Anonym bruker Skrevet 15. mars 2016 #1 Skrevet 15. mars 2016 Jeg skal fjerne livmoren, fikk beskjed i går og fikk da estimert en ventetid på 3-7 mnd. Drøy lang ventetid når jeg går med store smerter. Sjekket fritt sykehusvalg og fant et sykehus i nabokommunen hvor det står ventetid operasjon 8 uker, det er jo litt mer overkommelig, men jeg aner ikke hvordan jeg gjør det. Ringer jeg bare inn og spør om de vil ha meg? Må sykehuset jeg sogner til sende henvisning videre, eller hvordan foregår dette? Blir veldig takknemlig for råd Anonymous poster hash: 709cf...83f
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2016 #2 Skrevet 15. mars 2016 Ingen? Har prøvd å lese på helsesiden, men der står det at man må vente på henvisning? Jeg er allerede utredet og behandling bestemt, så hva gjør jeg nå? Anonymous poster hash: 709cf...83f
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2016 #3 Skrevet 15. mars 2016 Bare ring sykehuset og spør. Om det er nok at du ringer så sier de det, og om de vil ha mer (brev fra lege), så sier de i fra. Lykke til! Anonymous poster hash: 342c1...8bf
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2016 #4 Skrevet 15. mars 2016 jeg jobber selv på sykehus (men i psykiatrien) og vi bruker å be om at henvisningen oversendes. Må jo vite litt om forhistorie osv. Bruker ikke å være et problem, og sykehuset med lang ventetid er vel bare glade for det. Jeg hadde ikke stolt 100% på hva som står på frittsykehusvalg.no - ring før du bestemmer deg - for å forsikre deg at det stemmer og du ikke havner i en evig kø! Masse lykke til!! Anonymous poster hash: cc0fd...d9a
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2016 #5 Skrevet 15. mars 2016 Ring sykehuset og snakk med de der, de vil nok be om henvendelse fra legen, men da vet du med sikkerhet de har kapasitet i det minste, og kan kontakte legen og be h*n sende henvendelsen dit istedenfor.. Legene har det med å sende til nærmeste sykehus med aktuell behandling, automatisk, så sant man ikke ber om noe spesifikt Anonymous poster hash: 35144...574
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2016 #6 Skrevet 15. mars 2016 Takker så mye for alle svar Tok mot til meg og ringte sykehuset i nabokommunen, de måtte ha henvisningen og det er jo greit nok, men jeg må også inn til en ny forundersøkelse. Og da er jeg vel ca like langt!? Snakket med sykehuset jeg tilhører i samme slengen, og jeg får brev om behandlingstid før om ca 3 uker, det vil vel si at en evnt henvisning vil ta like lang tid? Så da tror jeg at jeg venter på det brevet og ser hva ventetiden er på, så kan jeg ringe og forklare at jeg kan komme inn på kort varsel. Kanskje mase litt? :/ Jeg får bare innse at jeg blir sykmeldt en liten periode nå, og at livet blir satt litt på vent. Det er heldigvis ikke noe alvorlig, det er vonde smerter, men ikke noe jeg dør av, og jeg får gjevnlig morfinsprøyte mens jeg venter... Hi Anonymous poster hash: 709cf...83f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå