Anonym bruker Skrevet 14. mars 2016 #1 Skrevet 14. mars 2016 Er gravid i uke 11. Og har fått tak på en doppler. Tenkte jeg skulle prøve bare for å se om jeg fant hjerteslag selv. ( vet alt er bra fordi vi blir tett oppfulgt med UL ). Fortalte vennina mi at jeg hadde 0 problem med å finne, og det er sant. Finner hjerteslagene etter 30 sekund. Vet sånn høvelig hvor lillen ligger. Men hun kommer hele tiden med at når hu var gravid, ja da fant hu ikke før uke 22, hu tok feil og det er nok min egen puls jeg hører osv. Flere ganger har hu sagt dette om jeg i det hele tatt våger å nevne. Jeg VET med 100 % sikkerhet at det er hjertet på lille jeg hører. Klarer fint å høre forskjell på min egen, morkaka og hjertelyd. Men synes det er så trist at hun skal holde på slik. Man blir jo veldig lei seg. Og usikker etter hvert, selv om man egentlig var sikker. Noe jeg kan si til henne ? Eller er jeg bare veldig hårsår ? Anonymous poster hash: 6b28e...bfc
Mamma til 2 søte Skrevet 14. mars 2016 #2 Skrevet 14. mars 2016 Du er kanskje litt hårsår. Det er en grunn til at leger ikke sjekker før langt uti svangerskapet, for det kan nemlig være vanskelig å finne så tidlig. Det er jo ikke noe å bry seg om ☺ Du er jo sikker i din sak. Hun kan jo ev få høre selv 😊
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2016 #3 Skrevet 14. mars 2016 Du er kanskje litt hårsår. Det er en grunn til at leger ikke sjekker før langt uti svangerskapet, for det kan nemlig være vanskelig å finne så tidlig. Det er jo ikke noe å bry seg om ☺ Du er jo sikker i din sak. Hun kan jo ev få høre selv 😊 Mulig jeg er det. Er bare så trist når jeg forklarer at jeg er 100 % sikker. 0 tvil. At hun på en måte prøver å jekke meg ned, eller overbevise meg om at det nok er meg selv jeg hører . Hvorfor ikke bare glede seg med meg? Vi er alle forskjellige i graviditeten. Og noen er det lett å finne på. Andre veldig vanskelig. Men men, ble bare litt trist. Ikke noe større sak sånn sett . Anonymous poster hash: 6b28e...bfc
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2016 #4 Skrevet 14. mars 2016 Ikke gidd å dele noe mer ang dette med henne enda da - vent til du får støtte i forskningen om at nå kan man høre babyens hjerteslag. Koster vel ingenting å tie - du får ikke omvendt henne likevel og dumt å bli usams over noe sånt Anonymous poster hash: fda94...002
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2016 #5 Skrevet 14. mars 2016 Ikke gidd å dele noe mer ang dette med henne enda da - vent til du får støtte i forskningen om at nå kan man høre babyens hjerteslag. Koster vel ingenting å tie - du får ikke omvendt henne likevel og dumt å bli usams over noe sånt Anonymous poster hash: fda94...002 Støtte i forsking har jeg jo. Noen finner og andre ikke. Man kan finne så tidlig som fra uke 9. Men du har rett, jeg er nok bare hårsår og får bare la være å bry meg så hardt. Anonymous poster hash: 6b28e...bfc
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2016 #6 Skrevet 14. mars 2016 nå er det jo slik at jordmødre ikke vil lete etter slik før ganske langt ut i svangerskapet, så jeg holder en knapp på venninnen din, hvordan kan du med 100vite at det ikek er din egen puls så tidlig? de høres jo helt like ut bla. jeg sier som jordmor sa: spiller ingen rolle hva man hører om man kan bli beroliget av det nevnte også for henne at flere sier dem hører fra uke 8 og 9, og hun kunne da fortelle at de mest sannsynlig hørte sin egen puls. og at babyen er 1-2cm på dette tidspunktet og at hjertet ikke vil slå hardt nok til at det kunne fanges opp på en slik dopler ola og kari normann fikk kjøpt. Anonymous poster hash: 4f8f6...a62
Mamma til 2 søte Skrevet 14. mars 2016 #7 Skrevet 14. mars 2016 Du er kanskje litt hårsår. Det er en grunn til at leger ikke sjekker før langt uti svangerskapet, for det kan nemlig være vanskelig å finne så tidlig. Det er jo ikke noe å bry seg om ☺ Du er jo sikker i din sak. Hun kan jo ev få høre selv 😊Mulig jeg er det. Er bare så trist når jeg forklarer at jeg er 100 % sikker. 0 tvil. At hun på en måte prøver å jekke meg ned, eller overbevise meg om at det nok er meg selv jeg hører . Hvorfor ikke bare glede seg med meg? Vi er alle forskjellige i graviditeten. Og noen er det lett å finne på. Andre veldig vanskelig. Men men, ble bare litt trist. Ikke noe større sak sånn sett . Anonymous poster hash: 6b28e...bfc Kanskje hun er litt snurt for at hun ikke hørte så tidlig selv ☺
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2016 #8 Skrevet 14. mars 2016 Du er kanskje litt hårsår. Det er en grunn til at leger ikke sjekker før langt uti svangerskapet, for det kan nemlig være vanskelig å finne så tidlig. Det er jo ikke noe å bry seg om ☺ Du er jo sikker i din sak. Hun kan jo ev få høre selv 😊Mulig jeg er det. Er bare så trist når jeg forklarer at jeg er 100 % sikker. 0 tvil. At hun på en måte prøver å jekke meg ned, eller overbevise meg om at det nok er meg selv jeg hører . Hvorfor ikke bare glede seg med meg? Vi er alle forskjellige i graviditeten. Og noen er det lett å finne på. Andre veldig vanskelig. Men men, ble bare litt trist. Ikke noe større sak sånn sett . Anonymous poster hash: 6b28e...bfc Noen mennesker skal alltid viske ut andres glede. Det er fordi de er misunnelige, små individer... Anonymous poster hash: 08f22...d98
BareEnTil Skrevet 14. mars 2016 #9 Skrevet 14. mars 2016 nå er det jo slik at jordmødre ikke vil lete etter slik før ganske langt ut i svangerskapet, så jeg holder en knapp på venninnen din, hvordan kan du med 100vite at det ikek er din egen puls så tidlig? de høres jo helt like ut bla. jeg sier som jordmor sa: spiller ingen rolle hva man hører om man kan bli beroliget av det nevnte også for henne at flere sier dem hører fra uke 8 og 9, og hun kunne da fortelle at de mest sannsynlig hørte sin egen puls. og at babyen er 1-2cm på dette tidspunktet og at hjertet ikke vil slå hardt nok til at det kunne fanges opp på en slik dopler ola og kari normann fikk kjøpt. Anonymous poster hash: 4f8f6...a62 En hører forskjell fordi babyens hjerteslag ligger rundt 130-160 slag i minuttet, noko våre hjerteslag ikkje gjer dersom en sitter i ro. Noe en forøvring må gjere om en lekter etter hjerteslag. Mest vanlig å høre etter 13, men nokon hører før og nokon etter. Hørte mini sine i veke 13.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2016 #10 Skrevet 14. mars 2016 nå er det jo slik at jordmødre ikke vil lete etter slik før ganske langt ut i svangerskapet, så jeg holder en knapp på venninnen din, hvordan kan du med 100vite at det ikek er din egen puls så tidlig? de høres jo helt like ut bla. jeg sier som jordmor sa: spiller ingen rolle hva man hører om man kan bli beroliget av det nevnte også for henne at flere sier dem hører fra uke 8 og 9, og hun kunne da fortelle at de mest sannsynlig hørte sin egen puls. og at babyen er 1-2cm på dette tidspunktet og at hjertet ikke vil slå hardt nok til at det kunne fanges opp på en slik dopler ola og kari normann fikk kjøpt. Anonymous poster hash: 4f8f6...a62 Her tar du faktisk feil. Fordi man kan høre i uke 9 og oppover. Men ja det er veldig vanskelig innimellom. Og noen ganger ikke. I USA hører de etter fra uke 10 alltid. Her vil man ikke nettop fordi det er vanskelig, og man vil ikke skremme mamman om man ikke skulle finne. Babyens hjerteslag og min puls er forøvrig ikke den samme i det hele tatt. Dens er mellom 140-170 slag pr minutt og min er omtrent halvparten av det. Babyens er også en helt annen type lyd, nettop pga farten. Jeg vet med 100 % sikkerhet at det er babyen , fordi jeg har brukt timesvis på å studere hjertelyder på folk, dyr, fostre osv. Hele poenget er jo som sagt, at det råder ingen tvil i det hele tatt om at det er baby jeg hører. Så derfor lurte jeg på hvorfor det var så viktig for henne å overbevise meg om annet. Og det samme kan man jo lure på når det kommer til deg da... Anonymous poster hash: 6b28e...bfc
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2016 #11 Skrevet 14. mars 2016 nå er det jo slik at jordmødre ikke vil lete etter slik før ganske langt ut i svangerskapet, så jeg holder en knapp på venninnen din, hvordan kan du med 100vite at det ikek er din egen puls så tidlig? de høres jo helt like ut bla. jeg sier som jordmor sa: spiller ingen rolle hva man hører om man kan bli beroliget av det nevnte også for henne at flere sier dem hører fra uke 8 og 9, og hun kunne da fortelle at de mest sannsynlig hørte sin egen puls. og at babyen er 1-2cm på dette tidspunktet og at hjertet ikke vil slå hardt nok til at det kunne fanges opp på en slik dopler ola og kari normann fikk kjøpt. Anonymous poster hash: 4f8f6...a62 Fosteret er forøvrig også fra uke 10-10+6 mellom 3.3-4.1 cm en plass. Ikke 1-2 cm. Anonymous poster hash: 6b28e...bfc
Nullstress;) Skrevet 14. mars 2016 #12 Skrevet 14. mars 2016 Noen mennesker er bare best i alt! Gled deg over at du hørte hjertet. Blås i hva hun sier 😉 Gratulerer med lille i magen 😄
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2016 #13 Skrevet 14. mars 2016 Noen mennesker er bare best i alt! Gled deg over at du hørte hjertet. Blås i hva hun sier 😉 Gratulerer med lille i magen 😄 Takk skal du ha <3. Er helt fantastisk bortreist i glede. Ble bare litt trist av dette. Men skygger ikke over gleden av den grunn Anonymous poster hash: 6b28e...bfc
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2016 #14 Skrevet 14. mars 2016 Og prisen for verdens største i-landsproblem går til deg. Anonymous poster hash: d3159...534
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2016 #15 Skrevet 14. mars 2016 Og prisen for verdens største i-landsproblem går til deg. Anonymous poster hash: d3159...534 Søtt så koselig med de som bare må si stygge ting til andre for å føle seg bedre med seg selv. Tror du virkelig at det kan påvirke meg i noen grad ? Synes synd på deg, som har det så fælt med deg selv. Anonymous poster hash: 6b28e...bfc
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2016 #16 Skrevet 14. mars 2016 Og prisen for verdens største i-landsproblem går til deg. Anonymous poster hash: d3159...534 Søtt så koselig med de som bare må si stygge ting til andre for å føle seg bedre med seg selv. Tror du virkelig at det kan påvirke meg i noen grad ? Synes synd på deg, som har det så fælt med deg selv. Anonymous poster hash: 6b28e...bfc Har det veldig bra, takk og lov Anonymous poster hash: d3159...534
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2016 #17 Skrevet 14. mars 2016 Ikke bry deg! Noen mennesker er sånn, de "tillater" ikke andres glede, framgang, suksess osv. Gi blaffen. Men du kan også gjøre noe selv; du trenger ikke nevne dette "hele tida". I tillegg er du litt hårsår her, og sikkert ganske proppfull av hormoner. Anonymous poster hash: ea4a1...518
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2016 #18 Skrevet 14. mars 2016 Ikke bry deg! Noen mennesker er sånn, de "tillater" ikke andres glede, framgang, suksess osv. Gi blaffen. Men du kan også gjøre noe selv; du trenger ikke nevne dette "hele tida". I tillegg er du litt hårsår her, og sikkert ganske proppfull av hormoner. Anonymous poster hash: ea4a1...518 Nevnt det hele 2 ganger. Orka ikke flere. Ble bare dumt. Er vel sikkert hårsår som jeg sa selv. Men nevne det hele tiden har jeg ikke gjort da. Hormonene er faktisk blitt bedre nå, takk gud. Var meget tøft en vending her :/ Anonymous poster hash: 6b28e...bfc
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2016 #19 Skrevet 14. mars 2016 Og prisen for verdens største i-landsproblem går til deg. Anonymous poster hash: d3159...534 Søtt så koselig med de som bare må si stygge ting til andre for å føle seg bedre med seg selv. Tror du virkelig at det kan påvirke meg i noen grad ? Synes synd på deg, som har det så fælt med deg selv. Anonymous poster hash: 6b28e...bfc Har det veldig bra, takk og lov Anonymous poster hash: d3159...534 Er ikke så sikker på det jeg altså. Men de fleste er i fornektelse før de innser at de sliter da. Helt vanlig Anonymous poster hash: 6b28e...bfc
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2016 #20 Skrevet 14. mars 2016 Dette er det jo kjempeenkelt å løse. La henne høre mens hun tar pulsen på deg. Stemmer de ikke overens er det fosterets puls dere hører. Anonymous poster hash: 226aa...73b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå