Gå til innhold

Barnet er invitert i to bursdager.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ene bursdagen er til en han egentlig ikke er så mye sammen med. Denne bursdagen skulle vært for en uke siden men ble flyttet pga. sykdom hos bursdagsbarnet. Og denne har jeg takket ja til da vi fikk beskjed om endringen.

Andre bursdagen er til ei i klassen som barnet er mye sammen med. Invitasjonen kom i dag men

barnet vil selvsagt helst gå i denne bursdagen og er nå lei seg.

Hva gjør man? Bursdagene kræsjer på både dag og tidspunkt.

Anonymous poster hash: 9cf08...762

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Avlys den første vel?

Anonymous poster hash: 0ec0b...697

Skrevet

Da går man nok i den man alt har takket ja til.

Er det barn som går i samme klasse er det jo rart at de ikke planlegger litt bedre da?

Du får si grunnen til de dere takker nei til, så kanskje de flytter dagen? Det er kanskje flere gjester som er invitert i begge.

Skrevet

Detta burde du som mor forstå.

Anonymous poster hash: d7a59...279
Skrevet

Jeg forstår begge sider her.

Den første invitasjonen er ikke fra en i klassen. De er skjelden sammen så ble litt overrasket når invitasjonen kom.

Disse to med bursdager har nok ikke invitert så mange av se samme gjestene. Mest sannsynlig er det bare mitt barn som har fått invitasjon fra begge.

Skrevet

Her får barnet velge hvilken de skal i om de får to.

Dere har takket ja til opprinnelig dato ikke den nye.

Bare å si at dette er barnets bestevenn.

Anonymous poster hash: 601f4...e13

Skrevet

Hadde latt barnet dra i bursdagen til den han er mest samme med. Vil tro det barnet legger mer merke til at barnet ditt uteblir enn barnet han egentlig ikke leker med.

Anonymous poster hash: 431b1...356

Skrevet

Ville sendt en sms til den fra bhg om at " beklager, min sønn kan dessverre ikke delta i **** sin bursdag til helgen likevel. Hpper dere får en fin feiring!

Og skulle de spørre om hvorfor så er det ikke så vanskelig å bare si det som det er.

Skrevet

Barnet burde gå i den bursdagen h*n har mest glede av, og forklare situasjonen til de andre. Det går jo an og kjøpe en gave uansett, og dra en tur på besøk en annen dag.

Anonymous poster hash: 92202...809

Skrevet

Ene bursdagen er til en han egentlig ikke er så mye sammen med. Denne bursdagen skulle vært for en uke siden men ble flyttet pga. sykdom hos bursdagsbarnet. Og denne har jeg takket ja til da vi fikk beskjed om endringen.

Andre bursdagen er til ei i klassen som barnet er mye sammen med. Invitasjonen kom i dag men

barnet vil selvsagt helst gå i denne bursdagen og er nå lei seg.

Hva gjør man? Bursdagene kræsjer på både dag og tidspunkt.

Synes ikke dette er mye å lure på. Har man takket ja, så kommer man. Man melder ikke avbud etter å ha takket ja fordi man får en mer fristende invitasjon. 

Anonymous poster hash: 44695...812

Skrevet

Tja, her er det flere ting å ta hensyn til, mener jeg. 

I utgangspunktet mener jeg at klassebursdager har førsteprioritet.  Det er viktig for barnet å være med i en bursdag for alle / de fleste i klassen skal.  Det er viktig for barnet selv og for klassemiljøet med slike bursdager.  Derfor er det helt innafor å prioritere klassebursdagen.

Men, det er jo ikke like enkelt i praksis.  Dersom du vet at de første bursdagsbarnet har nok gjester i bursdagen sin til at det blir en kjekk feiring og at det ikke merkes så mye om det blir et barn mindre, hadde jeg ikke nølt med å ringe for å takke nei, og jeg ville forklart hvorfor.  

Men hvis dette andre barnet ikke har mange barn i bursdagen og det ville blitt veldig synlig om mitt barn ikke kom, så ville jeg nok ha vurdert sterkt å sende barnet i den bursdagen likevel.  Klassebursdag er viktig, men et bursdagsbarn som risikerer at det ikke kommer barn i bursdagen, er enda viktigere.

Men jeg ville ha vært ærlig, ingen hvite eller blanke løgner.

Gjest Antarctica
Skrevet

Fy, her var det mye stygt!

Når man har sagt ja, kommer man ikke etterpå med at "en bedre venn ba meg senere, så derfor dropper jeg din bursdag."

Skal si dere lærer opp noen lojale personer ...

Skrevet

Dere har allerede en avtale. Det var synd den ene invitasjonen kom litt for sent slik at barnet kunne velge.

Skrevet

Har dere takket ja, så må det overholdes. Det kalles folkeskikk!

Måten du eventuelt kan løse det på er å delta halve tiden i begge selskapene.

Da gir du snarest beskjed til mor nr. 1 om at det har kommet en annen invitasjon og at prinsessen gjerne vil delta i begge selskapen. Derfor må dere gå litt før enn det som er satt opp.

Til mor nr 2 sier du at prinsessen gjerne vil delta, men at det blir sen ankomst pga av en eksisterende avtale.

Problem løst!

Anonymous poster hash: 81466...92d

Skrevet

Noe av det viktigeste å lære barnet her, mener jeg er å holde avtaler man allerede har på plass.. Hvorfor ikke la barnet invitere vennen med på noe for å feire sammen i etterkant? Da får barnet vist vennen at vennskapet er viktig det også.

Anonymous poster hash: c98e9...4be
Skrevet

her bør barnet gå først og få velge

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...