Gå til innhold

Tips til ekstrem trøtthet under svangerskap??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er midt i masteroppgaveskriving og jobber litt ved siden av på kontor.

Masteroppgaven må være ferdig innen juni og jeg bør egentlig sitte å skrive og jobbe på laben for harde livet.

I stedet er jeg noe så inni granskauen trøtt, demotivert og sliten at jeg føler jeg kan sove døgnet rundt.

FYI: jeg trener ganske mye til vanlig. Driver med triatlon, spiser sunt, drikker masse vann ect ect., så jeg føler det meste er på plass. Men motivasjonen til å trene og det å i det hele tatt være våken er helt borte.

Jeg er 14 uker på vei

Når jeg er på jobb tar jeg meg en kaffe midt i for å ikke sovne ved pulten, men har ikke lyst til å hive innpå med kaffe bare for å holde meg våken.

Flere som har samme erfaring? setter meget stor pris på svar

Anonymous poster hash: 862f1...7a6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan bare trøste deg med at det går over.

Jeg hadde det på samme måten i mitt første svangerskap. Klarte knapt å holde meg våken de første 13 ukene, måtte legge meg senest kl 19 hver dag. Heldigvis gikk det plutselig over, var som å knipse med fingrene.

Spørsmålet er om du kanskje skulle jobbe mindre akkurat nå? At du fortsetter med studiene, men sier opp den lille jobben du har, ev får en liten sykemelding av lege om du må ha jobben.

Kanskje bør du også ta noen blodprøver? Du kan feks ha lite jern, b12 eller d-vitamin.

Anonymous poster hash: db2ae...660

Skrevet

Takk for svar!

Ja det er jeg enig i. Jeg er ringevikar så jeg jobber ikke mer enn jeg har lyst. Som er meget sjeldent akkurat nå.

Er bare veldig kjekt med litt ekstra penger. Men ja, skal jobbe mindre definitivt!

HAr nettopp tatt blodprøver hos legen så venter spent på svar! :)

Skrevet

Det går over når ungen er 4 år heheheheeeee..........

Det er noen tunge år.....

Du får nok en trøtthetsperiode i 3.trimester.

Anonymous poster hash: 3905d...3d6
Skrevet

Nok hvile og omega 3 ;)

Anonymous poster hash: 2687e...286

Skrevet

Nok hvile og omega 3 ;)

Skrevet

Nok hvile og omega 3 ;)

Skrevet

Kroppen gir beskjed om hva den trenger. Da bør du lytte... 

Anonymous poster hash: 7b889...25e
Skrevet

En interessant teori er at man blir så trøtt for å unngå aktiviteter som kan skade babyen.

Sikkert på samme måte som teorien om kvalme som skal unngå inntak av potensielt farlig mat

Men man vet aldri :) Det går litt bedre nå da.. men nå er det blå himmel og sol om dagene :D

Skrevet

Har det på samme måte og jeg skriver bachelor. Jeg er i uke 27 og trøttheten har IKKE gitt seg ennå. Jeg må drikke kaffe, rett og slett for å holde meg våken så jeg får gjort det mest nødvendige. Regner med at du har sjekket at du har nok jern? Jeg måtte ta tilskudd, ikke hjulpet nevneverdig. All annen jobb har jeg kuttet ut, prioriterer kun det aller viktigste. Som mange over her sier, kroppen kan si i fra at den ønsker mindre stress, derav trøtthet. Lytt til kroppen og utsett master om det er nødvendig. Ikke stress deg syk i et svangerskap.

Anonymous poster hash: 94e52...e20

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...