Gå til innhold

Tips til alle som knoter med ukemenyer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom over en side som sikkert er old news for mange, men som kanskje flere enn meg har gått glipp av til nå. 

Det er en blogg der det legges ut ny meny hver uke, bestående av middag for fire personer x 7 dager, en kake og en gjærbakst. 

Det som var litt kjekt med denne bloggen: 

- Ikke for fancy mat (synes ofte det blir det) 

- Ser ut som det går raskt å tilberede maten  

- Ikke sære ingredienser som man bruker bare til den ene retten 

- Familievennlig 

- Ikke hysterisk med tanke på kosthold 

Her er altså link til hele 205 kjekke og greie ukemenyer, der det burde være noe for enhver smak: 

http://www.frutimian.no/category/ukemeny/ 

Signerer for ordens skyld med nick slik at ikke stakkars Fru Timian får skylden for å promotere egen blogg, som jo har blitt en tradisjon her inne. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så kjekt :) Takk :)

Anonymous poster hash: 1acd5...36c
Skrevet

Oi :D Så kjekt når kokken (les: meg) har gått matlei og ikke klarer å tenke ut middag lenger (Y) nå kan jeg jo bare hoppe inn der og hente meg en meny, så er det ordnet ;) takk takk

Skrevet

Det var faktisk akkurat sånn jeg kom over den, er så matlei for tiden at det er helt kriminelt  :forvirret:

For min del tror jeg at jeg må plukke ut middager fra forskjellige uker og sette sammen selv, men det er uansett veldig greit å ha så mange ideer på ett sted :) 

Skrevet

Det var faktisk akkurat sånn jeg kom over den, er så matlei for tiden at det er helt kriminelt  :forvirret:

For min del tror jeg at jeg må plukke ut middager fra forskjellige uker og sette sammen selv, men det er uansett veldig greit å ha så mange ideer på ett sted :)

Samme her, siden ungene kan være vriene på maten, men greit å ha et sted man bare kan gå inn og plukke ut, slipper man å tenke så fælt på hva man skal ha til mat :o

Skrevet

Trines matblog og Mat på bordet poster ukemenyer også. Bruker de alle tre for inspirasjon.

Anonymous poster hash: 2942a...f07

Skrevet

Trines matblog og Mat på bordet poster ukemenyer også. Bruker de alle tre for inspirasjon.

Anonymous poster hash: 2942a...f07

Mat på bordet så ut til å ha mye godt, ja! Fikk lyst til å prøve meg på den kylling/bbq-pizzaen  :spise:

http://www.matpaabordet.no/2015/05/28/kyllingpizza-med-bbq-saus-og-mais/

Trines matblogg synes jeg har veldig gode oppskrifter, alt hun har er godt. Likevel blir det helst til at jeg lager noe derfra i helgene, siden rettene ofte er i overkant fancy til at jeg skal orke/ha tid på en tirsdag. Ofte er det også litt rare ingredienser som gjør at jeg må på tre forskjellige butikker for å få tak i alt. 

Skrevet

TAKK!!

Anonymous poster hash: 67e78...cf5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...