Gå til innhold

foreldre fordeling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, 

Er det noen her som har erfaringer med rettsak angående barneforeling? 
Er det vanskelig å vinne fram igjen etter å ha tapt? 

Mye å forklare. 

Min eks og jeg var i rettsak, der han latte som at han var den mest perfekte far. Noe som overhode ikke stemmer, og alt som skjer er det hans samboer som gjør. Noe som blir helt feil når jeg er mamman hans. 
Sakskyndige vi hadde var veldig på at far skulle være like delaktig som mor, noe jeg er helt enig i men faren vill ikke ta kontakt så lenge det ikke er totalt nødvendig, og helst ikke da heller. 

Vill ikke informere meg om noe som helst angående hverdagen hans, barnehage eller lege timer eller helesestasjonstimer. (jeg har selv tatt kontakt å krevd å få på likside med han informasjon.)
 og jeg har lest meg opp i etter tid på hans offentlige saker der saksyndig holder mest med far.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva vil du oppnå med en rettsrunde til? Hva slags resultat ser du for deg? Hvor mye samvær har far nå? Hvor mye vil du at han skal ha i fremtiden?

Anonymous poster hash: 5f2da...297

Skrevet

Hvis du kan bevise fars manglende evne til å samarbeide, ikke vilje til å gi deg info du faktisk har krav på ang barnet og at det et stemor som gjør alt, så kan du kanskje overbevise retten om at du er en bedre omsorgsperson.

Men det er ikke særlig vanlig her i landet at barna fratas mor og flyttes til far ved tvang/dom, så noe sier meg at det har vært kritikkverdige forhold mot deg som mor også...

Anonymous poster hash: 15f79...7ac

Skrevet

Hvis du kan bevise fars manglende evne til å samarbeide, ikke vilje til å gi deg info du faktisk har krav på ang barnet og at det et stemor som gjør alt, så kan du kanskje overbevise retten om at du er en bedre omsorgsperson.

Men det er ikke særlig vanlig her i landet at barna fratas mor og flyttes til far ved tvang/dom, så noe sier meg at det har vært kritikkverdige forhold mot deg som mor også...

Anonymous poster hash: 15f79...7ac

Det er ikke noe kritisk mot meg som mor nei. Det står at vi begge er like bra omsorgspersoner men saksyndig lener mer mot far for han bor på landet og jeg bor i byen pågrunn av skole. 

Jeg har tekst melinger der far trygler meg om å la være å møte opp på helsestasjon, og at planen hans hele tiden var å etterinformere meg. 

Nei det er ikke vanlig at far får den dagligeomsorgen men når det er et sånn stort fokus på at far skal stilles likt som mor så blir det fakisk sånn. 

Jeg hadde en gutt som var trygg å sov helt selv på rommet sitt, til en gutt som nå må dele seng med meg å sover ikke uten at jeg ligger at med han. 

Skrevet

Hva vil du oppnå med en rettsrunde til? Hva slags resultat ser du for deg? Hvor mye samvær har far nå? Hvor mye vil du at han skal ha i fremtiden?

Anonymous poster hash: 5f2da...297

Jeg vill ha den daglige omsorgen, da far ikke inkuldere meg, og holder meg borte fra guttn. Det var jeg som startet den første rettsaken fordi jeg såg at når vi foreldrene ikke samarbeidet at det med 50/50 ikke kunne funke, og at gutten hadde ikke godt av det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...