Gå til innhold

Hvor søke KS?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter med traumer i forbindelse med fødsel på grunn av nær døden opplevelse tidligere i livet mitt. Fikk innvilget KS sist svangerskap i uke 30 men kjenner at jeg ikke klarer å vente i nærheten av så lenge denne gangen. Gråter nesten konstant og klarer ikke å fungere normalt i hverdagen. Gikk til behandling og psykolog sist gang og det hjalp ikke det spor.

Saken er at jeg ikke vet om jeg klarer å ta den tøffe kampen her denne gangen også, jeg hører til et sykehus som er veldig strenge på dette.. Tønsberg sykehus. å gå så mange uker vil virke helt ødeleggende på meg. 

Finnes det sykehus som er skikkelig forståelsesfulle og som kan innvilge keisersnitt så fort som overhode mulig, og som ser alvoret i dette? Klarer ikke fungere i hverdagen jo, og har et barn fra før.

Graviditeten var ikke planlagt men er like velkommen, jeg ville aldri blitt gravid på nytt med vilje uten å ha blitt lovd KS.

Håper på svar...

Anonymous poster hash: 56b8c...bcc
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta det opp på ordinær ultralyd, i og med at du fikk det innvilget pga psyken din sist er det slett ikke sikkert de vil krangle med deg denne gangen. De gjorde jo det de kunne for å få deg til å føde vaginalt sist, men mislyktes, ikke sikkert de tar den kampen igjen.

Anonymous poster hash: 82e68...b0a
Skrevet

Som anonym over her skriver så tar du det opp på ordinær UL rundt uke 18. Jeg har nettopp vært gjennom den mølla, og var null stress det. :) Fikk først samtale med jordmor som skulle prøve å overtale meg til vaginal fødsel, men jeg stod på mitt og sa at det var fullstendig utelukket. De ville at jeg skulle gå til sånbe faste samtaler gjennom svangerskapet før jeg bestemte meg, men jeg var veldig bastant og fikk da komme til ny samtale hos fødselslege som har det endelige ordet når det gjelder KS. Der va det ikke noe problem, fikk innvilget planlagt KS, og fødte en helt perfekt liten baby med KS for tre uker siden. Planlagt KS kan anbefales på det sterkeste da alt foregår i ro og mak. God stemning og full kontroll. :) Haste-KS eller katastrofe-KS må på ingen måte sammenlignes med planlagt KS!

Anonymous poster hash: a09ed...5a4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...