Mannahe Skrevet 16. mars 2016 #1 Skrevet 16. mars 2016 Vi er to studenter som skal ha et prosjekt om fostervannsprøve, og håper på positiv respons. Hva mener dere om dette? For og imot? Noen selv som har tatt fostervannsprøve og vil dele sin opplevelse?Mvh oss
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2016 #2 Skrevet 16. mars 2016 Jeg visste ikke farskapet til mitt ufødte barn, og da jeg tok opp dette med legene, fikk jeg beskjed om at farskapstest før fødsel er strengt forbudt i Norge (som nesten eneste landet i Europa!) og dessuten vil jeg sette babyen i fare ved å gjøre det i utlandet (fordi det var fostervannsprøve). De brukte det rett og slett som skremselspropaganda. Min løsning (og redning, for å få et levelig svangerskap) var å finne ut at DNA-testing av mors (og antatt fars) blod er minst like sikkert og mye tryggere. Slike blodprøver kan avdekke både farsskap og mange avvik/genfeil hos fosteret. Dyrt, og man må til utlandet, men verdt det. Norge ligger langt etter, og ødelegger for mange, med sin steile holdning på denne fronten. Anonymous poster hash: a5bf5...39a
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2016 #3 Skrevet 16. mars 2016 Avogtil må fostervannsprøve tas. Dette er når det dreier seg om mistanke om alvorlige avik. Selv tok jeg fostervannsprøve etter at gutten min var erklært død i håp om å finne svar på hvorfor. At folk ønsker å ta fostervannsprøve uten at det foreligger grunn til å mistenke sykdom er for meg uforståelig med tanke på den økte risikoen. Ellers må jeg si det at en fostervannsprøve gjør overaskende vondt. Det er ikke noen liten tynn nål de dytter inn i magen på deg. Mye vann skal de også ha tror de prøvde å fylle 2 50 ml sprøyter. Hvis det er så viktig å vite hvem som er far på barnet før fødsel slik som hun over sier at man er villig til å utsette fosteret for økt fare. Burde man kanskje nøye seg med en mann av gangen. Anonymous poster hash: 4350f...484
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå