Anonym bruker Skrevet 14. mars 2016 #1 Skrevet 14. mars 2016 Syntes det er så rart at i følge mange er kristendommen noe farlig omtrent og barna skal ikke vite noe som helst. Men islam og muslimer de må vi verne. De må få holde på sin tro og tradisjoner og vi må lære mye om de. Kristendommen derimot er fy fy fy Anonymous poster hash: 89ba5...351
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2016 #2 Skrevet 14. mars 2016 Kunnskap er ikke tungt å bære, og med kunnskap økes som regel også forståelsen. Anonymous poster hash: 634a7...4f0
☆☆☆ Skrevet 14. mars 2016 #3 Skrevet 14. mars 2016 (endret) Synes det er så rart at folk ikkje skjønar meiningsinnhaldet i tekstar. Det å vere mot forkynning i skulen er ikkje det samme som å vere imot religion. Langt mindre å vere imot ein spesifikk religion. Dette er eit tema som har vore debattert her på DIB i dag. Vidare er det mange som forfektar på diverse fora at religion er idioti, då er det snakk om alle religionar. I den grad nokon argumenterar for at ein spesifikk religion er farlig og andre er ufarlige må det vel vere Hege Storhaugs kampanje mot islam. Har du eksempel på det motsatte må du gjerne komme med dei. Endret 14. mars 2016 av ★..
Gjest 5 andre Skrevet 14. mars 2016 #4 Skrevet 14. mars 2016 (endret) Syntes det er så rart at i følge mange er kristendommen noe farlig omtrent og barna skal ikke vite noe som helst. Men islam og muslimer de må vi verne. De må få holde på sin tro og tradisjoner og vi må lære mye om de. Kristendommen derimot er fy fy fy Anonymous poster hash: 89ba5...351 Ateister er gjerne i mot alt av religion, og mange av dem vil skåne barna (og seg selv) for alle religiøse doktriner. Hvor mange gir egentlig islam tommel opp og samtidig mener kristendom er styggedommen selv? Jeg er ateist, men mener at kunnskap skaper toleranse. Derfor ønsker jeg at mine barn skal lære om alle religioner. Jeg vil ikke at de skal bli negative og mistenksomme hver gang religion kommer på banen. Kunnskapsløshet har avlet mye unødvendig frykt og sinne. Jeg synes det blir feil å utpeke islam som den 11. landeplage, selv om alle Abrahamistiske religioner har mange problematiske sider. For meg som ateist er det uforståelig at gud(er) og religion blir tillagt så mye makt, men det er viktig å holde tungen rett i munnen, slik at man klarer å skille på hva som er religion og hva som er politikk og makt. Endret 14. mars 2016 av 5 andre
❤lille stjerne❤ Skrevet 14. mars 2016 #5 Skrevet 14. mars 2016 Jeg er ikke religiøs, men jeg synes det er helt ok at barna mine lærer om ulike religioner og deltar på ting i regi av kirken eller andre religioner. Vi går f.eks på kirkens babysang, eldste har flere muslimske venner og synes det er bare spennende og positivt å lære.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå