Anonym bruker Skrevet 14. mars 2016 #1 Skrevet 14. mars 2016 Noen som har opplevd førskolebarn som rett og slett blir lei barnehagen? Min 5-åring har begynt å klage over at det er kjedelig i barnehagen.. Hun sier hun vil begynne i en ny barnehage, og at det ikke er noe gøy å leke med noen der! Jeg har vært bekymret for at hun ikke har det bra, ikke har venner osv men i det siste har jeg begynt å lure på om det rett og slett er at hun er 'ferdig' med barnehagen og klar for nye utfordringer? Hvis jeg spør sier hun at hun ikke vil begynne på skolen fordi der må man sitte stille hele dagen 😄 Anonymous poster hash: 886f1...55e
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2016 #2 Skrevet 14. mars 2016 Hehe min 5-åring er litt motsatt, han vil ikke begynne på skolen fordi det er så gøy i barnehagen. Han kan godt begynne på skolen hvis han får fortsette i barnehagen samtidig, men kan ikke helt svare på hvordan han skal få tid til begge deler. Heldigvis fylte han 5 i år og har et helt år igjen til å leke. Men det kan vel godt være noe i det du sier ja. Enten det enn at det er en dårlig (kjedelig) barnehage? Men det er vel ingen vits i å tenke på det nå som hun snart er ferdig. Anonymous poster hash: 3a522...46e
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2016 #3 Skrevet 14. mars 2016 Min 5åring sier og det samme.. Er visst flere av førskolebarna som sier dette, og nå har barnehagen begynt med mer førskole (før var det en gang i uka, nå er det 1-2 ganger) og de tar vekk førskolebarna, og har de med på egne turer osv.. I tillegg har de begynt med mer skoleting. Egentlig skulle de ikke ha skoleting (matte, skrive osv) på førskolen, for de skulle heller lære å sitte stille, rekke opp hånden osv.. Ble kjapt miniskole istede.. Tror det hjalp litt. Anonymous poster hash: e0da1...94b
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2016 #4 Skrevet 14. mars 2016 Jepp, siste året i bgh var dritkjedelig for min eldste. Bhg maktet ikke å finne på ting som utfordret han. Da jeg tok det opp med de fikk jeg følgende beskjed - det er helt normalt at noen barn kjeder seg siste året i bhg. Javel, men hva med å gjøre noe med det da? Det kan vel ikke være så utrolig vanskelig. Anonymous poster hash: eb01f...7f0
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2016 #5 Skrevet 14. mars 2016 Jepp, siste året i bgh var dritkjedelig for min eldste. Bhg maktet ikke å finne på ting som utfordret han. Da jeg tok det opp med de fikk jeg følgende beskjed - det er helt normalt at noen barn kjeder seg siste året i bhg. Javel, men hva med å gjøre noe med det da? Det kan vel ikke være så utrolig vanskelig. Anonymous poster hash: eb01f...7f0 Er det ikke litt rart egentlig? Jeg gikk i barnehagen til jeg var 7,5, og jeg kan ikke huske at jeg noen gang kjedet meg der. Og vi hadde stort sett bare frilek... Anonymous poster hash: 3a522...46e
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2016 #6 Skrevet 14. mars 2016 Dette er faktisk helt normalt, og litt av den vanlige utviklingen... De har liksom "brukt" opp barnehagen, og skal/vil gjerne være store. Dette betyr at de er klare for nettopp det skolen blir; nye utfordringer. Hvert år, hvert kull har vi et par som syns ting er "kjedelig" osv... Heldigvis er det siste året i barnehagen, og spesielt det siste halvåret, en tid hvor det skjer litt ekstra. Skolegruppe, forestilling, overnatting, skiskole osv. Anonymous poster hash: 5bc0c...b74
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2016 #7 Skrevet 14. mars 2016 Jepp, siste året i bgh var dritkjedelig for min eldste. Bhg maktet ikke å finne på ting som utfordret han. Da jeg tok det opp med de fikk jeg følgende beskjed - det er helt normalt at noen barn kjeder seg siste året i bhg. Javel, men hva med å gjøre noe med det da? Det kan vel ikke være så utrolig vanskelig. Anonymous poster hash: eb01f...7f0 Er det ikke litt rart egentlig? Jeg gikk i barnehagen til jeg var 7,5, og jeg kan ikke huske at jeg noen gang kjedet meg der. Og vi hadde stort sett bare frilek... Anonymous poster hash: 3a522...46e Er vel ofte de voksne som fyrer opp under dette... Fantastisk å ha barn som er så "flinke" at de kjeder seg i barnehagen, og helst burde begynt på skolen et par år for tidlig.... Mine har vært klare for skolestart, men å si at de kjedet seg i barnehagen blir for dumt. De kjedet seg derimot når barnehagen hadde "skoleopplegg". Det ble for lite utfordrende. Men, alt det andre "skolestarterene" fikk være med på - var tipp topp:) Anonymous poster hash: 5c187...e76
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå