Gå til innhold

Hvilket prevensjonsmiddel anbefaler du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

ER 39 år , kan ikke bruke p-pillen pga er storrøyker. Blør noe helt for j...... når jeg ikke bruker prevensjon, og har ikke lyst til å bli gravid heller. Hva anbefaler du? Spiral er uaktuelt. Hva er mest sikkert utenom det?

Anonymous poster hash: 671fc...a74
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor er spiral uaktuelt?

Slutt å røyke!

Anonymous poster hash: fd0f5...7af

Skrevet

Sterilisering øker blødningen, sa kirurgen til meg...jeg skal fjerne livmora istedet (er flere årsaker altså).

Jeg bruker p-sprøyta nå frem til Operasjon.

Den har jeg brukt i 10 år,og har ikke hatt mensen i det hele tatt. Sluttet på den en gang. Gikk halvannet år før jeg ble gravid (vi prøvde). Mensen kom tilbake etter 5-6 mnd.

Så ble jeg raskt gravid igjen etter fødselen, så på 6 ukers kontroll etter sistemann, startet jeg opp igjen på p-sprøyta.

Merker ikke særlig til bivirkninger heller, men litt vektøkning har det vært.

Jeg er 34 og storrøyker selv. Legen sier ikke noe på det. Men vi tar blodprøver og blodtrykk innimellom. Benskjørhet, blodpropp og diverse annet "snadder" kan skje ved langvarig bruk.

Hvis du blør mye,kan du kanskje få brent slimhinner i livmoren. Da kan kanskje spiral være et aktuelt prevensjonsmiddel for deg.

Anonymous poster hash: 443b6...ee4

Skrevet

Som sagt så takler jeg ikke tanken på smerter ved å sette inn og ta ut spiralen. Gynekologen var enig i det.

Fikk resept på Ceracette, men hører om så mange som har blitt gravid på den. Huff, føler meg rett og slett syk når jeg har mensen nå. Blør så mye at det er helt sykt. Det har blitt sånn etter at jeg fikk barn. 

Anonymous poster hash: 671fc...a74

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...