Gå til innhold

Både medisinsk og kirurgisk abort.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har opplevd det?

Pga ingen hjerteaktivitet måttw jeg ta abort. Alt forsvant ikke ved medisinsk så må ta kirurgisk også....

Hvordan var det? Og noen som har opplevd at det har kommet fra seg selv og dermed hopper over kirurgisk?

Anonymous poster hash: e3ea6...c83

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Fikk først piller på sykehuset som skulle støte ut fosteret. En del kom ut, men ikke alt. Jeg fikk styrtblødning og besvimte etter hvert, og ble tatt rett inn på operasjonssalen. Jeg var i uke 17 da (fosteret hadde vært dødt siden uke 13), så det var jo ganske mye som skulle ut.

Anonymous poster hash: a0b6c...e4e

Skrevet

Ja. Fikk først piller på sykehuset som skulle støte ut fosteret. En del kom ut, men ikke alt. Jeg fikk styrtblødning og besvimte etter hvert, og ble tatt rett inn på operasjonssalen. Jeg var i uke 17 da (fosteret hadde vært dødt siden uke 13), så det var jo ganske mye som skulle ut.

Så sprøtt, fullstendig replika av min historie! (Dvs, fosteret var 14 uker). Kan jeg spørre hvordan ukene etterpå var? Det er over 4 uker siden min fødsel, og det kommer fortsatt friskt blod noen dager, men ellers er det bare heslig utflod (beklager). Ikke vondt, og ingen feber, så tror ikke det er infeksjon, men friskt er det ikke. Opplevde du noe liknende?

Anonymous poster hash: fa3c8...c03

Skrevet

Oppdaget ma i uke 10, fosteret hadde vært dødt siden uke 6. Fikk cytotec, blødde noe, men jeg hadde følelsen av at det ikke virket som det burde. Kontroll med ul etter vel en uke, viste ikke fosteranlegg, men likevel mye som ikke hadde kommet ut. Fikk da utskrapning. Det var en helt fin opplevelse. Alle tok så godt vare på meg og jeg hadde ingen smerter. Jeg hadde sterk mistanke om ma, og følte meg mentalt ganske ferdig med det svangerskapet da det ble foretatt utskrapning. Var egentlig godt å kunne sette punktum.

Anonymous poster hash: 6f6ec...873

Skrevet

Nei, altså det var ma og det skulle foregå medisinsk. Men etter to døgn med intense smerter, måtte jeg inn igjen.

Fælt å måtte kle av seg mens man fossblør, bli undersøkt ned innvendig ul mens man fossblør, og så bli fortalt at det er rester igjen i livmora som han bare skal pirke ut mens jeg ligger der... 'det kan bli ubehagelig' sier han. Sykepleieren som står ved min side tar tak i handa mi og klemmer hardt, akkurat som om hun forventer et smertehelvete på mine vegne.

Heldigvis kjente jeg veldig lite der han pirket og lirket og skrapte... blodet fosset, det er alt jeg husker. Og plutselig var smertene borte...

Så på en måte føler jeg at jeg hadde begge deler. Var for ung og uvitende til å reagere på måten dette foregikk på.

Anonymous poster hash: 4d846...291

Skrevet

Nei, altså det var ma og det skulle foregå medisinsk. Men etter to døgn med intense smerter, måtte jeg inn igjen.

Fælt å måtte kle av seg mens man fossblør, bli undersøkt ned innvendig ul mens man fossblør, og så bli fortalt at det er rester igjen i livmora som han bare skal pirke ut mens jeg ligger der... 'det kan bli ubehagelig' sier han. Sykepleieren som står ved min side tar tak i handa mi og klemmer hardt, akkurat som om hun forventer et smertehelvete på mine vegne.

Heldigvis kjente jeg veldig lite der han pirket og lirket og skrapte... blodet fosset, det er alt jeg husker. Og plutselig var smertene borte...

Så på en måte føler jeg at jeg hadde begge deler. Var for ung og uvitende til å reagere på måten dette foregikk på.

Anonymous poster hash: 4d846...291

Det er slik det foregår nå og. Én time etter fødsel hadde morkaken fortsatt ikke kommet, og jeg fossblødde. Kjente at jeg kom til å besvime, så sa at nå måtte de gjøre noe. Fikk drypp og ble trillet inn på et undersøkelsesrom, mens det fosset blod overalt. Han forsøkte å grave ut morkaken, kjentes ut som om noen rørte i et skrubbsår med gaffel. Fikk allikevel ikke ut alt, så måtte skarpes ut på nytt neste dag, da heldigvis i narkose.

Skrevet

Så sprøtt, fullstendig replika av min historie! (Dvs, fosteret var 14 uker). Kan jeg spørre hvordan ukene etterpå var? Det er over 4 uker siden min fødsel, og det kommer fortsatt friskt blod noen dager, men ellers er det bare heslig utflod (beklager). Ikke vondt, og ingen feber, så tror ikke det er infeksjon, men friskt er det ikke. Opplevde du noe liknende?

Anonymous poster hash: fa3c8...c03

Nei, blødde vel en ukes tid, etter det var det ingenting. Fikkmensen etter 6 uker. Tiden etterpå var veldig tung psykisk, var sykemeldt en mnd. Fysisk var jeg ganske redusert siden jeg hadde mistet så mye blod.

Skrevet

Jeg fødte et dødt foster hjemme i uke 17, og da morkaken fortsatt satt fast inni meg måtte jeg hasteopereres etterpå for å få ut alt. Ble hentet med ambulanse, kjørt på sykehuset, lagt i narkose og operert. Det er viktig at alt kommer ut hvis ikke kan man få infeksjoner.

Anonymous poster hash: 52ea3...154

Skrevet

Noen som har opplevd det?

Pga ingen hjerteaktivitet måttw jeg ta abort. Alt forsvant ikke ved medisinsk så må ta kirurgisk også....

Hvordan var det? Og noen som har opplevd at det har kommet fra seg selv og dermed hopper over kirurgisk?

Fikk pillen som avslutter liv/utvikling, satte in vaginalene, smerter fra en annen planet, minimalt med blødning i 3 dager, inn til sykehuset, hvor de konstaterte at kroppen ikke ga slipp, så måtte inn for utskrapning, ble lagt i narkose når jeg var kommet inn på operasjonsrommet, ble spent fast først, narkose, utskrapning, fikk satt inn spiral med det samme, så jeg skulle slippe det senere (heldigvis valgte jeg å ta den med tilfelle) små blødde i 5 timer, så var det over, smertene var borte fra ca 30 min etter utskrapning.

Anonymous poster hash: 2a9a9...8d3

Skrevet

Nå er det unnagjort. Takk for beskrivelser. Gikk veldig greit for min del :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...