Gå til innhold

Hjelp meg å lage påske!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Okay dere, jeg trenger skikkelig noen gode tips fra dere nå.

Mannen kommer hjem på fredag etter å ha vært borte på jobb i 3 måneder, og jeg har skikkelig lyst til å overraske ham med påskepyntet hus, godt i hus ect. Jeg har mye å gjøre opp for, og jeg vil gjøre noe som gleder ham :D Problemet er bare at jeg kommer fra en familie der vi aldri har feiret påske :/ Jeg aner ikke hva en typisk påske inneholder av tradisjoner på mat de ulike dagene, hva slags pynt jeg bør ha osv. Han vet jo at jeg ikke har feiret før, så vi har aldri gjort det av den grunn. Men vet han hadde satt pris på at jeg tok insj og gjorde noe slik. 

Så, hvor begynner jeg? Man skal kanskje ha en husvask først? Matinnkjøp? Middag? Godteri? Pynt?

Takk for alle tips!

Anonymous poster hash: 4ac4b...5ea
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Okay dere, jeg trenger skikkelig noen gode tips fra dere nå.

Mannen kommer hjem på fredag etter å ha vært borte på jobb i 3 måneder, og jeg har skikkelig lyst til å overraske ham med påskepyntet hus, godt i hus ect. Jeg har mye å gjøre opp for, og jeg vil gjøre noe som gleder ham :D Problemet er bare at jeg kommer fra en familie der vi aldri har feiret påske :/ Jeg aner ikke hva en typisk påske inneholder av tradisjoner på mat de ulike dagene, hva slags pynt jeg bør ha osv. Han vet jo at jeg ikke har feiret før, så vi har aldri gjort det av den grunn. Men vet han hadde satt pris på at jeg tok insj og gjorde noe slik.

Så, hvor begynner jeg? Man skal kanskje ha en husvask først? Matinnkjøp? Middag? Godteri? Pynt?

Takk for alle tips!

Anonymous poster hash: 4ac4b...5ea

Pynt med gult, lilla, egg og kyllinger. Påskelam er jo en slager, egg i alle varianter.

Godis er viktig og det skal serveres i påskeegg.

Anonymous poster hash: a3938...ddb

Skrevet

Ta en god helgevask, legg på en gul løper på bordet og pynt med noen lys og kyllinger, bare gå innom nærmeste Nille e.l. så finner du det du trenger ;)

Om du i tillegg kjøper en bukett tulipaner har du vår og påske i heimen.

Et påskeegg fyller du bare med ting du vet han er glad i, om det er melkesjokolade eller lakrisbåter spiller jo ingen rolle.

Typisk påskemat er lam.

Anonymous poster hash: f7b68...941
Skrevet

Gule løpere og duker.

En bukett med tulipaner.

Bjørkekvister med små grønne blad (ta inn noen i morgen, det tar litt tid å drive dem), med malte egg på.

Kyllinger, kaniner og egg i vinduskarmer, på bordet ol (som julepynten til jul)

Gule lys i alle staker.

Karse som vokser i en skål.

Brytebrød på skjærtorsdag.

Påskeegg med sjokolade og marsipan snop (eller hva dere liker) på påskeaften.

Lammelår på 1. påskedag.

En ny krimbok på stuebordet.

Tid til rolige skiturer med pølsegrilling og kvikklunch i sola.

Påskekrim på TV.

Anonymous poster hash: 47674...255

Skrevet

Gule løpere og duker.

En bukett med tulipaner.

Bjørkekvister med små grønne blad (ta inn noen i morgen, det tar litt tid å drive dem), med malte egg på.

Kyllinger, kaniner og egg i vinduskarmer, på bordet ol (som julepynten til jul)

Gule lys i alle staker.

Karse som vokser i en skål.

Brytebrød på skjærtorsdag.

Påskeegg med sjokolade og marsipan snop (eller hva dere liker) på påskeaften.

Lammelår på 1. påskedag.

En ny krimbok på stuebordet.

Tid til rolige skiturer med pølsegrilling og kvikklunch i sola.

Påskekrim på TV.

Anonymous poster hash: 47674...255

Nå kom ihvertfall jeg i påskestemning 😂

Skrevet

Lysfat, tulipaner, blingpåskekanin, gule og lilla lys, påskeservietter og lag bohuslänsk eggost.

post-853090-536026_thumb.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...