Anonym bruker Skrevet 14. mars 2016 #1 Skrevet 14. mars 2016 Hadde et sykehusopphold på 3-4 uker, og nå kan de ikke finne klærne mine igjen? Hva kan jeg gjøre, har ikke de et ansvar? Til info, så var jeg i koma, så kunne ikke sørge for at klærne mine følgte meg. Anonymous poster hash: 18b29...51c
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2016 #2 Skrevet 14. mars 2016 Jøss, da vil jeg tro sykehuset er pliktig til å erstatte dem. Har ikke hørt om det før. Håper det går bra med deg nå! God bedring Anonymous poster hash: 2f615...af0
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2016 #3 Skrevet 14. mars 2016 De har reddet livet ditt. Hadde ikke brydd meg om klærne. Var nok andre ting som ble prioritert da du kom inn bevisstløs. Anonymous poster hash: f1687...4b9
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2016 #4 Skrevet 14. mars 2016 Håper det går bra med deg nå Anonymous poster hash: f1687...4b9
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2016 #5 Skrevet 14. mars 2016 Jøss, da vil jeg tro sykehuset er pliktig til å erstatte dem. Har ikke hørt om det før. Håper det går bra med deg nå! God bedring Anonymous poster hash: 2f615...af0 Jeg ville forresten ha spurt sykehuset hvilke rutiner de har for å ta vare på pasienters eiendeler, for jeg mener det skal være rutiner de skal følge i slike tilfeller. Når man blir lagt på vanlig avdeling skal man ha mulighet til å låse tingene inn i skap på rommet sitt. Om du fremdeles ligger på sykehuset kan du sikkert ta kontakt med avdelingslederen, eller be om å få snakke med sykehussosionomen om sykehuset har en slik. Anonymous poster hash: 2f615...af0
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2016 #6 Skrevet 14. mars 2016 Jeg ble lagt inn på intensiven, og der har de ikke lov til å ta i mot klærne til pasienten. Samboeren min har pratet med hele sykehuset omtrent, ingen tar ansvar, virker heller ikke som de har rutiner eller system på klærne til pasienten. Eneste som har dukket opp, er skoene, de lå oppi en pose med navnet mitt. Hadde egentlig ikke brydd meg så mye om klærne, men blandt dem, så er det en strikkekofte, det siste min mor strikket før hun døde. Takk til dere som spør, jeg har det bra etter forholdene Anonymous poster hash: 18b29...51c
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2016 #7 Skrevet 14. mars 2016 Jeg ble lagt inn på intensiven, og der har de ikke lov til å ta i mot klærne til pasienten. Samboeren min har pratet med hele sykehuset omtrent, ingen tar ansvar, virker heller ikke som de har rutiner eller system på klærne til pasienten. Eneste som har dukket opp, er skoene, de lå oppi en pose med navnet mitt. Hadde egentlig ikke brydd meg så mye om klærne, men blandt dem, så er det en strikkekofte, det siste min mor strikket før hun døde. Takk til dere som spør, jeg har det bra etter forholdene Anonymous poster hash: 18b29...51c Kanskje din samboer kan spørre om sykehuset har en advokat som kan svare på sykehusets ansvar? Uansett så skal de ha rutiner på hva som blir gjort med pasienters eiendeler, også når de kommer inn i koma. Så noen har ansvar! Det er også et prinsipielt spørsmål i dette, så det kan også være en sak for media (for å tvinge sykehuset til om ikke annet å skape rutiner eller sørge for at rutiner blir fulgt i fremtiden), selv om den faktiske verdien ikke er så stor så er den følelsemessige verdien av koften veldig stor. Om din samboer får en sykehusadvokat i tale så kan han jo også ymte om at dere vil gå til media om dere ikke får korrekt informasjon om hvem som har ansvar og hva som er sykehusets rutiner. Ellers vil kanskje en telefon til Pasientombudet eller helsedirektoratet kunne besvare hvem som har ansvar for pasientens eiendeler når pasienten er i koma. Håper du får koften tilbake. Og hvis ikke, tenk på at moren din mest av alt ville ønsket at du blir frisk igjen. Anonymous poster hash: 2f615...af0
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2016 #8 Skrevet 14. mars 2016 Jeg ble lagt inn på intensiven, og der har de ikke lov til å ta i mot klærne til pasienten. Samboeren min har pratet med hele sykehuset omtrent, ingen tar ansvar, virker heller ikke som de har rutiner eller system på klærne til pasienten. Eneste som har dukket opp, er skoene, de lå oppi en pose med navnet mitt. Hadde egentlig ikke brydd meg så mye om klærne, men blandt dem, så er det en strikkekofte, det siste min mor strikket før hun døde. Takk til dere som spør, jeg har det bra etter forholdene Anonymous poster hash: 18b29...51c Nå vet ikke jeg hva som skjedde siden du havnet på sykehus, men de ble ikke klippet opp når du kom inn da? Anonymous poster hash: bf815...7b7
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2016 #9 Skrevet 15. mars 2016 Sykehuset har erstatningsplikt.. Bare synd det var en uerstattelig kofte😟 Anonymous poster hash: ecb95...ef0
soleia Skrevet 15. mars 2016 #10 Skrevet 15. mars 2016 (endret) Jeg ble lagt inn på intensiven, og der har de ikke lov til å ta i mot klærne til pasienten. Samboeren min har pratet med hele sykehuset omtrent, ingen tar ansvar, virker heller ikke som de har rutiner eller system på klærne til pasienten. Eneste som har dukket opp, er skoene, de lå oppi en pose med navnet mitt. Hadde egentlig ikke brydd meg så mye om klærne, men blandt dem, så er det en strikkekofte, det siste min mor strikket før hun døde. Takk til dere som spør, jeg har det bra etter forholdene Anonymous poster hash: 18b29...51c Kanskje din samboer kan spørre om sykehuset har en advokat som kan svare på sykehusets ansvar? Uansett så skal de ha rutiner på hva som blir gjort med pasienters eiendeler, også når de kommer inn i koma. Så noen har ansvar! Det er også et prinsipielt spørsmål i dette, så det kan også være en sak for media (for å tvinge sykehuset til om ikke annet å skape rutiner eller sørge for at rutiner blir fulgt i fremtiden), selv om den faktiske verdien ikke er så stor så er den følelsemessige verdien av koften veldig stor. Om din samboer får en sykehusadvokat i tale så kan han jo også ymte om at dere vil gå til media om dere ikke får korrekt informasjon om hvem som har ansvar og hva som er sykehusets rutiner. Ellers vil kanskje en telefon til Pasientombudet eller helsedirektoratet kunne besvare hvem som har ansvar for pasientens eiendeler når pasienten er i koma. Håper du får koften tilbake. Og hvis ikke, tenk på at moren din mest av alt ville ønsket at du blir frisk igjen. Anonymous poster hash: 2f615...af0 Om sjukehuset har redda livet til HI, så vil det ha lite interesse for media og helsedirektoratet at dei kan ha rota vekk kleda hennar på vegen. Kleda kan godt vere klipt opp og øydelagde for å få dei av ho i ein akuttsituasjon. (vil ikkje tru dette gjeld kofta) Det er rutiner for å erstatte klede økonomisk. Pasientar vert gjerne frakta i all hast frå akuttmottak, til feks røntgjen, til feks operasjon, til intensivavdeling. Verdisaker skal låsast inn og kvitterast for, men usikker på om dette gjeld "overlevande" klede. Ein skulle tru desse ville hamna i den namna posen saman med skoa, sidan denne er dukka opp. Veldig synd med kofta di, HI. Ynskjer deg god betring! Endret 15. mars 2016 av soleia
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2016 #11 Skrevet 15. mars 2016 Kan hende de klippet av deg klærne om det hastet å råde av deg. Alvorlig syke mennesker tar de ikke tid til å kle av. Siden du har vært i koma regner jeg med du var alvorlig syk. Det haster da å få undersøkt deg, sette veneflon og kanskje du også hadde tisset/bæsjet deg ur. Tenker nok de er klippet av og kastet. Anonymous poster hash: b1b0d...e29
<3 mine søte små<3 Skrevet 15. mars 2016 #12 Skrevet 15. mars 2016 Om ikke klærne eller bag/pose er merka er det lite som kan gjerast. Evt så kan du høre om sykehuset har en mistet/ funnet plass. Tror neppe sykehus har ansvar for dine eigendelar.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2016 #13 Skrevet 15. mars 2016 Kan hende de klippet av deg klærne om det hastet å råde av deg. Alvorlig syke mennesker tar de ikke tid til å kle av. Siden du har vært i koma regner jeg med du var alvorlig syk. Det haster da å få undersøkt deg, sette veneflon og kanskje du også hadde tisset/bæsjet deg ur. Tenker nok de er klippet av og kastet. Anonymous poster hash: b1b0d...e29 Om de er klippet og kastet bør det jo være registrert et sted? Det er ikke godt nok å si at de er forsvunnet uten at noen har ansvar for det. Anonymous poster hash: 9e101...b44
☆☆☆ Skrevet 15. mars 2016 #14 Skrevet 15. mars 2016 Får spørre som barnehagen; hadde du merka dei godt nok? Dei var vel meir opptekne av livet ditt enn kleda dine, tenker eg..
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2016 #15 Skrevet 15. mars 2016 Kan hende de klippet av deg klærne om det hastet å råde av deg. Alvorlig syke mennesker tar de ikke tid til å kle av. Siden du har vært i koma regner jeg med du var alvorlig syk. Det haster da å få undersøkt deg, sette veneflon og kanskje du også hadde tisset/bæsjet deg ur. Tenker nok de er klippet av og kastet. Anonymous poster hash: b1b0d...e29 Om de er klippet og kastet bør det jo være registrert et sted? Det er ikke godt nok å si at de er forsvunnet uten at noen har ansvar for det. Anonymous poster hash: 9e101...b44 Hvis du kom inn som alvorlig skade er det på noen traumeskjema et eget felt for "klær klippet". Anonymous poster hash: 5f596...c67
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2016 #16 Skrevet 15. mars 2016 Jeg ble lagt inn på intensiven, og der har de ikke lov til å ta i mot klærne til pasienten. Samboeren min har pratet med hele sykehuset omtrent, ingen tar ansvar, virker heller ikke som de har rutiner eller system på klærne til pasienten. Eneste som har dukket opp, er skoene, de lå oppi en pose med navnet mitt. Hadde egentlig ikke brydd meg så mye om klærne, men blandt dem, så er det en strikkekofte, det siste min mor strikket før hun døde.Takk til dere som spør, jeg har det bra etter forholdeneAnonymous poster hash: 18b29...51c Nå vet ikke jeg hva som skjedde siden du havnet på sykehus, men de ble ikke klippet opp når du kom inn da? Anonymous poster hash: bf815...7b7 Jeg var "oppegående" da jeg ble lagt inn på sykehuset, så tok av klærne mine selv. HI Anonymous poster hash: 18b29...51c
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2016 #17 Skrevet 15. mars 2016 Jeg ble lagt inn på intensiven, og der har de ikke lov til å ta i mot klærne til pasienten. Samboeren min har pratet med hele sykehuset omtrent, ingen tar ansvar, virker heller ikke som de har rutiner eller system på klærne til pasienten. Eneste som har dukket opp, er skoene, de lå oppi en pose med navnet mitt. Hadde egentlig ikke brydd meg så mye om klærne, men blandt dem, så er det en strikkekofte, det siste min mor strikket før hun døde.Takk til dere som spør, jeg har det bra etter forholdeneAnonymous poster hash: 18b29...51c Kanskje din samboer kan spørre om sykehuset har en advokat som kan svare på sykehusets ansvar? Uansett så skal de ha rutiner på hva som blir gjort med pasienters eiendeler, også når de kommer inn i koma. Så noen har ansvar! Det er også et prinsipielt spørsmål i dette, så det kan også være en sak for media (for å tvinge sykehuset til om ikke annet å skape rutiner eller sørge for at rutiner blir fulgt i fremtiden), selv om den faktiske verdien ikke er så stor så er den følelsemessige verdien av koften veldig stor.Om din samboer får en sykehusadvokat i tale så kan han jo også ymte om at dere vil gå til media om dere ikke får korrekt informasjon om hvem som har ansvar og hva som er sykehusets rutiner.Ellers vil kanskje en telefon til Pasientombudet eller helsedirektoratet kunne besvare hvem som har ansvar for pasientens eiendeler når pasienten er i koma. Håper du får koften tilbake. Og hvis ikke, tenk på at moren din mest av alt ville ønsket at du blir frisk igjen. Anonymous poster hash: 2f615...af0 Tror at helsetilsynet og pasientombudet har andre ting å gjøre enn å bry seg med enn klærne til hi. Å gå til media blir for dumt. Skjønner at det er kjipt med kofta, men hun bør fokusere på å bli frisk og glemme klærne.En jeg kjenner falt om hjemme med hjerteinfarkt. Hentet av ambulanse i hui og hast. I ettertid presterte han å saksøke ambulansepersonellet som hadde reddet livet hans for å ha laget skraper på belegningssteinene i oppkjørselen. Anonymous poster hash: 3a730...e25
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2016 #18 Skrevet 15. mars 2016 Jeg ble lagt inn på intensiven, og der har de ikke lov til å ta i mot klærne til pasienten. Samboeren min har pratet med hele sykehuset omtrent, ingen tar ansvar, virker heller ikke som de har rutiner eller system på klærne til pasienten. Eneste som har dukket opp, er skoene, de lå oppi en pose med navnet mitt. Hadde egentlig ikke brydd meg så mye om klærne, men blandt dem, så er det en strikkekofte, det siste min mor strikket før hun døde.Takk til dere som spør, jeg har det bra etter forholdeneAnonymous poster hash: 18b29...51c Nå vet ikke jeg hva som skjedde siden du havnet på sykehus, men de ble ikke klippet opp når du kom inn da? Anonymous poster hash: bf815...7b7 Jeg var "oppegående" da jeg ble lagt inn på sykehuset, så tok av klærne mine selv. HI Anonymous poster hash: 18b29...51c Ok. Da stiller det seg anderledes. De fleste sykehus har et eget skriv som sier de ikke tar ansvar for klær og verdisaker. Fikk du ikke tilbud om et eget skap? Byttet du rom i løpet av oppholdet? Det er ofte ved rombytte at klær blir borte. Veldig trist med kofta di, forstår deg godt. Forklar hvor viktig denne er for deg og spør hvor klær uten eiere blir lagt. Det er nok ikke kastet så det ligger nok på en oppsamlingsplass. Anonymous poster hash: f597d...90a
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2016 #19 Skrevet 15. mars 2016 At Helsedirektoratet skal inn i bildet fordi det har forsvunnet noen klær på et sykehus?! Herregud, det er ikke stor innsikt blant folk... Anonymous poster hash: 8c859...a51
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2016 #20 Skrevet 15. mars 2016 Jeg ble lagt inn på intensiven, og der har de ikke lov til å ta i mot klærne til pasienten. Samboeren min har pratet med hele sykehuset omtrent, ingen tar ansvar, virker heller ikke som de har rutiner eller system på klærne til pasienten. Eneste som har dukket opp, er skoene, de lå oppi en pose med navnet mitt. Hadde egentlig ikke brydd meg så mye om klærne, men blandt dem, så er det en strikkekofte, det siste min mor strikket før hun døde. Takk til dere som spør, jeg har det bra etter forholdene Anonymous poster hash: 18b29...51c Kanskje din samboer kan spørre om sykehuset har en advokat som kan svare på sykehusets ansvar? Uansett så skal de ha rutiner på hva som blir gjort med pasienters eiendeler, også når de kommer inn i koma. Så noen har ansvar! Det er også et prinsipielt spørsmål i dette, så det kan også være en sak for media (for å tvinge sykehuset til om ikke annet å skape rutiner eller sørge for at rutiner blir fulgt i fremtiden), selv om den faktiske verdien ikke er så stor så er den følelsemessige verdien av koften veldig stor. Om din samboer får en sykehusadvokat i tale så kan han jo også ymte om at dere vil gå til media om dere ikke får korrekt informasjon om hvem som har ansvar og hva som er sykehusets rutiner. Ellers vil kanskje en telefon til Pasientombudet eller helsedirektoratet kunne besvare hvem som har ansvar for pasientens eiendeler når pasienten er i koma. Håper du får koften tilbake. Og hvis ikke, tenk på at moren din mest av alt ville ønsket at du blir frisk igjen. Anonymous poster hash: 2f615...af0 Om sjukehuset har redda livet til HI, så vil det ha lite interesse for media og helsedirektoratet at dei kan ha rota vekk kleda hennar på vegen. Kleda kan godt vere klipt opp og øydelagde for å få dei av ho i ein akuttsituasjon. (vil ikkje tru dette gjeld kofta) Det er rutiner for å erstatte klede økonomisk. Pasientar vert gjerne frakta i all hast frå akuttmottak, til feks røntgjen, til feks operasjon, til intensivavdeling. Verdisaker skal låsast inn og kvitterast for, men usikker på om dette gjeld "overlevande" klede. Ein skulle tru desse ville hamna i den namna posen saman med skoa, sidan denne er dukka opp. Veldig synd med kofta di, HI. Ynskjer deg god betring! Hvis klærne hadde blitt klippet opp - noe vi nå vet de ikke ble - så burde det ha blitt journalført, og dermed kunne noen ha svart på hva som skjedde med klærne. Her er det uansett brudd på rutiner. Anonymous poster hash: 2f615...af0
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2016 #21 Skrevet 15. mars 2016 At Helsedirektoratet skal inn i bildet fordi det har forsvunnet noen klær på et sykehus?! Herregud, det er ikke stor innsikt blant folk... Anonymous poster hash: 8c859...a51 Grunnen til at man evt melder det dit er jo at det tydeligvis er en mangel på rutiner på dette sykehuset. Feil kan skje, men etter det som beskrives virker det som om det er mangel på rutine og ikke feil som er årsaken. De bør ga en rutine for trygg oppbevaring av pasienters eiendeler. Anonymous poster hash: e7c53...cd3
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2016 #22 Skrevet 15. mars 2016 Siden du var oppegående og ikke i koma når du ankom sykehuset, er det ditt ansvar å passe egne klær og lignende, eventuelt den som følger deg til sykehuset, sykehusene tar ingen ansvar ovenfor pasienters eiendeler, så sant man ikke er kommet inn bevistløs. Synd er det jo helt klart, men her kan du ikke stille sykehuset til ansvar. Anonymous poster hash: 6741c...bd8
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2016 #23 Skrevet 15. mars 2016 Siden du var oppegående og ikke i koma når du ankom sykehuset, er det ditt ansvar å passe egne klær og lignende, eventuelt den som følger deg til sykehuset, sykehusene tar ingen ansvar ovenfor pasienters eiendeler, så sant man ikke er kommet inn bevistløs. Synd er det jo helt klart, men her kan du ikke stille sykehuset til ansvar. Anonymous poster hash: 6741c...bd8 Og hvis pasienten kommer i koma etter hun ankom sykehuset så skal sykehuset ha rutiner for å flytte klærne med pasienten og sørge for at de oppbevares sikkert inntil pasienten er ved bevissthet igjen. Igjen - dette er rutinesvikt av sykehuset. Anonymous poster hash: 2f615...af0
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2016 #24 Skrevet 16. mars 2016 Sykehus tar ikke ansvar for klær på sykehus , de erstatter ikke heller om klær blir klippet opp . Det er det forsikringsselskapet som gjør . Er du ikke ved bevisst selv er det pårørende som skal passe på . Anonymous poster hash: 01031...d52
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2016 #25 Skrevet 16. mars 2016 Siden du var oppegående og ikke i koma når du ankom sykehuset, er det ditt ansvar å passe egne klær og lignende, eventuelt den som følger deg til sykehuset, sykehusene tar ingen ansvar ovenfor pasienters eiendeler, så sant man ikke er kommet inn bevistløs. Synd er det jo helt klart, men her kan du ikke stille sykehuset til ansvar. Anonymous poster hash: 6741c...bd8 Og hvis pasienten kommer i koma etter hun ankom sykehuset så skal sykehuset ha rutiner for å flytte klærne med pasienten og sørge for at de oppbevares sikkert inntil pasienten er ved bevissthet igjen. Igjen - dette er rutinesvikt av sykehuset. Anonymous poster hash: 2f615...af0 Vet du hvor mange rutiner som skal følges på ett sykehus ? Posen med klær er siste som blir prioritert eventuelt . Ingen egne pose bærere Anonymous poster hash: 01031...d52
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå