Gå til innhold

Kroppstemperatur og barnehage.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lav må temperaturen være for at det er greit å sende i barnehage? Barnet har hatt to dager med feber, men god form. Kroppstemperatur på 37,7 nå

 

Anonymous poster hash: fea36...980

Videoannonse
Annonse
Gjest Antarctica
Skrevet

Hvor lav må temperaturen være for at det er greit å sende i barnehage? Barnet har hatt to dager med feber, men god form. Kroppstemperatur på 37,7 nå

 

Anonymous poster hash: fea36...980

Hadde holdt barnet hjemme på 37,7.

Skrevet

38 er feber. Vanlig kroppstemperatur er 37,5. 37,7 kan jo være ungens vanlige temperatur.

 

Anonymous poster hash: ed600...2ab

Skrevet

Hva bruker å være normaltemp hos barnet da? Er jo det det går på, ikke bestemt temp. Her har jeg to barn med lav kroppstemp, begge under 37, når de har 37,5 er de nok så slått ut, fetteren dems har en kroppstemp på 37,7 til normalt..

 

Barn skal være feberfri i 24 timer før de kan i bhg igjen.



Anonymous poster hash: 9f037...12c
Skrevet

Under 37,5 regnes som normal temperatur

 

Anonymous poster hash: d587f...280

Skrevet

Det er feber vil jeg si,vil ihvertfall fort bli det om ungen ikke slapper av

Gjest Antarctica
Skrevet

38 er feber. Vanlig kroppstemperatur er 37,5. 37,7 kan jo være ungens vanlige temperatur.

 

Anonymous poster hash: ed600...2ab

Over 37,5 er forhøyet temperatur.

Mine har ca 36,6 når de er friske. Så 37,7 ville ha vært febrilt hos dem.

Skrevet

38 er feber. Vanlig kroppstemperatur er 37,5. 37,7 kan jo være ungens vanlige temperatur.

 

Anonymous poster hash: ed600...2ab

 Nei. Normal kroppstemp ligger på 36-37,5 egentlig, selv har jeg en normaltemp på 35,6 og samboeren har en normaltemp på 37,7.. så det er noe utenom, men normalen er innenfor 36 og 37,5.

 

Anonymous poster hash: 9f037...12c

Skrevet

 

38 er feber. Vanlig kroppstemperatur er 37,5. 37,7 kan jo være ungens vanlige temperatur.

 

Anonymous poster hash: ed600...2ab

Nei. Normal kroppstemp ligger på 36-37,5 egentlig, selv har jeg en normaltemp på 35,6 og samboeren har en normaltemp på 37,7.. så det er noe utenom, men normalen er innenfor 36 og 37,5.

 

Anonymous poster hash: 9f037...12c

Rart at pasienthåndboka sier at feber er kroppstemperatur på 38 eller mer da...

 

 

Anonymous poster hash: ed600...2ab

Skrevet

Spør barnehagen. Hos oss sier de at vi ikke skal se oss blinde på temperaturen. Er allmenntilstanden fin kan de gå i bhg med litt forhøyet temp, men skal være hjemme om allmentilstanden er dårligere selv om de ikke har feber.

Flere kommer selvfølgelig til å krangle på dette nå, men poenget er at du kan ringe bhg og høre hva de mener. Jeg sender fint en unge med temp på 37,7 i bhg hvis hun ikke er slapp, men er nå hjemme på 3. dagen med et feberfritt barn som ikke er helt i form.

 

Anonymous poster hash: 47e97...507

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...