Anonym bruker Skrevet 15. mars 2016 #1 Skrevet 15. mars 2016 Hvor lav må temperaturen være for at det er greit å sende i barnehage? Barnet har hatt to dager med feber, men god form. Kroppstemperatur på 37,7 nå Anonymous poster hash: fea36...980
Gjest Antarctica Skrevet 15. mars 2016 #2 Skrevet 15. mars 2016 Hvor lav må temperaturen være for at det er greit å sende i barnehage? Barnet har hatt to dager med feber, men god form. Kroppstemperatur på 37,7 nå Anonymous poster hash: fea36...980 Hadde holdt barnet hjemme på 37,7.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2016 #3 Skrevet 15. mars 2016 38 er feber. Vanlig kroppstemperatur er 37,5. 37,7 kan jo være ungens vanlige temperatur. Anonymous poster hash: ed600...2ab
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2016 #4 Skrevet 15. mars 2016 Hva bruker å være normaltemp hos barnet da? Er jo det det går på, ikke bestemt temp. Her har jeg to barn med lav kroppstemp, begge under 37, når de har 37,5 er de nok så slått ut, fetteren dems har en kroppstemp på 37,7 til normalt.. Barn skal være feberfri i 24 timer før de kan i bhg igjen. Anonymous poster hash: 9f037...12c
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2016 #5 Skrevet 15. mars 2016 Under 37,5 regnes som normal temperatur Anonymous poster hash: d587f...280
klg,2 boys now:) Skrevet 15. mars 2016 #6 Skrevet 15. mars 2016 Det er feber vil jeg si,vil ihvertfall fort bli det om ungen ikke slapper av
Gjest Antarctica Skrevet 15. mars 2016 #7 Skrevet 15. mars 2016 38 er feber. Vanlig kroppstemperatur er 37,5. 37,7 kan jo være ungens vanlige temperatur. Anonymous poster hash: ed600...2ab Over 37,5 er forhøyet temperatur. Mine har ca 36,6 når de er friske. Så 37,7 ville ha vært febrilt hos dem.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2016 #8 Skrevet 15. mars 2016 38 er feber. Vanlig kroppstemperatur er 37,5. 37,7 kan jo være ungens vanlige temperatur. Anonymous poster hash: ed600...2ab Nei. Normal kroppstemp ligger på 36-37,5 egentlig, selv har jeg en normaltemp på 35,6 og samboeren har en normaltemp på 37,7.. så det er noe utenom, men normalen er innenfor 36 og 37,5. Anonymous poster hash: 9f037...12c
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2016 #9 Skrevet 15. mars 2016 38 er feber. Vanlig kroppstemperatur er 37,5. 37,7 kan jo være ungens vanlige temperatur. Anonymous poster hash: ed600...2ab Nei. Normal kroppstemp ligger på 36-37,5 egentlig, selv har jeg en normaltemp på 35,6 og samboeren har en normaltemp på 37,7.. så det er noe utenom, men normalen er innenfor 36 og 37,5. Anonymous poster hash: 9f037...12c Rart at pasienthåndboka sier at feber er kroppstemperatur på 38 eller mer da... Anonymous poster hash: ed600...2ab
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2016 #10 Skrevet 15. mars 2016 Spør barnehagen. Hos oss sier de at vi ikke skal se oss blinde på temperaturen. Er allmenntilstanden fin kan de gå i bhg med litt forhøyet temp, men skal være hjemme om allmentilstanden er dårligere selv om de ikke har feber. Flere kommer selvfølgelig til å krangle på dette nå, men poenget er at du kan ringe bhg og høre hva de mener. Jeg sender fint en unge med temp på 37,7 i bhg hvis hun ikke er slapp, men er nå hjemme på 3. dagen med et feberfritt barn som ikke er helt i form. Anonymous poster hash: 47e97...507
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå