Gå til innhold

Uro i klassen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fått vite at det er mye uro i klassen til 10 åringen. 

Hva kan en som forelder gjøre? Min 10 åring er beskjeden, og faller ofte i sin egen tanke verden når det blir så urolig i klassen.

Dette er ikke bra for noen.

Anonymous poster hash: fccb4...d33
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakk med læreren om det. Be om en foreldresamtale evnt.

Anonymous poster hash: b325e...181

Skrevet

Sånn har min 10 åring det også. I tillegg sliter han med konsentrasjonen fra før av og må ha noe ekstra hjelp pga det.

Læreren er jo selvsagt klar over uroen i klassen og jobber med det. Vet han har tatt foreldre og elever inn til samtale og foreslått konkrete konsekvenser som foreldrene skal benytte seg av. Desverre er det ikke alle foreldrene som bryr seg. Vet også at dette er et generelt problem på trinnet og ikke bare i klassen til barnet mitt.

Her er det snakk om total mangel på respekt for lærere og klassekamerater. Snakket med læreren i går og fikk da høre om episoder hvor elever er så respektløse at jeg ble målløs. Ingen navn ble nevnt men jeg har jo hørt noe fra mitt eget barn så vet hvem i klassen som er verst. Dette er unger som er engler hjemme hos oss.

Jeg har også et mye eldre barn. Dette ble også et problem hos dem når ungene kom i denne alderen.

Etter min menig er det ikke bare læreren og skolen sin oppgave å løse dette med uro i klassen. Foreldrene må også inn på banen og sammen med lærerne løse dette.

Vet om et tilfelle hos oss hvor en foreldrene nektet sønnen sin fotballtrening frem til han klarte å oppføre seg. Dette var da et forslag fra læreren og inspektøren. Foreldrene var veldig kritiske til dette siden gutten elsker fotballen, men de gikk da med på dette. Tok ikke lang tid før gutten endret oppførsel. En annen mor fikk samme forslaget og gikk ikke med på det. Argumentet hennes var at hun ikke ville ta fra han det han likte SÅ godt og var SÅ god i. Han er fremdeles et problem i klassen.

Dette vet jeg fordi foreldrene selv har fortalt dette.

Anonymous poster hash: f2499...1cd

Skrevet

En mager trøst, men du er ikke alene. Vi har også et barn som "skjermer" seg når det blir mye uro i klassen (er litt yngre enn ditt). Vi har klaget på klassemiljøet etter §9a3. Da må skolen fatte enkeltvedtak. Problemet er at vedtaket er i forhold til ditt barn og ikke i forhold til problemet. MEN da må skolen ihvertfall ta tak i dette og dette vedtaket kan du klage på til fylkesmannen.

Jeg synes du skal be klassekontakten tromme sammen til foreldremøte og så kan dere sammen finne ut tiltak på fritiden som gjør at barna kanskej blir mer sammensveiset. Vennegrupper, småturer osv.

Anonymous poster hash: 9f67b...602

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...