Gå til innhold

Noen som har opplevd at sykehus har rotet det til så til de grader? :/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså, greia er den at jeg hadde med ene unger på en time på ØNH på sykehuset, veldig viktig time sådan, uten å gå i detaljer.. Helsesøster trenger å få inn epikrise fra denne timen, når hun har ringt inn, så har de ingen epikrise, og de påstår at vi aldri møtte opp, da jeg angivelig har meldt avbud? Nå har det seg slik at jeg vet jo at vi var der, jeg kunne gå i detaljer om hva vi gjorde der + at vi ble kjørt til timen av ei venninne, og hun satt med ene ungen mens jeg og andre ungen var inne hos legen...
Demotiverende til tusen å få beskyldning om å lyve om at jeg har fulgt opp ungen min rett, samtidig som de mener at "ei venninne ikke er "bevis", for venner sier jo hva som helst"... Hvor stor sjanse er det for at sykehuset klarer å finne ut at de har gjort en feil her? :/

Anonymous poster hash: 01f39...5aa
Videoannonse
Annonse
Gjest Antarctica
Skrevet

Ring den aktuelle legen/sykepleieren som gjennomførte undersøkelsen?

Dette er bare rart, de skulle jo ha det hele digitalt.

Skrevet

Jeg alltid å få et stemplet timekort etter at timen er ferdig som kan brukes som reisebevis. Fikk du ikke det? Eller gikk du ikke til sekretærene i skranken etterpå?

Anonymous poster hash: 5f381...713

Skrevet

Dette her var veldig merkelig, kan jeg spørre hvilket sykehus det er?

Vi opplevde det samme her, men det var øyekntroll. 6mnd etter timen, ringer øyelegen, og sier at de har glemt å skrive journalen, så hun lurte på om jeg husket hva som ble gjort og sagt forrige gang.. Jada.. Eneste grunnen til at det ble oppdaget var at jeg ringte for å purre på en time vi skulle få innkalling til, rundt 6mnd..

Har og opplevd rot på legevakten. Hadde med min syke gutt der. De trodde ikke han var syk, for han har så god allmenntilstand, dette står i journalen hans og. Vi ba om crp, etter lenge fikk vi det, den viste 17. Syntes dette var rart, siden han var syk og hadde over 40 i feber.. En time senere ringer de, og sier at vi må komme ned igjen, Crp hadde vist 120 og han måtte få antibitokia..

Anonymous poster hash: 0b5bb...8f5
Skrevet

Ring den aktuelle legen/sykepleieren som gjennomførte undersøkelsen?

Dette er bare rart, de skulle jo ha det hele digitalt.

Hun på tlf har snakket med legen, han kan ikke huske oss, men sier det kan jo være en glipp i forhold til uteblitt epikrise, men siden han ikke husker oss, kan han ikke si noe sikkert :/

Skrevet

Jeg alltid å få et stemplet timekort etter at timen er ferdig som kan brukes som reisebevis. Fikk du ikke det? Eller gikk du ikke til sekretærene i skranken etterpå?

Anonymous poster hash: 5f381...713

Reisebeviset mitt var sms med oppmøte, da timen ble ordnet 3 dager før, så ble det ikke noe annet enn sms.. Noe buss sjåfør helt greit tok som reisebevis, slik sykehuset sa de ville gjøre.

Var jo i skranken etterpå, for å få ordnet med time til etterkontrollen, og den innkallelsen har jeg jo fått i posten for 1,5 uke siden.. Problemet her nå er jo at man står uten sikkerhet i at vi faktisk var der, enda jeg og venninna mi vet vi var der o.O

Skrevet

Dette her var veldig merkelig, kan jeg spørre hvilket sykehus det er?

Vi opplevde det samme her, men det var øyekntroll. 6mnd etter timen, ringer øyelegen, og sier at de har glemt å skrive journalen, så hun lurte på om jeg husket hva som ble gjort og sagt forrige gang.. Jada.. Eneste grunnen til at det ble oppdaget var at jeg ringte for å purre på en time vi skulle få innkalling til, rundt 6mnd..

Har og opplevd rot på legevakten. Hadde med min syke gutt der. De trodde ikke han var syk, for han har så god allmenntilstand, dette står i journalen hans og. Vi ba om crp, etter lenge fikk vi det, den viste 17. Syntes dette var rart, siden han var syk og hadde over 40 i feber.. En time senere ringer de, og sier at vi må komme ned igjen, Crp hadde vist 120 og han måtte få antibitokia..

Anonymous poster hash: 0b5bb...8f5

Gjøvik sykehus... Ville tro alt var i orden jeg, siden vi fikk innkalling til "etterkontroll" som det står i brevet vårt her.. Men nå finner de null dokumentasjon på at vi var der?

Skrevet

Betalte du noe den dagen du var der HI? Med kort?

Legene/sekretæren må jo kunne finne i listene (digitalt) at du har kommet den dagen? De krysser jo av etterhvert som pasientene melder seg i luka?

Anonymous poster hash: 1150c...2a5

Skrevet

Betalte du noe den dagen du var der HI? Med kort?

Legene/sekretæren må jo kunne finne i listene (digitalt) at du har kommet den dagen? De krysser jo av etterhvert som pasientene melder seg i luka?

Nei, for det var ikke noe å betale :/

Er ikke første gang de ikke sjekker inn folk, både vi og andre har opplevd å sitte på vent der unormalt, gått til skranken og spurt hvordan det ligger an, og de responderer med "neimen, er du her?" Så burde vel ikke stole blindt på de for øvrig, men man skulle tro det er mulig å huske på å ordne epikrisen rett?

Skrevet

Men nå ser det ut til å bli løsning, hun på sykehuset ringte nå, hun som hadde med hørseltesten å gjøre, mener å huske jenta fra den dagen, siden hun slo seg veldig vrang.. Så de skal  ringe helsesøster og forklarer at det må ha oppstått en feil ,de vet bare ikke hvordan. Så blir det jo ny time nå i april, da skal jeg selv trippelsjekke at alt går rett for seg, så vi er sikre på at helsesøster får de papirene hun skal ha også.. Snakk om å få dårlig start på dagen :/

Logge av alt her og gå ut i sola, så tar humøret seg opp.. Snakk om rot!

Skrevet

Men er ikke brevet om etterkontroll bevis da?

De sender jo ikke ut etterkontrollsbrev om man ikke har vært på den første kontrollen/timen?

Skrevet

Be om å få ta bilde av barnet med legen neste gang, så har du bevis :)

Anonymous poster hash: e650b...271
Skrevet

Men er ikke brevet om etterkontroll bevis da?

De sender jo ikke ut etterkontrollsbrev om man ikke har vært på den første kontrollen/timen?

Tydeligvis ikke, de fant jo den der, men så er denne kontrollen i forbindelse med en kontroll i fjor også, så de kunne ikke ta det som garanti gitt.. Men nå ser det ut til at det ordner seg likevel.. De ser ut til å se at de kan være feil fra deres side, så da blir det kontroll i april igjen, og da skal jeg passe på at legen ordner den epikrisen mens vi er der, så jeg er sikker..

Skrevet

Be om å få ta bilde av barnet med legen neste gang, så har du bevis :)

Anonymous poster hash: e650b...271

Sant ja! Tror jeg jammen jeg skal gjøre på neste kontroll, gjerne også dele det på instagram eller Facebook, for då kommer det jo både dato og tidspunk om jeg trenger bevis senere.. Herlighet! :o

Men, nå blir det ut i sola og naturen.. Se om humøret tar seg opp, for dette var langt fra moro :P

Skrevet

Hørtes ut som mye rot, men hvorfor er HS så veldig interessert i papirene?  

Anonymous poster hash: 65856...74b
Skrevet

Jeg har da vært på Ahus. En gang var jeg på en time der, og da jeg snakket med sekretæren fikk jeg ved en tilfeldighet vite om en time, hos en annen lege (for noe annet) jeg ikke hadde fått beskjed om. De hadde rett og slett ikke sendt ut innkalling pr post, som de skal. Og møter man ikke opp til timen er det nesten 700kr i gebyr. Hvordan skulle jeg bevist at jeg ikke hadde fått innkalling? 

Så ja... jeg er skeptisk til sykehus...

Anonymous poster hash: 0f44c...dde
Skrevet

Hørtes ut som mye rot, men hvorfor er HS så veldig interessert i papirene?  

Anonymous poster hash: 65856...74b

Det er av grunner som ikke er relevant i denne saken :)

Skrevet

Jeg har da vært på Ahus. En gang var jeg på en time der, og da jeg snakket med sekretæren fikk jeg ved en tilfeldighet vite om en time, hos en annen lege (for noe annet) jeg ikke hadde fått beskjed om. De hadde rett og slett ikke sendt ut innkalling pr post, som de skal. Og møter man ikke opp til timen er det nesten 700kr i gebyr. Hvordan skulle jeg bevist at jeg ikke hadde fått innkalling? 

Så ja... jeg er skeptisk til sykehus...

Anonymous poster hash: 0f44c...dde

Det fikk ei bekjent i bhg i fjor også... Samme sykehus som rotet det til nå.. Uteblitt å møte til time, men de henla det fort, da hun fikk hjelp av posten, de hadde null register på det aktuelle brevet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...