ingen tvillinger. 22 mnd mellom yngste og eldste. Anonymous poster hash: 9b293...c71 Beklager at jeg ler.... Har en venninne som også opplevde det samme. Men bare med én da, for det var egentlig ikke forsvarlig for henne å bære frem. Men hun hadde fått beskjed om at det var helt umulig for henne å bli gravid pga. skader etter mange operasjoner i mage/underliv som ung. Hun var vel den siste av alle rundt henne som forstod at hun var gravid Men phu... tre på 22 mnd. hørtes hektisk ut. Håper alle er ønsket tross alt Anonymous poster hash: 0b056...051
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2016 #7 Skrevet 16. mars 2016 Sex. Og å slutte å prøve. Haha Vi stressa i et år, fikk time for utredning på fertilitetsklinikk - ble gravid uka etter innkallelsen..! Anonymous poster hash: 3f256...e7e
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2016 #8 Skrevet 16. mars 2016 Vi er prøvere og veldig "grønne" på dette område. Lurer litt på hva oddsen er? Vi har brukt el test.Anonymous poster hash: 2d261...2d2 Vi bare pulte masse vi. Anonymous poster hash: 4912e...f63
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå