Gå til innhold

Hvis man barberer hodet, slipper man lusekur da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fant lus på guttungen, og han vil mye heller barbere seg enn å ta kur. Mener å ha lest at da behøver man ikke kur?

Har googla, men vil bare være heeeelt sikker før jeg gjør det og evt sender på skolen i morra..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stemmer det.

Lusa trenger noen mm for å holde seg fast, så du trenger ikke skinne fullstendig. La det sitte igjen en 3mm.

Anonymous poster hash: b06d9...8fa

Skrevet

Jepp! Husker der jeg bodde før var det ei mor med fire sønner. De fikk lus hver gang det gikk i bhg/skole og man kunne alltid se det på familien fordi både mann og sønner kom med glattbabert hode ;) Det var effektivt da.

Anonymous poster hash: 03841...51c
Skrevet

Så er helt sikkert at han ikke må ta kur? Vi har tatt å barbert til 3 mm, men Lærer påstår at han fortsatt må ta kur?

Skrevet

Lus er ikke mikroskopiske. Er håret så kort vil du kunne se både lus og egg med det blotte øyet. Du kan jo sikkert "gre over" stubben med lusekam, men her vet ikke lærer hva h*n snakker om.

Anonymous poster hash: 6071b...5b9
Skrevet

Ja, jeg har bsrbert og kamma godt over. Lillesøster har jo og, og man ser jo lusa ganske greit, hvertfall på så kort jår ( lillesøster har laaangt hår, men så jo de bittesmå når jeg gransket det nøye nok). Da sender jeg på skole med god samvittighet 😊

Takk for svar 👍🏻

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg klipte gutta dønn kort når jenta fikk lus. De endte opp med å ikke få.

I klassen til gutten min er det lus annenhver uke, men han slipper heldigvis unna alle gangene

Skrevet

Så er helt sikkert at han ikke må ta kur? Vi har tatt å barbert til 3 mm, men Lærer påstår at han fortsatt må ta kur?

Læreren tar feil.

Anonymous poster hash: e0956...7ef

Skrevet

Hvorfor vil du ikke ta kur ?

Anonymous poster hash: 7a880...cf2
Skrevet

Er ikke det at jeg ikke vil ta kur, men han hadde gleda seg veldig til skidag, og han ville heller barbere håret, så da gjorde vi det.

Fikk også beskjed på apoteket ( måtte spørre, for å være heeelt sikker) at det mest effektive var å barbere håret. Han pleier å ha barbert hår om sommeren ( kanskje ikke like kort), så han var fornøyd.

Skrevet

Er ikke det at jeg ikke vil ta kur, men han hadde gleda seg veldig til skidag, og han ville heller barbere håret, så da gjorde vi det.

Fikk også beskjed på apoteket ( måtte spørre, for å være heeelt sikker) at det mest effektive var å barbere håret. Han pleier å ha barbert hår om sommeren ( kanskje ikke like kort), så han var fornøyd.

Hva hadde skidag med lus å gjøre?

Anonymous poster hash: 1d4af...0ab

Skrevet

Lus er jo snart imnune mot kur..så høres lurt ut dette her

Anonymous poster hash: 519fe...640

Gjest Antarctica
Skrevet

Hvis håret er kortere enn 5 mm kan ikke lusa holde seg fast, har jeg hørt.

Skrevet

Om de ikke hadde lusekur hjemme på søndag måtte han jo være hjemme fra skolen på mandag til de fikk kjøpt kur, barberte de han søndag kveld kunne han gå på skolen mandag?

Anonymous poster hash: 8a932...53f

Skrevet

Man kan erstatte lusemiddel med eddik i kombinasjon med kokosolje. Vask håret i eddik først, vanlig eplesidereddik fra butikken. Det løser opp "limet" som eggene er festa med. Så gnir man cocosa i hele håret, trer en dusjhette over og lar det sitte i noen timer/over natta. Oljen kveler lusene. Gre så ut lusa og eggene nøye, og gjenta evt en gang med oljen.

Anonymous poster hash: 96389...22d

Skrevet

Man kan erstatte lusemiddel med eddik i kombinasjon med kokosolje. Vask håret i eddik først, vanlig eplesidereddik fra butikken. Det løser opp "limet" som eggene er festa med. Så gnir man cocosa i hele håret, trer en dusjhette over og lar det sitte i noen timer/over natta. Oljen kveler lusene. Gre så ut lusa og eggene nøye, og gjenta evt en gang med oljen.

Man grer selvsagt med lusekam. Den må være fintinnet.

Skrevet

Han kunne ikke gått på skolen i dag, siden vi ikke hadde fått kur før i dag..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...