Gå til innhold

Hvor mange år kan NAV dekke skolegang?:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Takk for svar

Anonymous poster hash: 5e03b...497

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Statens Lånekasse er den instanser som finansierer skolegang. Nav burde ikke dekke skolegang annet enn i helt spesielle tilfelle.

Anonymous poster hash: e5b4d...349

Skrevet

Statens Lånekasse er den instanser som finansierer skolegang. Nav burde ikke dekke skolegang annet enn i helt spesielle tilfelle.

Anonymous poster hash: e5b4d...349

Dette er et helt spesielt tilfelle :) ... Vet du hvor mange år?

Skrevet

For personer som har fått sin arbeidsevne nedsatt slik at de hindres i å skaffe seg eller beholde inntektsgivende arbeid, kan NAV tilby opplæring i form av ordinær utdanning.

Utdanning kan ha en varighet på inntil tre år. Personen må være over 26 år og ha varig nedsatt arbeidsevne. Hovedregelen er at disse mottar arbeidsavklaringspenger fra NAV

Anonymous poster hash: e88af...90f
Skrevet

Vet om en som fikk betalt 3-årig bachelorstudiet betalt av NAV. Måtte omskoleres, hun hadde studert fra før men kunne ikke stå i den jobben helsemessig, syns det var helt greit at hun slapp å ta opp enda mer studielån.

Kan ikke tenke meg at du vil få betalt en hel master, men sjekk med NAV.

Anonymous poster hash: ea225...6a6
Skrevet

3 år er det vanlige. Men hvis utdanningen er spesielt lang kan de legge til et fjerde år.

Anonymous poster hash: 0394e...83a
Skrevet

Har en venninne som fikk 5 år, men det var da videregående, så en bachelor. Hun hadde vel ikke grunn nok for å få det engang.

Jeg fikk 1 år videregående, så fikk jeg ikke mer. Og jeg får ikke jobb uten utdannelse, da ca 90% av jobbene kan ikke jeg ha. Men i kommunen jeg bor i, så hører jeg omtrent ikke om noen som får utdannelse. Virker ut som videregående for å få generell studiekompetanse er greit, men noe mer vil de ikke dekke.

Anonymous poster hash: 2a560...002
Skrevet

Går 3 åring bachelor studie nå med aap fra nav

Anonymous poster hash: 131da...30f

Skrevet

Før var det også inntill 100 000.

Så hvis skolen er privat, er det ikke sikkert de dekker alle 3 årene

Anonymous poster hash: 6af1a...fee

Skrevet

For personer som har fått sin arbeidsevne nedsatt slik at de hindres i å skaffe seg eller beholde inntektsgivende arbeid, kan NAV tilby opplæring i form av ordinær utdanning.

Utdanning kan ha en varighet på inntil tre år. Personen må være over 26 år og ha varig nedsatt arbeidsevne. Hovedregelen er at disse mottar arbeidsavklaringspenger fra NAV

Dersom de har en utdannelse fra før, så dekker NAV sjelden dette. Da må det være behov for omskolering.

De som mottar AAP har forresten ikke varig nedsatt arbeidsevne, det har kun uføretrygdede.

Anonymous poster hash: 22e4f...d6f

Skrevet

Takk for svar alle :)

Skrevet

Vet om en som fikk betalt 3-årig bachelorstudiet betalt av NAV. Måtte omskoleres, hun hadde studert fra før men kunne ikke stå i den jobben helsemessig, syns det var helt greit at hun slapp å ta opp enda mer studielån.

Kan ikke tenke meg at du vil få betalt en hel master, men sjekk med NAV.

Anonymous poster hash: ea225...6a6

Jo det kan man 😊

Anonymous poster hash: 41782...52c

Skrevet

3 år er det vanlige. Men hvis utdanningen er spesielt lang kan de legge til et fjerde år.

Anonymous poster hash: 0394e...83a

Rett svar er at man kan få et fjerde år om man av helsemessige årsaker trenger å bruke lenger tid på en utdanning og f.eks må strekke en treårig utdanning på fire år!En får ikke fire år hvis det er Pga varighet på utdanning.Dette gjelder hvertfall på aap!

Nav dame

Anonymous poster hash: 345c0...aac

Skrevet

Dersom de har en utdannelse fra før, så dekker NAV sjelden dette. Da må det være behov for omskolering.

De som mottar AAP har forresten ikke varig nedsatt arbeidsevne, det har kun uføretrygdede.

Ser du virkelig at jeg har skrevet at de som mottar AAP har varig nedsatt arbeidsevne? Da bør du kanskje lese på ny, for det har jeg da virkelig ikke skrevet.

Jeg har selv hatt full utdanning, endt opp med AAP, og fått utdanningshjelp, som jeg er ferdig med i år, etter 2 år, da jeg ikke kunne fortsette i jobben pga nedsatt arb.evne, får med denne utdanningen litt høyere "status" innen samme jobb, men da en karriere som er bedre i forhold til de fysiske plagene som hindret meg i tidligere jobb. Med andre ord MÅ det ikke være omskolering heller nei, av og til kan det være snakk om noe som vil få deg ut i jobben innen samme yrket, men bedre tilegnet egen kapasitet.

Skrevet

Ser du virkelig at jeg har skrevet at de som mottar AAP har varig nedsatt arbeidsevne? Da bør du kanskje lese på ny, for det har jeg da virkelig ikke skrevet.

Jeg har selv hatt full utdanning, endt opp med AAP, og fått utdanningshjelp, som jeg er ferdig med i år, etter 2 år, da jeg ikke kunne fortsette i jobben pga nedsatt arb.evne, får med denne utdanningen litt høyere "status" innen samme jobb, men da en karriere som er bedre i forhold til de fysiske plagene som hindret meg i tidligere jobb. Med andre ord MÅ det ikke være omskolering heller nei, av og til kan det være snakk om noe som vil få deg ut i jobben innen samme yrket, men bedre tilegnet egen kapasitet.

Ok, ser nå feil skrive måte, beklager den, var ment som "varig nedsatt evne i forhold til spesifikke jobber", slik jeg selv har. Mente jeg skrev det, men så den nå :P

Skrevet

Har ei venninne som skal få tre år dekket nå. Men hun fikk beskjed om at hun må vente til høsten slik at hun følger skoleåret fordi de dekker maks tre år

Anonymous poster hash: b9183...95a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...