Gå til innhold

Hjelp! Mistet jobb!

Anbefalte innlegg

Skrevet

I januar ble mistet jeg jobben min grunnet nedskjæringer og det er utrolig vanskelig på arbeidsmarkedet for tiden. Jeg har ikke funnet meg jobb enda og ser at jeg må over på dagpenger for en periode. Da får jeg ca 8000kr mindre utbetalt enn i dag.

Hva kan jeg spare inn på? Det går så vidt rundt i dag. Hva gjør man når man står i denne situasjonen?

Anonymous poster hash: 84de8...af3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må først lage en oversikt over hva du bruker penger på, så kan du se hvor det er mulig å kutte.

Har du lån? Da kan det kanskje være mulig å kun betale renter i noen mnd.

Mat og husholdning er ofte noe som er mulig å kutte ned på. Følg med på tilbud og handle inn når det er billig.

Sjekk også om det kan lønne seg å bytte forsikringsselskap. Ofte gjør det det.

Kanskje det kan lønne seg å bytte andre leverandører også? Strøm, telefoni, internett mv.

Anonymous poster hash: d8f11...426

Skrevet

Lag mest mulig mat fra bunnen av, ikke kjøp ferdig mat, godteri og brus. Sett opp handleliste og gjør innkjøp en gang i uka. Ellers er det jo vanskelig å si når vi ikke vet vanene dine til vanlig, men kan nevne noe: ikke kjøp latte ute, ikke gå på kafe eller kjøp boller til ungene på handletur etc. Innfør fullstendig shoppestop og kjøp kun noe om det er helt nødvendig, tenker da for eksempel på vårsko til barna etc. Gå gjennom det du har av forsikringer, er det noe du betaler unødvendig mye på? Internett, tv-pakker etc, noe å kutte der? Gå gjennom skapene på kjøkkenet, har du mye opphamstret mat? Kanskje på tide å bruke noe av dette? Mye kjøtt i fryser etc. Har du gammelt skiutstyr du kan selge på Finn for å få inn litt ekstra? Ta buss, ikke bil.

Anonymous poster hash: 8bb8d...1c0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...