Anonym bruker Skrevet 14. mars 2016 #1 Skrevet 14. mars 2016 Var til samtale med kirurg på sykehuset i dag, hadde fjerning av slimhinner i livmor for noen mnd siden. Inngrepet var vellykket, og jeg har nesten ikke noen blødninger, tok ultralyd i dag og det så veldig fint ut, men jeg har så store smerter. Ble nå bestemt at livmoren skal fjernes. Dette skal gjøres ved kikkehull og jeg får selv bestemme om livmorhalsen skal bort eller stå igjen. Jeg er redd for narkosen og tiden etter operasjonen. Hadde kikkehull for noe helt annet for en del år siden, og de smertene i skuldrene etterpå var irriterende. Blir jeg liggende på sykehuset etter operasjonen? Hva er best? Fjerne livmorhalsen også, eller bare livmor? Hvordan bli sexlivet etterpå? Jeg følte ikke jeg fikk svar på nok av kirurgen, og får ikke skriv før jeg får opetasjonstimen...så da spør jeg her, også er det litt alright å høre personlige erfaringer Anonymous poster hash: 2ab3c...96c
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2016 #2 Skrevet 14. mars 2016 dette vil ikke gi noen innvirkning på sexlivet ditt. men kan påvirke hormon balansen din, mulig du må ta hormon tilskudd for ikke å komme i overgangsalderen om du fjerner alt, smerter? ja litt smerter vil det bli, men du er nøye overvåket på sykehuset og slipper ikke hjem før du er godt nok smertelindret. så dette skal du ha helt med ro, du har jo hatt narkose tidligere så du vet jo hva som skjer. en skulder er mer utsatt for smerter enn en livmor, du har mye bevegelse i armen og dette leddet, og må da tenke på bevegelse samtidig. be om en oppfølgingstime emd kirurg/sykepleier evt ta det med fastlege. så får du svar på ALT du lurer på Anonymous poster hash: 32125...8cc
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2016 #3 Skrevet 14. mars 2016 Regner med eggstokkene skal stå så du ikke kommer i overgangsalderen? Om du lar livmortappen stå igjen må du fortsette å ta celleprøve hvert tredje år, fjerner du den slipper du det. Anonymous poster hash: 92804...42c
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2016 #4 Skrevet 14. mars 2016 Takk for svar Eggstokker skal få stå, jeg er bare 26 år, og uten sykdom i de, så de lar vi være Har ikke flere samtaler nå før operasjonsdagen, det skulle visst gå fort til jeg fikk time. Fastlegen min er ikke ekspert på slike ting, har snakket med ham og han hjalp meg så godt han kunne, men det er mer slike ting jeg kan Google meg til. Anonymous poster hash: 2ab3c...96c
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2016 #5 Skrevet 14. mars 2016 Takk for svar Eggstokker skal få stå, jeg er bare 26 år, og uten sykdom i de, så de lar vi være Har ikke flere samtaler nå før operasjonsdagen, det skulle visst gå fort til jeg fikk time. Fastlegen min er ikke ekspert på slike ting, har snakket med ham og han hjalp meg så godt han kunne, men det er mer slike ting jeg kan Google meg til. Anonymous poster hash: 2ab3c...96c
SuperFries Skrevet 14. mars 2016 #6 Skrevet 14. mars 2016 Regner med at du smertene i skulderen som du snakker om, er luftsmerter? De er plagsomme der og da, men verken farlige eller langvarige. Kan ellers ikke gi den noen råd, dog vil jeg tro at du lett overlever smertene.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2016 #7 Skrevet 14. mars 2016 Takk for svar Ja, er smertene i skuldrene! Jeg vet jeg overlever, har jo gjort det en gang før, men jeg syns det er helt grusomt! Har født uten smertelindring og ja, det var vondt, men heller det en gang til, det er i hvertfall en "konstruktiv" smerte Jeg er også redd for å bli veldig redusert etter operasjonen. Sist spøy jeg i tre dager, det var riktig nok en litt større operasjon hvor jeg lå i narkose i seks timer, men jeg er fortsatt redd for det.. Føler meg skikkelig pingle her! Jeg har vært igjennom mye smerte, men operasjoner syns jeg er skummelt, man har liksom null kontroll. Anonymous poster hash: 2ab3c...96c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå