Anonym bruker Skrevet 13. mars 2016 #1 Skrevet 13. mars 2016 Gutten vår er blitt 11 mnd uten en eneste tann..men nå virker det som om tennene er nærmest synlige nederst. Han har vært sutrete og har hylgrint i søvne. Jeg, og mannen enda mer, er skeptiske til medisinering uten god grunn. Ga dere Paracet? Ungene til broren min hadde nærmest ikke smerter. Vanskelig å vite hvor vondt han har Anonymous poster hash: 011ff...8b8
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2016 #2 Skrevet 13. mars 2016 Jeg gav paracet og smurte gommen med det middelet jeg ikke husker navnet på da hun fikk fortennene. Da var hun tydelig plaget. De andre tennene kom greit ut. Jeg ser ikke noe poeng i å være gjerrig på smertestillende hvis barnet viser det er tydelig plaget. Forskning viser at så små barn ofte underdriver eget ubehag, eller ikke klarer å uttrykke det. En paracet før leggetid i to/tre dager gjør ingen skade. Du må jo lindre smerten hans hvis du kan. Anonymous poster hash: 7fbdf...e4f
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2016 #3 Skrevet 13. mars 2016 Jeg gav paracet og smurte gommen med det middelet jeg ikke husker navnet på da hun fikk fortennene. Da var hun tydelig plaget. De andre tennene kom greit ut. Jeg ser ikke noe poeng i å være gjerrig på smertestillende hvis barnet viser det er tydelig plaget. Forskning viser at så små barn ofte underdriver eget ubehag, eller ikke klarer å uttrykke det. En paracet før leggetid i to/tre dager gjør ingen skade. Du må jo lindre smerten hans hvis du kan. Anonymous poster hash: 7fbdf...e4f Takk for svar. Er enig...jeg ville jo tatt paracet selv. Vårt problem er at vi ikke helt vet om det er tenner på gang. Siklet og hatt hender i munnen i månedsvis nå.. Anonymous poster hash: 011ff...8b8
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2016 #4 Skrevet 13. mars 2016 Jeg gav paracet og smurte gommen med det middelet jeg ikke husker navnet på da hun fikk fortennene. Da var hun tydelig plaget. De andre tennene kom greit ut. Jeg ser ikke noe poeng i å være gjerrig på smertestillende hvis barnet viser det er tydelig plaget. Forskning viser at så små barn ofte underdriver eget ubehag, eller ikke klarer å uttrykke det. En paracet før leggetid i to/tre dager gjør ingen skade. Du må jo lindre smerten hans hvis du kan. Anonymous poster hash: 7fbdf...e4f Takk for svar. Er enig...jeg ville jo tatt paracet selv. Vårt problem er at vi ikke helt vet om det er tenner på gang. Siklet og hatt hender i munnen i månedsvis nå.. Anonymous poster hash: 011ff...8b8 Det kan være mye rart som plager han, det vet du jo selvsagt ikke. Men gråter han i søvne, våkner og er tydelig utilpass synes jeg det er helt ok å prøve en paracet. Er han fortsatt utilpass så har du utelukket at det er tenner. Sikkert mange her som mener man ikke skal gi det, jeg mener man som foreldre må lytte til magefølelsen og forsøke å lindre. En paracet skader ikke å prøve. Mitt barn ble operert da hun var 6 måneder og når vi reiste hjem sa de på sykehuset at det var bedre å gi paracet en dag for mye enn at vi skulle gjøre henne til helt ved å holde igjen på smertestillende. Nå kan det ikke helt sammenlignes kanskje men de var veldig opptatt av at små barn ikke klarer uttrykke smerte OG de skal ikle ha unødvendig vondt. Anonymous poster hash: 7fbdf...e4f
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2016 #5 Skrevet 13. mars 2016 Kloke ord. Finner frem en paracet i tilfelle det blir gråt i natt! Anonymous poster hash: 011ff...8b8
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 13. mars 2016 #6 Skrevet 13. mars 2016 Helt ok å gi Paracet ved tannfrembrudd 😀Du kan også kjøpe Dentinox på apoteket og smøre på gommene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå