Gå til innhold

Halsbetennelse. Hjelp meg der Google ikke kan!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg dauer snart!

Vond i halsen (sånn "klarer ikke spise"-vondt) i en uke, vært forkjøla i 3 uker.

Strep-test negativ og crp 5 på mandag, blir bare vondere.

Problemer med å ligge da det er så tett at jeg føler jeg ikke får puste, og i kveld ser jeg at jeg har hvitt belegg i halsen som ikke var der på mandag.

Har fjernet mandlene for 100 år siden, men gjenkjenner VELDIG følelsen av streptokokker.

Er det mulig at ny test vil være positiv hvis jeg drar til lege igjen i morgen, hvis det likevel er strep.?

Takk...

Anonymous poster hash: 4ce03...a22

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke svare på det du spør om. Men jeg har et tips som i alle fall kan hjelpe på smerten til du får hjelp.

Høres ekkelt ut. Men hjelper virkelig masse.

Kok opp 1 ss olivenolje, kjøl så ned til lunken. Tilsett litt salt. Svelg sakte blandingen litt om litt. Det hjelper virkelig. Slet masse med halsvondt før, og mannen som er fra Marokko lærte meg dette. Funker virkelig bra.

God bedring :)

Anonymous poster hash: a37df...40b

Skrevet

Jeg mener du absolutt bør kontakte lege igjen i morgen med de symptomene! Det kan jo være det er andre bakterier også? Eller kanskje du har fått streptokokkene etterhvert?

Ta deg uansett en tur til legen i morgen!

God bedring :)

(svarte egentlig ikke på spørsmålet ditt, men det vil jo uansett være umulig å vite ha det er...)

Anonymous poster hash: f7b34...167
Skrevet

Kjøp corsodyl på apoteket. Puss tennene. Gurgle i corsodyl. Puss tennene.

(Tannpussen pga at du skal slippe misfarging på tennene)

Corsodyl blir brukt i smittevern.

Har ikke hatt en halsbetennelse siden jeg begynte med dette når jeg kjenner det kribler godt i halsen.

Anonymous poster hash: cf176...efb
Skrevet

Høres ut som det er streptokokker. Ta kontakt med lege igjen du. Det er ikke sjelden at man først har virus, for så bakterieinfeksjon.

Skrevet

Ny sjekk hos legen! Zyx halstabletter fra apoteket bedøver munn og svelg ganske bra, verdt å prøve.

God bedring!!

Anonymous poster hash: f43fe...a60

Skrevet

Ta en ny tur til legen.

Ta paracet(evt stikkpiller eller mixtur om du ikke klarer å svelge) for halssmertene. 

Anonymous poster hash: df481...a1a
Skrevet

Ta en ny tur til legen.

Ta paracet(evt stikkpiller eller mixtur om du ikke klarer å svelge) for halssmertene. 

Har du feber forresten? En kraftig halsbetennelse vil oftest medføre feber. 

Skrevet

Ny tur til legen ja. 

Og Zyx sugetabletter. Smertestillende for halsen som FUNKER. Gir deg en liten pause i smertene hvertfall. 

Og spis masse is! 

Anonymous poster hash: d100c...093
Skrevet

Ta en ny tur til legen.

Brusetabletter til f.eks paracet bedøver en vond hals. Vanlige piller og stikkpiller klarer ikke å bedøve halsen.

Anonymous poster hash: 5b107...743

Skrevet

Ta en ny tur til legen.

Brusetabletter til f.eks paracet bedøver en vond hals. Vanlige piller og stikkpiller klarer ikke å bedøve halsen.

Å joda.Smertestillende er smertestillende. 

Skrevet

Ta en ny tur til legen.

Hilsen ei med kronisk halsbetennelse og synes brusetabletter smaker høgg. 

Skrevet

Ta en ny tur til legen.

Måja, alle de legene jeg har vært hos sier at brusetabletter bedøver vond hals mye mer enn piller. Og høgg smaker det, men virkelig verdt det. Har selv hatt MYE halsvondt og halsbetennelser opp igjennom tida. Paracet har kommet med sitrus smak nå, så det er ikke så ille smak nå.

Skrevet

Ta en ny tur til legen.

Måja, alle de legene jeg har vært hos sier at brusetabletter bedøver vond hals mye mer enn piller. Og høgg smaker det, men virkelig verdt det. Har selv hatt MYE halsvondt og halsbetennelser opp igjennom tida. Paracet har kommet med sitrus smak nå, så det er ikke så ille smak nå.

Tro meg, jeg har smakt dem, og sitrussmaken er absolutt oppskrytt. Det er mulig det er bedre, men for min del tok både vanlig paracet tabletter, stikkpiller og mixtur(som heller ikke er så god) smertene. Ibux i alle former er også effektiv. 

Skrevet

Takk for alle svar!

Det ble lege igjen i dag, og jaggu var det streptokokker.

Rart det ikke ga utslag på mandag...men nå er det i allefall hamstret Zyx sitron og Panodil Zapp, og penicillin er i gang.

Gleder meg til å sove igjen.

Og spise maaaaat!!!😉

Anonymous poster hash: 4ce03...a22

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...