Gå til innhold

Hormonspiral eller kobberspiral?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tåler dårlig p.piller som inneholder østrogen. Hvordan er det med hormonspiral? Er det bedre å velge kobberspiral istedet?

Hvor lang tid tar det å sette inn en spiral? Er det vondt?

Anonymous poster hash: 81214...107

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har akkurat satt inn hormonspiral, og det er gull! Småblødde litt i noen uker, så har det gitt seg.

Det tok ikke lang tid å sette inn, omtrent som en vanlig gynekologisk undersøkelse, kanskje? Og det var bare litt ubehagelig, ikke direkte vondt. Ingenting å grue seg for ihvertfall.

Anonymous poster hash: f6e26...d21
Skrevet

Har hatt kobberspiral, og trodde jeg oppriktig skulle blø i hjel. Hadde den i litt over 1 år, for å se om blødningene roet seg. Jeg blør vanligvis veldig lite. Med spiralen blødde jeg igjennom nattbind på 30 min.

Jeg syntes ikke det var vondt og sette den inn, men lå resten av dagen i fosterstilling med store smerter.

Anonymous poster hash: 90903...807
Skrevet

Legen min anbefaler ikke kobber spiral pga fare for svangerskap utenfor livmor

Anbefaler hormon spiral

Anonymous poster hash: 17eb7...4bd

Skrevet

Jeg hadde forøvrig litt vondt i magen etter innsetting, men ikke verre enn litt mens-smerter. Og jeg tok en paracet omtrent en halvtime før jeg gikk inn til legen, mulig det gjorde utslaget, jeg vet ikke.

Anonymous poster hash: f6e26...d21
Skrevet

Har hatt kobberspiral i 10 år, byttet 1 gang.

Fungerer kjempefint på meg!

Ingen smerter å sette inn, ingen problemer etterpå og ingen hormoner👌🏼

Skrevet

Har satt inn hormonspiral i dag, grudde meg masse til å sette inn,men gynekologen hadde satt den inn uten at jeg merket det omtrent. Så da jeg spurte om hun hadde satt den inn så var det alt gjort, samt celleprøven var unnagjort også 😄. Så nå småblør jeg litt,men ingen smerter eller annet ubehag.

Anonymous poster hash: 21518...26c

Skrevet

Satte inn kobberspiral etter første svangerskap. Har slltid hatt veldig sparsomme blødninger, så trodde det ikke var noe problem at jeg blødde litt mer. Men da tok jeg feil ja. Haha. Og hadde menssmerter fra en annen verden. Hele syklusen rundt. Orket tilslutt ikke mer.

Etter andre svangerskapet satte jeg inn hormonspiral og det fungerer utrolig bra.

Ikke noe menst og ikke noe menssmerter :)

Anonymous poster hash: 426f2...d74

Skrevet

Satt inn hormonspiral 20 august... Blør enda hver jævla dag.. Ellers ingen plager. Tåler ikke p-piller så prøve å holde ut blødningene men friste mest å ta deg ut😁

Anonymous poster hash: e4805...31b

Skrevet

Jeg var veldig fornøyd med kobberspiral, vil sette inn ny når vi er ferdige med barn.

Anonymous poster hash: c29ab...4fc

Skrevet

Satt inn hormonspiral 20 august... Blør enda hver jævla dag.. Ellers ingen plager. Tåler ikke p-piller så prøve å holde ut blødningene men friste mest å ta deg ut

har det blitt noe mindre blødning? jeg blødde lenge med hormonspiralen, men dette stoppet etter hvert opp.. jeg startet med å blø hver dag, til noen ganger i mnd til ingenting. Jeg har nå hatt spiralen i 6 år, byttet den en gang helt uten problemer :) Heeerlig å aldri ha mensen lenger :D

kommer nok til å ha den så lenge jeg menstruerer :P

Anonymous poster hash: 517b5...5be

Skrevet

Jeg satte inn hormonspiral etter fødsel for mange år siden. Blødde ca 6 uker, så forsvant mensen helt. Himmelsk! Men, et stort MEN! Jeg ble jo fullstendig sprø av hormonene! Virkelig! Jeg var mensfri, men i evig slem og ekkel PMS :( Etter ett år med humørsvingninger og opp 15kg måtte jeg ta den ut.

Satte inn kobberspiral for 1.5 år siden, gledens dag, ikke merket noe på humøret (selvfølgelig) men også her et stort MEN, jeg har blødd HVER dag i 1.5 år, småblør hele tiden, bortsett fra når jeg har mensen, som nå er 14 dager i stedet for syv, for da fosser det blod ut av meg. Skrekkens år! Og nå skal den ut!

Anonymous poster hash: 1d8e4...41b

Skrevet

Satt inn hormonspiral 20 august... Blør enda hver jævla dag.. Ellers ingen plager. Tåler ikke p-piller så prøve å holde ut blødningene men friste mest å ta deg ut

har det blitt noe mindre blødning? jeg blødde lenge med hormonspiralen, men dette stoppet etter hvert opp.. jeg startet med å blø hver dag, til noen ganger i mnd til ingenting. Jeg har nå hatt spiralen i 6 år, byttet den en gang helt uten problemer :) Heeerlig å aldri ha mensen lenger :D

kommer nok til å ha den så lenge jeg menstruerer :P

Anonymous poster hash: 517b5...5be

Blør ikke mye så jeg holder ut.. Man føler seg så skitten med disse småblødningene. Satse på det går over og blir som du har det👍

Skrevet

Jeg har hormonspiral. Har mensen til normal tid, men veldig redusert.

Men - jeg har fått cystisk akne (dype kviser), lagt på meg mye og har NULL sexlyst :(

Anonymous poster hash: 57428...fe7

Skrevet

Har kobberspiral, ingen problemer :) Litt større blødning enkelte dager i menstruasjonen, men det får jeg medisiner for. Kanskje litt mer smerter rundt menstruasjonen og, men smertestillende, varmepute, massasje og mosjon hjelper bra.

Ikke særlig vondt å sette inn heller, men hadde tatt 1 g paracet og 600 mg Ibux på forhånd ;)

Anonymous poster hash: 2aea2...fbc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...