Gå til innhold

Hvordan sminker man seg "lite men effektivt?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja. jeg er vanligvis veldig rask med sminken:

Først dagkrem

Så et lite lag med foundation som glir inn sammen med dagkremen

Så en raskt brush med solpudder for å se litt friskere ut.

Så litt ganske lys men ikke skimrende øyenskygge på hele lyelokket, pluss litt mørkere uti sidene der det skal gi effekt.

Så litt eyeliner bare på øvre lokk, helt inntil kanten (kan av og til legge litt farge i brynene også for å få dem litt mer markerte)

Så evt. litt mascara på øvre bryn - det dropper jeg av og til.

Tror ikke dette ar mer enn 5 minutter.

Anonymous poster hash: f04d9...cc6
Skrevet

Først dagkrem

Så litt ganske lys men ikke skimrende øyenskygge på hele lyelokket, pluss litt mørkere uti sidene der det skal gi effekt.

Så litt eyeliner bare på øvre lokk, helt inntil kanten (kan av og til legge litt farge i brynene også for å få dem litt mer markerte)

Mulig det går raskt, men lite er det ikke :) 

Jeg bruker eyeliner (egentlig mørk brun øyenskygge som jeg legger helt inntil vippene) og mascara. 

Skrevet

Fuktighetskrem, foundation for å jevne ut hudtonen, noen dager bruker jeg litt blush. Voila.

Skrevet

Bruker forresten foundationkost, da legger den seg så fint.

Skrevet

Først dagkrem

Jeg bruker eyeliner (egentlig mørk brun øyenskygge som jeg legger helt inntil vippene) og mascara. 

Hehe, nei synes heller ikke det hørtes lite ut. Ei heller at det tok lite tid egentlig.

Jeg har mascara, rush i kinna og noe på leppene (gjerne lipbalmen fra forever living). Om det er lenge siden jeg har tatt permanent farge på bryna fyller jeg litt på med brynfarge. Tidsbruk: 50/90 sekunder. 

Gjest ♡perla
Skrevet

Takk for svar ☺ Sliter med å få til liner på øyelokket... tips?

Skrevet

Først dagkrem

Hehe, nei synes heller ikke det hørtes lite ut. Ei heller at det tok lite tid egentlig.

Jeg har mascara, rush i kinna og noe på leppene (gjerne lipbalmen fra forever living). Om det er lenge siden jeg har tatt permanent farge på bryna fyller jeg litt på med brynfarge. Tidsbruk: 50/90 sekunder. 

He he, jeg innså detg etterhvert som jeg skrev at dette faktisk ikke var så lite.

Men det SER lite ut, og det går faktisk veldig fort.

Skrevet

Øv! Sett av litt tid - søk på youtube - og gjør det 10 15 ganger etterhverandre. :) 

Husk at det er noe som får øynene dine til å se tyngre ut - om det er den effekten du vil ha er jo det greit, men for min del synes jeg det blir for tungt til hverdagen, men fint på fest/byen/selskaper etc.

Anonymous poster hash: 05444...cc8

Skrevet

Fuktighetskrem, BB-cream, mascara, ferdig.

Anonymous poster hash: 0dbc1...f0c
Skrevet

Gråbrun eyeliner og svart mascara + pudrer kjapt på meg litt Bare Minerals foundation for å jevne ut hudtonen.

Har jeg en god dag, ser jeg smashing ut da, har veldig flotte øyne/øyenvipper. En sjelden gang kliner jeg til med litt glitrende øyenskygge også, og da er det fest.

Anonymous poster hash: 7a7f7...ec0

Gjest ♡perla
Skrevet

Øv! Sett av litt tid - søk på youtube - og gjør det 10 15 ganger etterhverandre. :)

Husk at det er noe som får øynene dine til å se tyngre ut - om det er den effekten du vil ha er jo det greit, men for min del synes jeg det blir for tungt til hverdagen, men fint på fest/byen/selskaper etc.

Anonymous poster hash: 05444...cc8

Er egentlig ute etter å fremheve at jeg har øyelokk 😂 Har en del overheng

Skrevet

Jeg får ofte høre at jeg ser bra ut.. Bruker bare øyenbrynblyant, litt maskara og bb-creme. Ser nok ganske "naturlig" ut, men det lille jeg gjør utgjør stor forskjell.

Anonymous poster hash: e07fa...c7a

Gjest ♡perla
Skrevet

Skjønner at jeg må investere i BB-cream 😉

Skrevet

Wow...

Jeg pusser tenner og tar på mascara. Aldri kremer og brunt gørr... Bruker fuktighetskrem når jeg legger meg.

Men jeg har plettfri hud da, kanskje heldig der.

Anonymous poster hash: fbbef...db1

Skrevet

Hvilke bb-cream bruker dere da?

Anonymous poster hash: 9f125...46d

Skrevet

Wow...

Jeg pusser tenner og tar på mascara. Aldri kremer og brunt gørr... Bruker fuktighetskrem når jeg legger meg.

Men jeg har plettfri hud da, kanskje heldig der.

Anonymous poster hash: fbbef...db1

Ehm..ja, er nok derfor😄

Anonymous poster hash: afd04...b62

Skrevet

BB-pudder, skygge på bryn, leppestift, mascara og litt solpudder. Tar under 5 minutter.

Skrevet

Fuktighetskrem, BB-cream, mascara, ferdig.

Anonymous poster hash: 0dbc1...f0c

Samme her 👍

Anonymous poster hash: c8b21...b8b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...