Gå til innhold

Min kollega virker sur på meg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en kollega som jeg har jobbet sammen med noen år nå. Hun er litt stille av seg, men er likevel hyggelig og blid overfor kollegene sine. Unntatt meg. Hun er høflig og sånn, men jeg merker hun har en annen tone overfor meg. Det er veldig lett å se at hun sliter med å forholde seg til meg på en naturlig måte. Jeg ser lang vei at hun ikke ønsker å prate med meg, og hvis jeg spør om noe, svarer hun kort og virker veldig uinteressert i å si noe mer.

Jeg har spurt om det er noe galt, har spurt om hun er sur for noe. Noe hun påstår det ikke er....Men jeg ser jo det er noe, siden hun ikke alltid har vært slik i arbeidsforholdet vårt gjennom årene.

Nå har jeg lurt litt på om hun rett og slett har vært interessert i mannen min! Dette fordi mannen min har truffet henne på byen, og han har bl.annet fortalt meg at hun har sagt at han hadde hatt sjans på henne dersom han ikke var gift. På en av firmafestene så jeg at hun skulte stygt på oss, mens jeg og mannen min danset. Så danset han med henne etterpå, og da var alt bra.

Jeg vet liksom ikke helt hva jeg vil med dette, men jeg synes det hele er så rart, og dette er det eneste jeg kan tenke er grunnen. Jeg er alltid blid og hyggelig imot henne, og prøver å få i gang en samtale. Men hun er som sagt ikke interessert.

Hva kan jeg gjøre for å få et normalt arbeidsforhold til henne? Anonymous poster hash: 93cc8...71a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du en lederstilling og hun er "under" deg. Kan det være derfor?

Anonymous poster hash: 8b5f2...724

Skrevet

Anonym bruker, on 14 Mar 2016 - 12:06, said:

Har du en lederstilling og hun er "under" deg. Kan det være derfor?

Anonymous poster hash: 8b5f2...724

Nei, det er vel heller litt motsatt. Hun er ikke lederen min, men hun har et større ansvarsområde enn meg. Anonymous poster hash: 93cc8...71a
Skrevet

Er det noen spesiell grunn til at du absolutt skal ha henne til å like deg? Hva med å bare slutte å bry deg med henne og prate med de andre i stedet? Med mindre dere må samarbeide tett, så ser jeg ingen grunn til at du absolutt skal måtte koseprate med akkurat henne i lunsjen dersom du har andre å koseprate med. Jeg må innrømme at jeg selv ikke er like hjertelig mot alle. Dersom jeg ikke har kjemi med noen eller bare ikke liker dem, opptrer jeg høflig og sånt, men jeg er ikke blid g sprudlende slik som med dem jeg liker.

Anonymous poster hash: f05a5...904
Skrevet

Nei, det er greit. Men jeg synes hun kan opptre likt overfor meg som hun gjør med alle de andre. Jeg har jo ikke gjort henne noe. Jeg er ikke ute etter å koseprate eller bli venninne.

Anonymous poster hash: 93cc8...71a

Skrevet

Kanskje hun rett og slett ikke liker deg? Det er av og til vanskelig å skjule selv om man prøver å være "likt" høflig med alle.

Jeg har ei her på jobben som jeg syns er skikkelig ufordragelig. Har skikkelig dårlig kjemi med henne. Er høflig avmålt mot henne. Om hun har sosiale antenner merker hun sikkert at jeg er mer hyggelig ovenfor andre kolleger. Jeg hadde aldri sagt noe om at jeg ikke likte henne om hun hadde spurt meg.

Anonymous poster hash: f68eb...d13

Skrevet

Kan du ikke bare godta at dere ikke har spesielt god kjemi. Dere trenger ikke være uvenner av den grunn.

Anonymous poster hash: 7d527...5cc
Skrevet

Anonym bruker, on 14 Mar 2016 - 13:42, said:

Kanskje hun rett og slett ikke liker deg? Det er av og til vanskelig å skjule selv om man prøver å være "likt" høflig med alle.

Jeg har ei her på jobben som jeg syns er skikkelig ufordragelig. Har skikkelig dårlig kjemi med henne. Er høflig avmålt mot henne. Om hun har sosiale antenner merker hun sikkert at jeg er mer hyggelig ovenfor andre kolleger. Jeg hadde aldri sagt noe om at jeg ikke likte henne om hun hadde spurt meg.

Men det som er rart, er at hun ikke har vært sånn tidligere. Da var hun helt annerledes overfor meg. Det er ca det siste året hun har oppført seg slik. Anonymous poster hash: 93cc8...71a
Skrevet

Men det som er rart, er at hun ikke har vært sånn tidligere. Da var hun helt annerledes overfor meg. Det er ca det siste året hun har oppført seg slik. Anonymous poster hash: 93cc8...71a

Kan hun ha et forhold til mannen din? 

Anonymous poster hash: 9aa98...0a6

Skrevet

Bare jeg som tenker at hun og samboeren din har hatt/har noe pågang? 

At det er derfor hun skulte på dere, og ble fornøyd da han danset med henne. 

Anonymous poster hash: a5aee...bfe
Skrevet

Det har slått meg også. Jeg spurte mannen min rett ut om dette, for jeg har fortalt ham om hvordan hun oppfører seg overfor meg. Synes det er veldig rart. Han sa nei, det hadde han jo ikke. Jeg vet ikke helt når og hvor de skal hatt sjans til å treffes utenom et par ganger på byen. Men da har de begge vært sammen med andre folk. Han har jo også fortalt hva hun har sagt til ham og slikt. Jeg tror heller ikke det er slik, men jeg synes det lukter litt rart.<br />Har hørt en av hennes venninner fortelle at min kollega blir veldig lett betatt av menn da. Og det er kanskje det som er skjedd? At hun liker ham og er betatt av ham?<br /><br />HI

Anonymous poster hash: 93cc8...71a

Skrevet

Hm. Ja da er det rart. Mulig teori om at hun og mannen din har hatt noe på gang en gang i fortiden? Har du vært gift med han hele tiden du har hatt denne kollegaen?

Alternativ teori er at du faktisk har gjort eller sagt noe fornærmende til henne uten å vite det, så vil hun ikke si det når du spør.

Skrevet

Anonym bruker, on 14 Mar 2016 - 14:50, said:

Anonym bruker" data-cid="147787813" data-time="1457959887" data-date="i dag, 13:51 said:

Anonym bruker" data-cid="147787788" data-time="1457959323" data-date="i dag, 13:42 said:

Hm. Ja da er det rart. Mulig teori om at hun og mannen din har hatt noe på gang en gang i fortiden? Har du vært gift med han hele tiden du har hatt denne kollegaen?

Alternativ teori er at du faktisk har gjort eller sagt noe fornærmende til henne uten å vite det, så vil hun ikke si det når du spør.

Nei, jeg har vært sammen med mannen min i mange år, så de kan ikke ha hatt noe på gang før det. Kan jo være jeg har fått sagt noe som hun har tatt opp som støtende, men jeg kan ikke tenke meg hva det kan være. Har gått igjennom dette i hodet noen ganger ;-) Det eneste er jo det som er i jobbsammenheng, det går ikke an å si meningen sin her hvor jeg jobber, uten at det blir sure miner. Det er litt slitsomt. Anonymous poster hash: 93cc8...71a
Skrevet

Gud så glad jeg er for at jeg ikke har like overivrig fantasi som en del. "Hun virker sur på meg, han svarer kort, de sendte meg stygge blikk, han er betatt av meg, hun er misunnelig", alt dette er jo bare inni ditt eget hode. Hva andre tenker og føler om deg aner du INGEN ting om. Sannsynligvis er du ikke halvparten så mye til stede i deres bevissthet som du tror sjøl!

Anonymous poster hash: 9052e...f6a

Skrevet

Anonym bruker, on 14 Mar 2016 - 15:07, said:

Gud så glad jeg er for at jeg ikke har like overivrig fantasi som en del. "Hun virker sur på meg, han svarer kort, de sendte meg stygge blikk, han er betatt av meg, hun er misunnelig", alt dette er jo bare inni ditt eget hode. Hva andre tenker og føler om deg aner du INGEN ting om. Sannsynligvis er du ikke halvparten så mye til stede i deres bevissthet som du tror sjøl!

???? Anonymous poster hash: 93cc8...71a
Skrevet

Anonym bruker, on 14 Mar 2016 - 15:07, said:

???? Anonymous poster hash: 93cc8...71a

Men i dette tilfellet skriver jo HI at kollegaen hennes har forandret oppførsel over henne. Altså hun beter seg på en annen måte enn hun har gjort før.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...