Gå til innhold

Hva er dere utdannet som?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jordmor. Trives veldig godt!

 

Anonymous poster hash: 87ea8...844

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Utdannet førskolelærer, jobber som pedagogisk leder. Trives, men lønna er elendig



Anonymous poster hash: 3423f...fa9
Skrevet

Utdannet skredder pluss litt til. Syr på heltid og stortrives :)

Skrevet

Vernepleier. Har to års videreutdanning i tverrfaglig psykososialt arbeid med barn og unge, og på andre året på master i psykisk helsearbeid.

Jobber med mennesker med flerdiagnostikk, trives.

Skrevet

Utdanning innen humaniora, men jobber med noe som ikke er relevant i det hele tatt

 

Anonymous poster hash: 43496...93b

Skrevet

Karriereveileder. Jobber i NAV.



Anonymous poster hash: 54ccd...c29
Skrevet

Ingenting dessverre....

Det dummeste jeg har gjort i mitt liv, er å ikke ta en utdannelse.

 

Håper du finner ut hva du har lyst til, uansett så bør du ta en god utdannelse.

Skulle jeg valgt i dag, ville jeg nok blitt Politi, Farmasøyt eller Psykolog.

 

Anonymous poster hash: 2a1af...9eb

Du kan fremdeles klare det :) om du ikke er kronisk syk så klart. Ellers, aldri for sent. Ha troen på deg selv :)

 

 

Anonymous poster hash: 434c9...f5a

Skrevet

Autorisert regnskapsfører

 

Anonymous poster hash: 4b1e8...a32

Skrevet

Det er lettere å finne riktig for deg om du f.eks. tar slike yrkesveiledertester på nettet, Hi. Mener Nav har en?

 

Spør deg selv masse spørsmål:

- Liker du å jobbe tett med folk?

- I så fall, hvor tett - det finnes f.eks. masse serviceyrker, helsefaglige yrker osv.?

- Har du spesielle interessefelt, noe du synes er kjekkere enn andre ting?

- Hva blir du glad av å gjøre?

- Liker du best å jobbe i gruppe eller selvstendig?

- Liker du å ha mye eller lite ansvar?

- Er du nøye og liker detaljer?

- Eller er du den kreative?

- Eller den som liker å se de store linjene?

- Er det greit å jobbe turnus?

- Liker du tall? Språk? Historie/samfunnsfag? Kropp og helse? Håndverksfag? Jordbruk?

- Liker du salg og markedsføring?

- Hvor lang utdannelse er greit for deg å ta?

- Og når du står igjen med noe kan det være greit å tenke gjennom om du kan/vil flytte for utdannelsen, hvordan arbeidsmarkedet er for den type jobb og hvordan lønnsnivåene er.

 

Jeg gjorde litt forskjellig, landet på at jeg måtte jobbe med noe med kroppen. Fant ut at jeg ville ha en mer aktiv jobb om mulig. Og endte med fysioterapi :)



Anonymous poster hash: c704a...f46
Skrevet

Jeg er dyrlege. Elsker jobben min!

Men dårlig betalt.

 

Anonymous poster hash: 08c79...980

Skrevet

Kokk.men har aldri trives der, så har vert innom både butikk, barnehage og nå omsorgsenter,trives helt klart best der jeg jobber nå :)

Skrevet

Sykepleier, og jeg elsker jobben min :)

Skrevet

Jeg er utdannet jurist (Master i rettsvitenskap). Angrer ikke på utdannelsen min i det hele tatt, og er faktisk litt stolt over at jeg har gjennomført en forholdsvis vanskelig utdanning. Jeg er glad i fagene, juridisk metode og syns det er interessant hvordan faget er i konstant endring. Jeg liker måten å tenke på i faget. Det er også veldig grei allmennkunnskap å ha, juridiske problemer oppstår jo ofte i alle mulige type situasjoner. Jeg jobber i Staten. Er sivilt ansatt i politiet. Lønne er elendig i forhold til hva jeg gjør og kunnskapen jeg har, men jobben i seg selv er veldig kjekk, jeg har gode kollegaer, sikker jobb og mange goder. Som småbarnsmor er det å være statsansatt gull! Særlig siden jeg har en mann som jobber veldig mye. Med tid og stunder kunne det vært interessant å bytte beite litt, å kanskje komme seg inn i det private for å få større utviklingsmuligheter og bedre lønn.



Anonymous poster hash: 899a2...cc5
Skrevet

Litt forskjellig.

Har fageksamen (grunnfag og mellomfag) i pedagogikk.

Bachelor i Informatikk

Master i informasjonssikkerhet

Engelsk årsenhet

Historie årsenhet.

Ppu

 

Jobber som lærer. Ansatt son lektor med tilleggsutdanning. Jeg trives med å jobbe med ungdommer. Jobben er utfordrende og stadig i endring. Vurderer å gå fra vgs til ungdomsskole, men trives akkurat nå med kolleger og det meste der jeg er.

Skrevet

Utdannet markedsfører og bedriftsøkonom.

Jobber nå som regnskapssjef.

 

Anonymous poster hash: 2fb24...c0b

Skrevet

Jeg har flere utdannelser. Den ene innen øk.ad, så er det samfunnsfag, mediefag og prosjektledelse.

 

Har hatt flere jobber av svært forskjellig karakter. Har trivdes med det meste.

 

Det viktigste er faktisk at man har en god leder og finner en arbeidsplass man trives på!

 

 



Anonymous poster hash: 1ef33...0fd
Skrevet

Lege. Vet fremdeles ikke om jeg angrer eller ikke.

 

Anonymous poster hash: 1c700...bda

Skrevet

Er utdannet aut ambulansearbeider. Videreutdannet som paramedic.

Angrer ikke, elsker jobben min.

 

Anonymous poster hash: 81b00...1b0

Skrevet

Bachelor i barnevern, årsenhet ped, et par enkeltemner på masternivå. Jobber som miljøterapeut. Trives greit, men i motsetning til de fleste andre kunne jeg tenkt meg å bli lærer...

 

Anonymous poster hash: becb7...f2d

Skrevet

Advokatsekretær

 

Anonymous poster hash: 4db60...a78

Skrevet

Sykepleier😊 Trives godt som det. Travelt men givende. Minuset er jobbing røde dager med barn.

Skrevet

 

Karriereveileder. Jobber i NAV.

 

Anonymous poster hash: 54ccd...c29

Hehe, da skulle jeg fått hjelp hos deg ;)

 

Anonymous poster hash: 7a5ca...e1d

Skrevet

 

Det er lettere å finne riktig for deg om du f.eks. tar slike yrkesveiledertester på nettet, Hi. Mener Nav har en?

 

Spør deg selv masse spørsmål:

- Liker du å jobbe tett med folk?

- I så fall, hvor tett - det finnes f.eks. masse serviceyrker, helsefaglige yrker osv.?

- Har du spesielle interessefelt, noe du synes er kjekkere enn andre ting?

- Hva blir du glad av å gjøre?

- Liker du best å jobbe i gruppe eller selvstendig?

- Liker du å ha mye eller lite ansvar?

- Er du nøye og liker detaljer?

- Eller er du den kreative?

- Eller den som liker å se de store linjene?

- Er det greit å jobbe turnus?

- Liker du tall? Språk? Historie/samfunnsfag? Kropp og helse? Håndverksfag? Jordbruk?

- Liker du salg og markedsføring?

- Hvor lang utdannelse er greit for deg å ta?

- Og når du står igjen med noe kan det være greit å tenke gjennom om du kan/vil flytte for utdannelsen, hvordan arbeidsmarkedet er for den type jobb og hvordan lønnsnivåene er.

 

Jeg gjorde litt forskjellig, landet på at jeg måtte jobbe med noe med kroppen. Fant ut at jeg ville ha en mer aktiv jobb om mulig. Og endte med fysioterapi :)

 

Anonymous poster hash: c704a...f46

Takk fø langt å godt svar :D det skal et gjøre :)

 

 

Anonymous poster hash: 7a5ca...e1d

Skrevet

Molekylær-mikrobiolog, veldig kjekk utdanning og en jobb der ingen dager er like. Jobber statlig, så skulle gjerne hatt litt mer lønn, men sikker jobb veier litt opp for det.

Kan anbefales :Nikke:

 



Anonymous poster hash: d2ca7...c86
Skrevet

Farmasøyt og fornøyd med det!

 

Anonymous poster hash: 9e8c2...2a4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...