Gå til innhold

Sommerferie i Lofoten?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Kunne det være noe? Noen som har gjort det og kan komme med tips?

 



Anonymous poster hash: 6b2d5...4bf
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Følger :-)

 

Anonymous poster hash: f1aad...23c

Skrevet

Jeg har vært mange ganger så jeg kan alltids komme med tips :-) Lofoten har fantastisk turområder og noen av Europas fineste strender. Det er flott muligheter for surfing hvis det skulle være aktuelt. Når det gjelder vær så må dere være forberedt på at det kan regn, men dere kan også få det godt og varmt. Steder som dere bør innom er Henningsvær, Eggum, vikingmuseet på Borg, Hauklandstrand, nusfjord, Reine og Å 



Anonymous poster hash: 60f27...ff9
Skrevet

Takk! Det er barn med, men de er barneskolebarn og oppover.



Anonymous poster hash: 6b2d5...4bf
Skrevet

Ikke regn med sommervarme,men forbred dere på en av de nydeligste plassene i hele Norge.støtter de tipsene du fikk over her.og båt tur inn troll fjorden

Skrevet

Styr unna første helga i juni, da er det fullbooket på grunn av en stor korfestival.

 

Juli er finest. Ta hele regionen Lofoten/Vesterålen. Det går fly fra Oslo direkte til Andenes, der drar dere på Hvalsafari. Mye hval for tida, dere kan komme til å se både knølhval, spermasett, spekkhoggere og niser.

 

Dra sørover derfra, sjekk det fraflytta fiskeværet Nyksund underveis, besøk Hurtigrutemuseet på Stokmarknes, og ta hurtigruta derfra gjennom Trollfjorden til Svolvær. Det tar tre-fire timer, du trenger ikke lugar.

 

Fra Svolvær til Kabelvåg er det 1/2 mil, der ligger Lofotkatedralen og akvariet i Nyvågar. Det er også mange kulturopplevelser her, og byen har et nusselig lite sentrum med trehusbebyggelse.

 

Videre sørover kommer du til vikingmuseet på Borg, fantastisk sted for barn, og til Henningsvær, som er en idyll. Verneverdig fiskevær, som den "levende versjonen" av Nyksund.

 

Stamsund er også sjarmerende, og som nevnt er strendene på vestsida fantastiske. Du kan fly hjem herfra (lufthavna på Leknes) eller dra videre til Å og Røst!

 

 

Anonymous poster hash: e693e...da0

Skrevet

Styr unna første helga i juni, da er det fullbooket på grunn av en stor korfestival.

 

Juli er finest. Ta hele regionen Lofoten/Vesterålen. Det går fly fra Oslo direkte til Andenes, der drar dere på Hvalsafari. Mye hval for tida, dere kan komme til å se både knølhval, spermasett, spekkhoggere og niser.

 

Dra sørover derfra, sjekk det fraflytta fiskeværet Nyksund underveis, besøk Hurtigrutemuseet på Stokmarknes, og ta hurtigruta derfra gjennom Trollfjorden til Svolvær. Det tar tre-fire timer, du trenger ikke lugar.

 

Fra Svolvær til Kabelvåg er det 1/2 mil, der ligger Lofotkatedralen og akvariet i Nyvågar. Det er også mange kulturopplevelser her, og byen har et nusselig lite sentrum med trehusbebyggelse.

 

Videre sørover kommer du til vikingmuseet på Borg, fantastisk sted for barn, og til Henningsvær, som er en idyll. Verneverdig fiskevær, som den "levende versjonen" av Nyksund.

 

Stamsund er også sjarmerende, og som nevnt er strendene på vestsida fantastiske. Du kan fly hjem herfra (lufthavna på Leknes) eller dra videre til Å og Røst!

 

 

Anonymous poster hash: e693e...da0

Takk! Er det hval i juli også, tror du?

 

hi

 

Anonymous poster hash: 6b2d5...4bf

Skrevet

 

Styr unna første helga i juni, da er det fullbooket på grunn av en stor korfestival.

 

Juli er finest. Ta hele regionen Lofoten/Vesterålen. Det går fly fra Oslo direkte til Andenes, der drar dere på Hvalsafari. Mye hval for tida, dere kan komme til å se både knølhval, spermasett, spekkhoggere og niser.

 

Dra sørover derfra, sjekk det fraflytta fiskeværet Nyksund underveis, besøk Hurtigrutemuseet på Stokmarknes, og ta hurtigruta derfra gjennom Trollfjorden til Svolvær. Det tar tre-fire timer, du trenger ikke lugar.

 

Fra Svolvær til Kabelvåg er det 1/2 mil, der ligger Lofotkatedralen og akvariet i Nyvågar. Det er også mange kulturopplevelser her, og byen har et nusselig lite sentrum med trehusbebyggelse.

 

Videre sørover kommer du til vikingmuseet på Borg, fantastisk sted for barn, og til Henningsvær, som er en idyll. Verneverdig fiskevær, som den "levende versjonen" av Nyksund.

 

Stamsund er også sjarmerende, og som nevnt er strendene på vestsida fantastiske. Du kan fly hjem herfra (lufthavna på Leknes) eller dra videre til Å og Røst!

 

 

Anonymous poster hash: e693e...da0

Takk! Er det hval i juli også, tror du?

 

hi

 

Anonymous poster hash: 6b2d5...4bf

Så lenge det er fisk er det hval 😀

Seriøst: de rapporterer at de ser hval på nær sagt hver eneste tur. Det er et énsifret antall ganger i året de ikke ser hval. Da skal du ha uflaks. Det bor en gammel kjempe rett uten for eggakanten der, som de ser veldig ofte. En spermasett.

 

Anonymous poster hash: e693e...da0

Skrevet

 

 

Styr unna første helga i juni, da er det fullbooket på grunn av en stor korfestival.

 

Juli er finest. Ta hele regionen Lofoten/Vesterålen. Det går fly fra Oslo direkte til Andenes, der drar dere på Hvalsafari. Mye hval for tida, dere kan komme til å se både knølhval, spermasett, spekkhoggere og niser.

 

Dra sørover derfra, sjekk det fraflytta fiskeværet Nyksund underveis, besøk Hurtigrutemuseet på Stokmarknes, og ta hurtigruta derfra gjennom Trollfjorden til Svolvær. Det tar tre-fire timer, du trenger ikke lugar.

 

Fra Svolvær til Kabelvåg er det 1/2 mil, der ligger Lofotkatedralen og akvariet i Nyvågar. Det er også mange kulturopplevelser her, og byen har et nusselig lite sentrum med trehusbebyggelse.

 

Videre sørover kommer du til vikingmuseet på Borg, fantastisk sted for barn, og til Henningsvær, som er en idyll. Verneverdig fiskevær, som den "levende versjonen" av Nyksund.

 

Stamsund er også sjarmerende, og som nevnt er strendene på vestsida fantastiske. Du kan fly hjem herfra (lufthavna på Leknes) eller dra videre til Å og Røst!

 

 

Anonymous poster hash: e693e...da0

Takk! Er det hval i juli også, tror du?

 

hi

 

Anonymous poster hash: 6b2d5...4bf

Så lenge det er fisk er det hval

Seriøst: de rapporterer at de ser hval på nær sagt hver eneste tur. Det er et énsifret antall ganger i året de ikke ser hval. Da skal du ha uflaks. Det bor en gammel kjempe rett uten for eggakanten der, som de ser veldig ofte. En spermasett.

 

Anonymous poster hash: e693e...da0

 

Kult!

 

Anonymous poster hash: 6b2d5...4bf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...