Anonym bruker Skrevet 14. mars 2016 #1 Skrevet 14. mars 2016 Vi er en liten bedrift med 13 ansatte. 10 av oss har laget en lunch ordning. Vi handler inn brød og pålegg som vi spleiser på. Av og til, ofte fredager, handler vi inn karbonader eller noe annet godt. Det som irriterer meg er at han ene går og spiser uten om lunchtiden, ofte kun bart pålegg. Eller han tar seg en karbonade eller 2, rett i hånda osv. Han spiser sikkert 3-4 ganger så mye pålegg som resten av oss spleiser på. Når han lager seg en brødskive kan han lett ha 4-5 skiver skinke på en skive og en hel boks makrell i tomat på en annen. Jeg klarer ikke å ta det opp med han, men lurer på om jeg bare skal melde meg av hele ordningen. Hvordan ville dere ha reagert? På toppen av det hele skryter han av hvor billig denne ordningen er. Anonymous poster hash: 12c2f...730
klg,2 boys now:) Skrevet 14. mars 2016 #2 Skrevet 14. mars 2016 Det må dere ta opp med han.send han for å handle neste gang👍
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2016 #3 Skrevet 14. mars 2016 Er han med på denne ordningen? Så han og handler inn? Enten melder du deg ut eller så må du bare takle det Anonymous poster hash: 22b91...bed
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2016 #4 Skrevet 14. mars 2016 Det må dere ta opp med han.send han for å handle neste gang Han er jo med og betaler, men alt blir delt på 10, fordi vi er jo 10 stk. i ordningen. Problemet er at han sikkert spiser 30-40% og betaler kun 10% slik det er nå. Vi andre 9 sponser han. Anonymous poster hash: 26733...f95
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2016 #5 Skrevet 14. mars 2016 Er vel bare å melde seg ut av ordningen. Anonymous poster hash: 5e40d...0b5
klg,2 boys now:) Skrevet 14. mars 2016 #6 Skrevet 14. mars 2016 Da skjønner jeg.da hadde jeg meldt meg ut om jeg var deg og heler ordnet til meg selv
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2016 #7 Skrevet 14. mars 2016 Det er noen ansattekantiner som sponser de ansatte med lunsj der man bare går inn og forsyner seg. Men i samtlige av disse står det klart og tydelig at det kun er lunsj og at man ikke har lov til å smøre niste eller komme flere ganger. Jeg synes dere kan lage en slik regel også. Det er kun lunsj dere spleiser på. Blir han sulten senere på dagen får han ha med seg noe selv eller gå ut og kjøpe. Dere trenger ikke si noe direkte til han bare føye dette tydelig til reglene/rutinene uten å si at det er han som er utløsende årsak. Heng gjerne reglene opp på kjøleskapet f.eks: 1. Alle betaler inn til <dato> eventuelt vi handler inn en gang hver i denne rekkefølgen <> 2. Vi spleiser på lunsjmåltidet og kan ikke forsyne oss av maten til andre måltider enn dette og man kan ikke smøre nistepakke.Når det gjelder hvor mye pålegg han bruker er det vanskelig å få gjort noe med det, da dere nok alle spiser forskjellige mengder. Dette kommer nok ikke til å endre seg så om det er dette som plager deg mest bør du nok trekke deg fra ordningen. Anonymous poster hash: bafd1...b89
Gjest Antarctica Skrevet 14. mars 2016 #8 Skrevet 14. mars 2016 Du må jo svare at klart det er billig, når han spiser mye mer enn han betaler for!
Liljekonvall<3 Skrevet 14. mars 2016 #9 Skrevet 14. mars 2016 Forklar han at dere må begynne å kjøpe inn dobbelt opp med pålegg og karbonader, fordi det ikke er nok til alle sammen. Dermed blir det ikke like billig lenger. Kanskje han begrenser seg da😉
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2016 #10 Skrevet 14. mars 2016 Klart jeg kan melde meg ut, men det er veldig greit å slippe å handle lunch hver dag. I grunn så er det jo han som burde blitt kastet ut av ordningen, men det skjer jo ikke. Anonymous poster hash: 26733...f95
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2016 #11 Skrevet 14. mars 2016 Klart jeg kan melde meg ut, men det er veldig greit å slippe å handle lunch hver dag. I grunn så er det jo han som burde blitt kastet ut av ordningen, men det skjer jo ikke. Anonymous poster hash: 26733...f95 Fordi han ikke ønsker å bare spise brød med en biitteliten skive med pålegg, som nordmenn flest? Anonymous poster hash: 55a07...7a0
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2016 #12 Skrevet 14. mars 2016 Hva sier de andre? Irriterer de seg også? Er sjefen med på ordningen? I så fall kan hen kanskje ta en prat med vedkommende. Anonymous poster hash: 37e42...bcf
Gjest Antarctica Skrevet 14. mars 2016 #13 Skrevet 14. mars 2016 Klart jeg kan melde meg ut, men det er veldig greit å slippe å handle lunch hver dag. I grunn så er det jo han som burde blitt kastet ut av ordningen, men det skjer jo ikke. Anonymous poster hash: 26733...f95 Fordi han ikke ønsker å bare spise brød med en biitteliten skive med pålegg, som nordmenn flest? Anonymous poster hash: 55a07...7a0 Fordi han spiser seg mett på de dyreste produktene uten å betale inn forholdsmessig andel, tror jeg hun sikter til.
Gjest Muji81 Skrevet 14. mars 2016 #14 Skrevet 14. mars 2016 Snakk med de andre om å kjøpe inn mer nøyaktig pålegg. Karbonader burde jo være en enkel sak, 1 (2?) til hver. Noen mennesker klarer ikke å begrense seg. I hvert fall ikke hvis maten er "gratis". Jeg hadde likt en slik ordning, selv med en snylter
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2016 #15 Skrevet 14. mars 2016 Jeg ville prøvd å la være å irritere meg. Det er egentlig bagatell, og med mindre dere kommer til å begynne å skrive lister og ta betalt for hvor mye hver enkelt spiser så blir dette vanskelig. Noen spiser halvannen brødskive til lunch, andre spiser fem. Jeg skjønner godt at du irriterer deg, men jeg trur det er lite å gjøre med, og dermed er det kun dine egne følelser du kan prøve å gjøre noe med. Det blir kanskje 10 kroner mer i uka på dere andre 10 enn om han ikke hadde spist sånn - det er ikke snakk om så mye. Er det verdt å lage bråk rundt? Eller er det smålig? Mye i samfunnet fungerer på denne måten - noen foreldre stiller mer opp når det kommer til kjøring enn andre - men alle får være med på lasset. Noen er med på dugnad, mens andre er flinkere til å ta litt pøh om pøh (men det synes kanskje ikke like godt). Prøv å lev med det! Anonymous poster hash: cb9a5...cfc
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2016 #16 Skrevet 14. mars 2016 Fører han sin overspising til at det ikke er nok mat til alle andre? Anonymous poster hash: a6e51...398
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2016 #17 Skrevet 14. mars 2016 Dere har jo et poeng at det er bare bagateller, men ofte er det jo det vi irriterer oss over. Til å begynne med betalte vi etter antall brødskiver vi spiste, men fant ut etter hvert at det ble tungvindt, spesielt om en ikke spiste likt antall hver dag. Så nå deler vi bare alt på 10. Og det var etter det han begynte med fråtsingen. Anonymous poster hash: 26733...f95
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2016 #18 Skrevet 14. mars 2016 Dere har jo et poeng at det er bare bagateller, men ofte er det jo det vi irriterer oss over. Til å begynne med betalte vi etter antall brødskiver vi spiste, men fant ut etter hvert at det ble tungvindt, spesielt om en ikke spiste likt antall hver dag. Så nå deler vi bare alt på 10. Og det var etter det han begynte med fråtsingen. Anonymous poster hash: 26733...f95 Det er jo derfor han fråtser. Fordi det er slutt på å gjøre opp for seg hver især. Anonymous poster hash: 5ad8c...822
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2016 #19 Skrevet 14. mars 2016 Om dere ikke klarer å si at det kun er lunch dere spleiser på og ikke alt han spiser utenom hadde jeg ikke klart å være med i en slik ordning. Jeg hadde ikke klart å la være å irritere meg. Anonymous poster hash: e3bb3...4ab
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2016 #20 Skrevet 14. mars 2016 Reagerer de andre? I så fall, ta det opp med han. Anonymous poster hash: c2c58...724
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå